• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mitä virheitä teit ensimmäisen hamsterisi kanssa?

Aloittaja Juulia, 27.09.07 - klo:15:47

« edellinen - seuraava »

Marla

#105
^ No mutta onhan tuo vajaa pari vuotta ihan normaali elinikä syyrialaiselle. Enkä minä näe lattiallakaan juoksentelussa mitään väärää (päinvastoin), ellei sitten päässyt jyrsimään johtoja tms.
Nuo nyt eivät kovin pahoja virheitä ole muutenkaan, tuo juoksupallo ainakaan. :)

Elven

#106
Mulla ei lapsena ollut hamsuja, ja koska olin jo kasvattanut hiiriä jonkun aikaa kun ekan hamsun aikuisena hankin, niin sen kanssa ei sen kummempia virheitä tullut tehtyä.
Mutta... Serkullani oli hamsteri, kun oltiin lapsia, ja mä sain 'leikkiä' sillä. Tehtiin sille legoista taloja, joihin se ei sit oikeen mahtunut. Ja laitettiin kuminauhalla barbinukke päähän... Törkeetä suorastaan. Vanhemmat ei oikein välittänyt, isänsä uhkasi lähinnä leikkiä hamsterilla pesäpalloa (hamsu pallona), jos häkki haiskahti liikaa.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

hopeahamsteri

#107
En edes tiennyt mitä lajia hamsterini on. :P  Myöhemmin (jo hamsun kuoltua) ilmeni, että se oli talvikko.
Kolme talvikkoa omistanut ja tällä hetkellä hamsteriton koirapersoona.

Nettz

#108
No joo, eikai ne nyt niin pahoja ollut :)

töttis

#109
Ensimmäisellä hamsullani oli liian pieni juoksupyörä ja mökki. Myös annoin pesäpumpulia, kunnes luin netistä et sitä ei saa antaa. OLIMPAS HÖLMÖ!! XD

HamsterSailor

#110
Annoin pesäpumpulia mökin tekemiseen, ja häkki oli liian pieni.(Hamsu kyllä pääsi juoksemaan aika usein) Myös monipuolisempaa ruokaa ois voinut antaa. Mutta virheistä oppii :)

pikku-kata

#111
Ainoa virheeni jonka muistan, oli juoksupallon ostaminen, jota taisin kylläkin käyttää vain kerran, onneksi. Hamsteri onneksi sai juosta vapaana hamsteriturvallisessa huoneessa päivittäin. Hamsteri oli lk hunaja uros, joka eli yli 3 vuotiaaksi. moni on sanonut minulle, että tuo on mahdoton ikä, ja kysellyt, ettei kyseessä vain olisi ollut marsu..  :roll: Onneksi äiti oli kovasti mukana hoidossa eikä pahempia virheitä ole sattunut. Pesävanua en myöskään koskaan ostanut.
Syyrialainen
? Manta, lk normaali, s. 24.08.09

+ gerbiilit, koira, akvaario, käärme sekä kani

Kiiira

#112
Joop, minä ainakin annan jyväsekoitusta, kurkkua ja porkkanaa. Millon mitäkin..
Aavistus, s: u <3

Miipemi

#113
- Käytin hamsullani pesävanua  :oops:

Ei nyt tule muuta mieleen...
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

pikkumaria

#114
Eka hamsteri ollut viikon, ja ainakin asumuksen ostossa tuli virhe.. Olisi netistä löytynyt sittenkin iso ja halvempi, vaikka luulin tarkasti etsineeni. Onneksi tuo nykyinen asumus on kuitenkin edes suositusmittainen! Vähän kyllä ärsyttää...

Naksu

#115
No tässä pari:
- Käytin pesävanua  :roll:
- Annoin pelkästään kurkkua ja omenaa... Ehkä kerran kuussa jauhelihaa :pihalla:
- Ja päästin hamsuni ekana päivävä jaloittelemaan, jolloin sen kiinniottamiseen meni aika pitkään :oops:

 :lov  Pikkuisia virheitä, onneksi ei ollut haittaa.
Narsku Yorex "Naksu"
www.talvikkotarha.nettisivu.org

Uusi käyttäjätunnus: Naksu
Vanha käyttäjätunnus: helmi@mikkelinen

Henni

#116
No mieleeni ei oikeastaan tule muita virheitä kuin se että siemenseos oli jotain marketista ostettua,mitä lie jyrsijän yleisruokaa. :S
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

nalli

#117
Ei nyt tule mitään mieleen. Virheet tuli tehtyä nuorempana gerbiilien kanssa.
Syrkki Roudan Rock Me Baby "Roki" s. 29.7.2009-17.6.2011
Syrkki Jubilee Jääprinssi "Jubi" s. 27.4.2010-30.10.2011
Vkh talvikko Am I Dreaming "Luna" s. 4.11.2009-25.5.2012

Rausku

#118
Annoin ekana viikkona vain siemenseosta, mutta sitten aloin tekemään tuoreruokaa (;;
Waltzer ?

nemuli

#119
No nyt on vieläkin ensimmäinen hamsu elossa, mutta listataan, mitä olen jo kerennyt tehdä .__.

- HamsterDunan mukana tuli liian pieni pyörä, jonka vaihdoin onneksi kuuakuden aika isompaan :3

- Yritin ottaa sitä silloin, kun se oli ollut meillä vasta pari viikkoa, käteeni ja se pelästyi ja pissasi käteeni

- Käytin pesävanua alussa, onneksi en nykyään...