• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kasvattajanimistä

Aloittaja lentsu, 24.10.10 - klo:13:38

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#45
Teistä osa ei mitä ilmeisimmin oo eläneet sitä "hamsterisukupolvea", kun jokainen poikue tavattiin rekisteröidä, sillä ulkomuotoluokkiin ei voinut osallistua ilman rekisteröintiä! Meille, jotka ollaan eletty sekin aika, rekisteröinti ei tuota minkäänlaisia ongelmia, sujuu niin vanhastaan :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Eve87

#46
Elyllä oli varmasti näkemisen arvoinen ilme, kun möläytin "kasvinimianomus"-ilmaisun  :D

Oiskohan tuo sana jääny kummittelemaan mieleen Mustikkamaan kirjoituksista?  XD
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

wiidii

#47
No mä olen ton viimeisimmän poikueen rekkaillut kun sen pystyi rekkaamaan. Vanhempia ei vielä pystynyt.  :D  Rekisteröitävien hamsujen paperit on jo ammiella, ehkä mä kohta voin jo jotain lähetellä..
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Eve87

#48
Minä tämän tulevan poikueen rekisteröin ja siitä jatkossa tulevat, niin nopsaa oli tuo hamsujen rekisteröinti tapahtui.  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Saana

#49
Kyllä mä muistan, ku kaikki paperit piti vielä kirjottaa käsin ja kaksin kappalein. :D Mutta jos joku on käynyt meillä niin tietää, miten komeasti olen arkistoinut paperit pöydälleni ja makkariin yöpöydälle (ja sohvalle...). Kun vihdoin sitten saisi aikaiseksi lähetellä papereita niin paperit ovat sitten siellä kuuluisassa jemma-nimisessä paikassa. :D

Vevve

#50
Mä rekkasin tän vuoden pari ekaa poikuetta mutta kyllästyin siihen ko ei mulla oo tulostinta enkä jaksa aina niitä käydä porukoilla tulostamassa.  :kieli

KaisaM.

#51
Joo, minusta on aika alkeellista että paperitulosteiden kanssa pitää sählätä... Jos saisi jotenkin sähköiseksi koko homman, olisi huipusti järkevämpää. Ja minusta jos rekkausmahdollisuus on, rekkauksen pitäisi olla pakollinen ainakin nimellisille kasvattajille, mieluusti kaikille "oikeille" kasvattajille. Mulle on jäänyt koko rekkaamisesta sellainen kuva, että tiedot on kasa paperia rekkaajan luona, niillä ei kukaan tee mitään eikä tule tekemään, niistä ei voi kasvattajatkaan hyötyä, kun ei niitä kukaan ala naputtelemaan sähköiseen muotoon kaikkien saataville.

Ja tämä ei siis ole mikään valitus, vaan mulle tullut kuva rekisteröimisestä, ja nyt sitä saisi sitten korjata, jos on latoa jotain hyviä faktoja.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Mustikkamaan

#52
Mut jos kasvattajanimianomus riippuu siitä ettei jaksa vaan postia lähetellä, niin onhan se jo vähän laiskuuden huippu? :) Siinä tapauksessa saaki mun puolesta olla ilman kasvinimeä ku ei se nyt NIIN vaikeeta sentään oo, edes näin moternina aikana :D Joutuuhan sitä muutakin postia lähetellä.

Tietokantahan oli tarkoitus saada, ja nyt kun se kaatui, ollaan tässä puheltu että jos saatas edes semmonen hyvin köykänen malli, mistä pääsis sukutauluja kattelee ilman sen kummempia juttuja (must riittäis hyvinki semmonen, että olis vaan vaikka lajeittain, väreittäin, syntymäajoittain ja ehkä perusväreittäinki aakkosjärjestyksessä eläinten nimiä, ja sieltä klikkaamalla sitten vois nähdä sukutaulun). Kattellaan kattellaan.

Mut mä esmes laitan just Mrk:lle talvikoiden rekkapapereita liki 3 kiloa kateltavaksi, hän ottaa sieltä sukutauluja mitä tarvittee ja palauttaa sitten. Tän kaltasta toimintaa pitäis saada jos ei se tietokanta onnistu, mut luulis että tommonen köykänen tietokanta edes olisi mahdollinen.

Ainoo harmi on, että meillä on vuosien ja vuosien rekisteripaperit mitä ilmeisimmin ikuisiksi ajoiksi kadotettuna, ihan 2000-luvun alusta ja sitä aiemmilta ajoilta. Se on todella, todella sääli.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Eve87

#53
Mä olin vähän liiankin innokas kasvinimianomuksen suhteen ja muutuin puusilmäksi kun en paria kohtaa huomannut, ja kun aloin lukemaan sitä uudelleen läpi niin siellä oliki kiitettävä määrä virheitä  :D

noh, ensi vuonna sitten viisaampana   :P
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Nape

