Keskustelua uusista ilmohinnoista

Aloittaja Mustikkamaan, 13.06.10 - klo:16:38

Saana

Ninden ehdotus kumatitteleistä on mielestäni ehdottomasti asia, jota täytyy miettiä!

Kiinareiden vetskuiän voisi nostaa 16 kuukauteen! Tai vaikka 18, mutta menee ehkä turhan hankalaksi, jos on 3 erilaista vetskuikää.

Mitenkäs sitten vanhat ruusukkeet? Monilla lienee kaapit täynnä vanhoja siistejäkin ruusukkeita. Jos yhdistys ostaisi näitä takaisin ja maksaisi niistä sen verran, että tulisi halvemmaksi ostaa vanhoja kuin tilata uusia kaupasta?

Leivonnaisten lisäksi myös ruokaa voisi tehdä näyttelyyn niin, että myös ulkopuoliset voisivat sitä ostaa. Tietenkin, jos vain työntekijöiden jälkeen sitä jää. Mutta asiaa voisi mainostaa etukäteen sekä ruoalle pitäisi laittaa buffaan hinta esille. Monelle olisi varmasti helpompaa olla roudaamatta omia eväitä, kun olisi tiedossa, että paikalta saa ostaa lämpimän ruoan kohtuuhintaan.

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Tai mitä jos perustettaisiin aikuisten lemmikkiluokka k-18?  :D
Heh, joo! :D Mutta musta on toisaalta sekin epäreilua, että osa kasvattajista tuo eläimensä lastensa nimissä lasten lemmikkiluokkaan vaikka ovat pääasiassa itse eläimet kuitenkin hoitaneet. Siis epäreilua niitä lapsia kohtaan, joiden vanhemmat eivät ole hamsteriaktiiveja.

Nape

Täältä ainaki ilmoittautuu sit vapaaehtoinen buffettiauttaja hyvinkäälle ja miksei muuallekkin jos apua tarvitaan!!!
Jos oikeasti haluatte ruuan sinne (joku yksinkertainen, jonka vois lämmittää mikrossa) niin oon kyllä valmis kokkaamaan. Eikö joku makaronilaatikko tai hernekeitto oo aika perusjuttuja tai vaikkapa jauhelihakeitto?
Voishan sitä olla valmiiks tehtyjä voileipiäki myynnissä?

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Annina"^Mua kanssa ihmetyttää suuresti se, että hamsumääriä pitäisi saada alas. Itse kokisin tärkeämpänä uusien tuomareiden kouluttamisen niin että näyttelyihin saataisiin useampi tuomari, jos eläinmäärät ovat suuret. Tästähän sitä tulisi tuottoa myös.
Ei tietenkään ole ensisijaisena tarkoituksena eläinmäärien vähentäminen, vaan lähinnä indeksikorotus myös ilmohintoihin, koska muutkin kustannukset ovat vuosien aikana nousseet (matkakulut, tilojen vuokrat jnejne). Nämä samat ilmohinnathan on olleet käytössä koko euro-ajan (eli kohta jo 10 vuotta!), ellen nyt ihan totaalisen väärin muista.

Tuomareita pitäisi saada lisää, mutta milläs niitä teet jos ei nämä potentiaaliset kasvattajat/harrastajat ole asiasta kiinnostuneita. Samalla vanhoista tuomareista osa jää pikkuhiljaa erinäisistä syistä johtuen pois, joten kohta ollaan kyllä totaalisesti pulassa tuomaritilanteen kanssa!

Heli

Esmes mullakin nyt tuomariharjottelut jäi kesken muunmuassa jo sen takia että tuomarin pitää kuulemma olla kasvattajanimellinen kasvattaja ja tietty olla SHY:n jäsen. No mä en sen takia rupea pitämään kasvattajanimeä voimassa enkä yhdistyksen jäsenyydelläkään enää mitään tee. Valitettavasti ei ole niin suurta mielenkiintoa tuomarointiin ettäkö olisin siitä valmis maksamaan.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Itse olen kyllä sitä mieltä, että tuoreemmatkin harrastajat (ei siis tarvitsisi tyyliin olla takana mitään 10 vuoden kasvatusuraa) voisivat rohkeasti aloittaa tuomarikoulutuksen ja tehdä sitten vaikka enemmän suorituksia, saadakseen varmuutta ja oppia. Lemmikkituomareitakin tarvittaisiin lisää, kynnys lemmikkituomariksi lienee hieman matalampi, koulutuksia tarvitsisi vain järjestää.

