Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

KaisaM.

Sylppersin ja vauvojen putipuhdas duna uusine virikkeineen:
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Iiris

Pitääpä lisätä noiden kahden uuden tulokkaan gabberista pari kuvaa :)

Kokoa tuolla on 69 x 45 x 28
cm.

Toivoisin, että olisi isommalle tilat, mutta ei oikein fiksusti tahtonut tuokaan mahtua.. No, onneksi pääsevät juoksemaan joka ilta vapaana, eikä tuo nyt kuitenkaan pienimmästä päästä ole :)

Eli niitä kuvia:

ylhäältä

etuviistosta

lis. miten nämä asumukset aina näyttääkin pienemmiltä kuvissa  :lol:

Dakku

Nookien duna.

Riandan duna, näkyy kait siellä jossain...

Lumpun duna, siellä se poseeraakin :grin
Pienimuotoista hamsterikasvatusta

Iiris

Kauno ja Vieno (talvikkotytöt) piti erottaa, joten (taas :D ) tuli yksi asumus lisää ;)

Pitääpä hehkuttaa, että 15€ tämän vanhan akvaarion löysin. Kokoa sillä on 70x35cm, eli ihan ok yksinasuvalle kääppärille (vaikka ainahan sitä toivoisi, että olisi tilaa pitää vielä isompia hamsterinkoteja..)

Eli aiemmin ketjussa ollut gabberi on nyt Kaunolla yksinään ja Vieno asustelee tälläisessä:
´

Jotain lisää tuonne vielä pitäisi keksiä, vaikka tekemistä jo ihan mukavasti onkin :)

Kamu

Isopekan terraarioita näytti olevan jollain, niin niille sellainen kysymys että miten olette ottaneet isopekkaan yhteyttä? Sähköpostitse?
Laitoin hänelle sähköpostia mutta vastausta ei ole kuulunut viiteen päivään...

piksu

Laitoin hänelle sähköpostia mutta vastausta ei ole kuulunut viiteen päivään...

Piti myös ostaa IsoPekalta terra, mutta ei vastannut minunkaan sähköposteihin eli tuli sitten itse väkerrettyä terra... :roll:  Ei siinä mitään, hieno tuli!  :D
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Kamu

Hmm.. Onko tiedoissa muita sivuja josta voisi tilata jyrsijäterraarioita suht. kohtuulliseen hintaan?

AnsaLucia

Tämä aihe kiinnostaa minuakin. Harrastus alkoi yhdestä ja kahdesta talvikosta mutta nyt on suunnitelmissa lisätä pikkuveijareita parilla kappaleella. Kasvattaja en ole enkä sellaiseksi sanan varsinaisessa merkityksessä aiokaan. Mutta kertokaahan muut hyviä tilankäyttövinkkejä tai muuten käteviä hamsterin asunnoksi soveltuvia vaihtoehtoja. Meillä suositaan terroja vaikka yksi dunakin käytössä. Tavallisessa puisessa varastohyllyssä ovat tällä hetkellä. Ja kun asumukset ovat näkyvällä paikalla, olisi jonkunlainen yhtenäinen siisti ulkoasukin plussaa..

Linda

(En ole minäkään kasvattaja)

Meillä kääpiöhamsut asuvat isoissa lasiterraarioissa ympäri asuntoa. Pari terraariota alakerrassa, kaksi lastenhuoneessa, yksi olohuoneessa ja yksi yläkerran eteisessä. Meillä löytyy viisi aikuista, kaikilla omat terrat. Poikasilla on yksi iso jonka voi jakaa väliseinällä kun ottaa tytöt ja pojat erilleen toisistaan.

Kaikissa terroissa samannäköiset juomapullot, juoksupyörät, ruokakulhot ja vessat jotta näyttäisi siisitimmälle.

Alakerrassa olevat asuvat työhuoneessa ison matalan pöydän päällä. eli tottuvat siihen että ihmiset ja iso koira kulkevat ympärillä koko ajan.
lastenhuoneessa olevat tottuneet lasten leikkeihin ja muuhun meluun.

Kaikki tottuvat elämän arkeen ;)

Jokaista käsittelen parikymmentä minuuttia päivässä, ja joitakin hamsuja poikani hoitaa ja käsittelee

AnsaLucia

Huomenta Linda (ja toki muutkin), täällähän on muitakin aikaisia liikenteessä!
Onko sulla Linda terroina ihan vartavasten terraarioiksi hankitut vai esim käytöstä poistetut akvaariot? Me kun akvafaneja ollaan on toistaiseksi löytynyt vanhoja akvoja, suht siistejäkin, toimittamaan terran virkaa, mutta nyt kun muutama uusi tarvittaisi ja sellaiseen näkyvään paikkaan, tarkoitus olisi hankkia kaksi tai kolme samanlaista siistiä terraa. Onko vinkkejä mistä? Voipi laittaa privana ettei vaan rikota forumin sääntöjä. Mutta oikeasti vinkkejä kaipaisin. Tiedän erään firman jolla netti sivut ja varsin kattava terravalikoima...liekö laatutavaraa? Missähän noita voisi käydä livenä katsastamassa? Tilatten on vähän niinkuin sian säkissä ostaisi.. Isäntä kävi eilen lasitusliikkeessäkin kysymässä hintoja jos itse tekisi, mutta voin kertoa että eipä kannata, ei tosiaan! Neuvokaa viisaammat, sähköpostiosoitteeni pitäisi löytyä viestin alalaidasta, tarkastan asian.
Hyviä työ- ja tai koulupäiviä muillekin aamuvirkuille!

Ninde

Siirsin nuo pari viestiä tänne, kun siinä alkuperäisessä kyseltiin nimenoman kasvattajien tiloista (ja sellaisten joilla on kymmeniä hamsuja).

Täällä lisäksi keskustelu itsetehdyistä asumuksista: //http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=128

Linda

NO NIIN :p

ISOPEKKA juttuihin: sillä tilauspöytä täynnä :c8 .... pistäkää vaan vilkkaasti viestejä hänelle. kyl hän vastaa.ja laatutyötä tekee

mulla on Terroina sekä isopekalta hankittuja terroja että käytettyjä akvaarioita

AnsaLucia

Mahtaakohan tämä IsoPekka olla jossain tuotteitaan myymässä (näyttelyissä tai jopa Lemmikkimessuilla) tai jonko hänellä joku ihan oma puoti? Olisi vaan kiva nähdä terra ennen kuin tilaa...

blood.and.tears

Ei hänellä erillisiä tiloja ole.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Tiituz

Meillä on tälläinen Talvikko tytöllä. Häkki on juuri siivottu :P

Ja tällaisella tasolla Duna on (tuohon viereen tulee Syyrialaiselle oma)
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?