#54
Siis sellasen karvalakkimalli-sukutaulusysteemin rakentas ihan kuka vaan ja laittais nettiin. Jopa minä osaisin sen jotenkin, omalla tyylillä. Ainoa siinä olis se et jos joutus kirjotella ne kaikki sukutaulut eikä osais käyttää mitään kopiosysteemejä, mut uskon, että oikeasti on joku systeemi että sais kaikki helpolla, lähes kopioimalla siihen tietokantaan.. Se ei varmaan kovin vaikeaa olis jos olis ihminen joka vähänkään koneista ymmärtäis. Tuskin sen kummenpaa kannattaa edes ajatella, kuin sellaista kuten Mustikkamaa mainitsi, eli aakkostetussa järkässä sukutaulut vuosittain.
Kyllä ihmisen täytyy sen verran itse sitten käyttää omaa aikaa ja motivaatiota, kun sieltä hakee tietoja, ettei kaikki tule kuin tarjottimella nenän eteen.
Eikä siinä ees tarttis olla väreittäin, jos jostain eläimestä hakee tietoja niin vois jotenkin etsiä sitten sen eläimen nimellä jne. Värillä tuskin siinä vaiheessa mitään merkitystä..
Mä aattelen siis lähinnä sellasta kantaa johon on tallennettu sukutauluja sukutaulujen perään ja nimeä klikkaamalla saat sen auki. Ja kun klikkaat niin se sukutaulu aukenee siihen eteen. Pointsiahan olis jos esim sitten ko. hamsun suvussa ne nimet joidenka suvut tiedossa olis niin olis ns. linkkeinä ja niitä klikkaamalla aukeis taas lisää sukua eli linkkinä olevan eläimen suku.
Mut se ois jo ihan bonusta.

Mustikkamaan

#55
Sitä värilajittelua (tai ainakin sukupuoli) ajattelin lähinnä siksi, että niitä eläimiä kun tulee sinne tuhansia ja monet on samannimisiäkin ni saattaa hieman auttaa että ne on lajiteltu tarkemminkin perustein :D Mutta must se sukupuolilajitteluki on jo jotain, ja sit ku ne olis syntymäajoittain lajiteltuna ni seki auttais että jos on vähänki hajua siitä syntymävuojesta. Ne lajitteluperusteet vois olla tyyliin

1) Laji
2) Turkkimuunnos
3) Sukupuoli
4) Syntymäaika
5) Nimet aakkosjärjestyksessä

Hauskinta olis, kun siinä aukeis rekisteritodistus siten, että olis niinkö rekkarissaki se sukutaulu + ne perustiedot + sisarukset ja sen pystyis tulostaa rekisteritodistukseksi. Sen ei tarttis olla ees nätti, ihan semmoi perus internettaulukko. Mut seki olis jo megaplussaa eikä mitenkään sinänsä välttämätöntä, sukutauluki olis jo niin hieno homma.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Unskie

#56
En ole varma osuuko viestini nyt ollenkaan aiheeseen, olen ihan uusi foorumilla ja vielä aika pihalla.  :D
No yhtä kaikki noihin sukutaulukkoihin. En ole varma monellako täällä on SKL:ään (suomen kennelliitto) rekattua koiraa, mutta niillä on netissä KoiraNet jalostustietojärjestelmä. Ihan älyttömän hieno keksintö! Hyvä, selkeä, kertoo koiran testatut perinnölliset sairaudet, näyttely-ja koetulokset, sukutaulun, jälkeläiset, sisarukset, halutessa omistajan ja kasvattajan. Lisäksi kaikki perustiedot eli sukupuoli, syntymäaika, rekkausaika, kasvattajan kennelnimi, sirunumero, rekisterinro, jne.
Tuolta voi myös tulostaa jos haluaa.
Laitan linkin siihen; http://jalostus.kennelliitto.fi/frmEtusivu.aspx?FCI=0
Siihen vai roturyhmä ja rotu--> haku ja koiran tiedot löytyy.

Tuo on todella tykätty systeemi, ja olisi hienoa saada vastaava hamstereille, kissoille, hevosille...  :oops:
VKH talvikko, ei mielikuvituksettoman lemmikki.

http://dewilkaakat.blogspot.com

Marla

#57
^ Minulla on, ja olen paljonkin käyttänyt tuota KoiraNetin jalostustietojärjestelmää seuratessa mm. koirani jälkeläisiä sieltä.

Aivan tuossa mittakaavassa tuskin on mahdollista saada järjestelmää, sillä jo näyttelytulosten kirjaaminen olisi kovin työlästä, ja SHY:llä ei ole läheskään yhtä hyvää mahdollisuutta käyttää resursseja/varoja tuollaisen pystyttämiseen ja ylläpitämiseen.

Vevve

#58
KoiraNetin tapainen yksinkertainenhan siis oli tulossa mutta kyseinen homma kaatui. Pienenä yhdistyksenä SHY:llä ei ole varaa maksaa tekijälle pahemmin korvauksia, jolloin tekijää / ylläpitäjää on vaikea löytää.  :)

Ninde

#59
Ja hevosillahan on sukuposti.

Yksi vaihtoehto hamsterikäyttöönkin olisi Pawpeds http://pawpeds.com/
Siitä voisi joku ottaa selvää, että miten se toimii, onko maksullinen jne. Lunnikoirilla esim. on käytössä tuo, erään kasvattajan ylläpitämänä. Tosin tuonne ei kai kauheasti erilaisia toimintoja saa ja jokaiselle lajille pitäisi olla ilmeisemmin omansa, mutta sukutaulutietokantana ajaisi asiansa.