Jane_O

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"

Tästä päästäänkin siihen, että miksi ihmeessä hintoja on korotettu niinkuin nyt tehtiin?!? Eihän noissa korotuksissa ollut kauheasti järkeä, jos halutaan saada lisää tuohta kassaan. Ennemmin sitten olisi pitänyt tehdä korotus kautta rantain, niinkuin Musu aiemmin esitti:

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"En mä ainakaan itke minkää määräalennuksien perään, vaan että toi koko homma oli ihan epälooginen.

Must ne vois mennä vaik jotakuinki näin:

Ilmoittautumishinnat Hamsteriyhdistyksen jäsenille:

Standardi- ja koestandardiluokat:
1. ja 2. hamsteri 6 €/hamsteri
3. hamsteri ja siitä eteenpäin 4 €/hamsteri

Ei-standardiluokka:
3 €/hamsteri

Lemmikkiluokka:
1. ja 2. hamsteri 5 €/hamsteri
3. hamsteri ja useammat 4 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat ei-jäsenille:

Standardi- ja koestandardiluokat: 8 €/hamsteri
Ei-standardiluokat: 5 €/hamsteri
Lemmikkiluokka: 6 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat Lasten lemmikkiluokkaan (omistaja alle 12-vuotias):

3 €/hamsteri (riippumatta onko SHY:n jäsen vai ei).

Olisi siis tosiaan jokin logiikka tässä hommassa.
Ja by the way, kukaan hallituksesta ei edelleenkään ole kommentoinut asiaan mitenkään.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Ninde

^En voi kuin komppailla.. ;)

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Asian vierestä: menisin mielelläni lemmikkituomarikoulutukseen, mutta haittaako jos on alaikäinen?  :)
Lemmikkituomarien alaikäraja on 15 vuotta, eli ei haittaa. Ulkomuototuomarin tulee olla täysi-ikäinen, mutta koulutuksen voi hallituksen luvalla aloittaa jo alaikäisenäkin.

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Meikäläinen on ainakin valmis auttamaan lemmikkituomareiden koulutuksessa. Vevvelle olen koulutusta itse jo ehdottanutkin. Teoriaopit kaiketi löytyvät tekstiversiona ja käytännön koulutus käydään näyttelyiden ohessa. Onko Vevvellä esim. sihteeröinnit jo kasassa? Muitakin sopivia halukkaita varmasti löytyisi! Mikäli teoriakoulutuksen ei tarvitse olla kasvotusten niin voisin hyvin vaikka netin kautta käydä joidenkin potentiaalisten halukkaiden kanssa tärkeitä asioita läpi, mikäli se hallitukselle sopii. Voisinkin olla asiasta yhteydessä Martinaan tai siis hallitukseen.

Jos yhdistyksen sivuilla oleva tieto tarvittavasta yhdestä sihteeröintikerrasta on totta, niin sihteeröinnit löytyy.  :) Tietty voisinkin vaikka heti Hyvinkäällä mennä vielä lemmikkisihteeriksi ja kartutella sitäkin kautta vielä vähän kokemusta asiasta.

Mrk

Tää oli fiksu ehdotus:

Must ne vois mennä vaik jotakuinki näin:

Ilmoittautumishinnat Hamsteriyhdistyksen jäsenille:

Standardi- ja koestandardiluokat:
1. ja 2. hamsteri 6 €/hamsteri
3. hamsteri ja siitä eteenpäin 4 €/hamsteri

Ei-standardiluokka:
3 €/hamsteri

Lemmikkiluokka:
1. ja 2. hamsteri 5 €/hamsteri
3. hamsteri ja useammat 4 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat ei-jäsenille:

Standardi- ja koestandardiluokat: 8 €/hamsteri
Ei-standardiluokat: 5 €/hamsteri
Lemmikkiluokka: 6 €/hamsteri

Ilmoittautumishinnat Lasten lemmikkiluokkaan (omistaja alle 12-vuotias):

3 €/hamsteri (riippumatta onko SHY:n jäsen vai ei).

Veteraaniluokat muistaakseni laitettiin aiemmin ilmaiseksi, jotta se kannustaisi kasvattajia kasvattamaan pitkään kauniina pysyviä eläimiä. Eikä ihan huono perustelu. Se tietysti on kurjaa jos sokeasti tuodaan niitä "kolme jalkaa haudassa" tapauksia, ja ehkä näiden varalle voisi nostaa pienen ilmohinnan myös vetskuille.

Saana

^Njoo, ei ollenkaan huono perustelu, mutta tuntuu, että tällä hetkellä ainakin pitkää ikää arvostetaan jo aika mukavasti!