Uroksen ja naaraan tutustuttaminen toisiinsa

Aloittaja Tiituz, 01.12.07 - klo:21:28

Tiituz

Otsikossa se jo olikin,eli miten tutustutatte uroksen ja naaraan toisiinsa? Tuskin te nyt vaan kippaatte naarasta uroksen häkkiin,eihän? Aloin pohtimaan tätä asiaa, ja nyt haluaisin teidän vinkit,mielipiteet ja ajatukset tästä.

Mitä sanoisit, jos kippaisin? :grin

Niin mä vaan oon aina tehny. Ellei syrkillä sitten näy kiimaa.

Tiituz

Dakku : En minä mitään sano  :D  mietin vaan, että miten muuten sen voisi tehdä. Mutta tietääkös mistään muusta että naaraalla on kiima, kun siitä että jos sitä silittää selästä niin se nostaa hännän pystyyn?

Heli

Mistähän lajista kysymys?

Toivottavasti et ole ainakaan sitä hybridiepäiltyä jalostukseen käyttämässä.  ;)
Destiny's hamsterit 2001-2009

Tiituz

Heli : En en, Indi on ihan vaan lemmikkinä  :D  Syyrialaisesta oli kyse. Diivaa mietin, tosin en tietenkään vielä vähään aikaan, vasta eilen täytti 3kk. Mutta mietinpä näitä nyt hyvissä ajoin. Ja sitten vielä naaraan iästä, mitä te pidätte minimi ikänä poikuen teettämiseen, puoli vuotta?  ;)

KaisaM.

Minä yhdistän syrkkiparin neutraalilla maaperällä, eli pahvilaatikossa tai kuljetusboksissa. Hyvin on toiminut. :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Heli

Tiituz: Hyvä. Varmistelin vaan.  ;)

Mä olen astuttanut syyrikset aina jossain suuressa loodassa, niin että jos naaras äksyileekin urokselle niin niillä on tilaa viipottaa kauemmaksikin toisistaan. Ja siis vieraalla maaperällä.

Ja vissiinkin se 6kk alkaisi olemaan aika hyvä alaraja astutukselle, varsinkin nyt kun näitä knikkejä on ollut niin paljon.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Tiituz

Kiitos Heli ! Mutta mistäs huomaat sen kiiman? Kun en itse ole yhtään varma mistä huomaa kiiman,paitsi siis se selästä silitys juttu mutta en huomaa sitä ollenkaan,apuja?  :P

Dakku

Kaikillahan ei huomaa kiimaa..

Mutta mä oon aina vaan raa'asti tunkenu samaan lootaan ja katsonu tuleeko siitä mitään :grin   Jos ne rupee selättää toisiansa niin oon laittanu pois ja kokeillut seuraavana iltana uudestaan  :grin

Anonymous

minä tunnistan kiimikset hajusta ja käytöksestä. Kiimapäivänä naaras on utelias ja vainuaa selvästi uroksia.. samassa tilassa kun ovat, meillä neljän päivän rytmi ajoittain heittelee, esim. tällä viikolla oli tiistai ja perjantai, niin aika varmasti on taas tiistaina

(syrkistä kyse)

Lindu

Meille on semmonen terraario missä on pleksi välissä siinä ne nuuhkuttelee toisiinsa sit siirrän ne dunaan ja seuraan ettei ne tappele. :) ei ne kyllä oo koskaan tapellu. Sillon ku  oon laittanu ne. En koskaa laita niitä suoraan samaan häkkiin. laitan puhtaaseen mikä ei ole kummankaan reviiriä.  :P   :angel

Talvikoista tässä on sitten kyse :)

Tiituz

Jyväskylän Faunattaressa oli myynnissä häkki,missä oli pois otettava väliseinä, olisko sellanen teidän mielestä hyvä? Että laittaa uroksen toiselle puolelle ja naaraan toiselle puolelle ja jos eivät näytä uhkailevan toisiaan tms,niin ottaa vain väliseinän pois? Jos joku tajus  :D  Ja siis kumpikaan ei asuisi häkissä, se olisi vain astutushäkki  ;)

maria-helena

Tiituz, en usko että kannattaa... Silloin toisella puolella olisi uroksen hajua ja toisella naaraan. Saattaisi syntyä tappelu, kun tila ei olisikaan enää puolueetonta, vaan kahdeksi reviiriksi jakaantunutta. Kannattaa laittaa hamsut aivan puhtaaseen dunaan, jossa kumpikaan ei ole ollut. Tällöin ne eivät ala puolustaa sitä omana reviirinään.

Tiituz

Anteeks, mut miks sä teet siitä vaikeampaa ku se on? :|

Tiare

Meillä aina huomaa hajusta naaraan kiiman. Varsinkin kun poikia on samassa huoneessa niin ne oikein lemuaa kunnolla niin että koko huone haisee. Sitten yleensä pidän ensin jotain poikaa sylissä ja tartutan hajun itseeni ja sitten otan kiimaisen tytön ja annan haistella. Jos se on valmis se nostaa yleensä häntänsä ja jos ei niin sitten odotellaan vaikka tunti ja yritetään uudelleen.

Eikä ne oikeasti ennätä mitään tappaa toisiaan tms jos ne yhdistää jossain missä on tilaa. Ja niistä huomaa kyllä jos naarasta ei kiinnosta. Se juoksee karkuun tai sitten jompi kumpi vähän selättää toista. Silloin on hyvä ottaa ne erilleen ja koittaa  myöhemmin uudelleen.

Ei se kovin vaikeaa ole loppujen lopuksi. Kärsivällisyyttä ehkä tarvitaan.
Elämä on tanssimista, joskus tanssi vaan ei luista.