• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

s.at.u

#90
Melko useissa laatikoissa, curvereissa jne. on tilavuus litroina. Mikä olisi talvikolle sopiva litroissa? ;>

Vevve

#91
^ Vaikea sanoa, kun litrat tulee myös korkeudesta. Oiskohan 30-60L pohjan suuruus huomioonottaen.

tintsku

#92
nuo curverit on mitoiltaan n. 45x35x25, joten varmaanki jotakin 30-40l.

s.at.u

#93
^ & ^^Kiitos teille. ;)

Rassy

#94
En oo viel tehny ku hamstereit on vaa yks ja kyllä mulla löytyy rahaa edes sen dunaa. <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

mutta sitte tulevaisuudessa, ku on joku 20 hamsuu...tai sit ei.  <!-- s:lol: -->:lol:<!-- s:lol: -->
Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta!

red_devil

#95
Heippa!
Iski kova halu tehdä itse hamsterille häkki. Tuo nykyinen on liian pieni sen kasvaessa isommaksi.. Kaupoissa häkit on tosi kalliita eikä käytettynä tunnu sopivaa löytyvän.
Ostin 5 metriä 120cm korkeata ja 8mm verkkoa. Ajattelin siis väkästellä häkin itse. Mietin kuitenkin että kannaattaako se? :roll: Eikö se kuitenkin tule halvemmaksi? Tottakaihan se vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa, mulla kyllä löytyy.. Siis ainakin aikaa :D kärsivällisyydestä en sitten tiedä.. hehheh..
Noh, mutta kuitenkin. Jos jollain on kokemuksia niin olisi mukava kuulla.
Käyhän muuten syyrialaiselle myöskin korkeampi häkki monella tasolla? Mitat tuolle häkille olisi 85cm * 45cm * 80cm (pituus*syvyys*korkeus)..
Tasot tietysti tekisin mahdollisimman "helppokulkuisiksi" ja turvallisiksi.

Myös ohjeet tervetulleita vaikka sähköpostiin mailto:tessa.anni@gmail.com">tessa.anni@gmail.com ! xD
Syyrialainen naaras
normaali 27.7.2009

venomenom

#96
haku on ystävä: viewtopic.php?f=4&t=128

mieluummin enemmän pinta-alaa kuin korkeutta, mutta tuo kuulostaa hyvältä jos tasoja on tarpeeksi usein ettei hamsu pääse tippumaan korkealta. meillä ainakin on jokainen syrkki tykännyt todella paljon kiipeilymahdollisuuksista.
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Marla

#97
Jos innostusta löytyy, niin mikä ettei. :) Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta on kyllä mielessä käynyt, kun nuo häkit ovat kovin hintavia kaupoissa, todellakin. Kyllä kannattaa jo kustannustenkin puolesta tehdä itse. :)
Koko ainakin on kivanlainen, ja 8mm on sopivan tiheä hamsulle. Kannattaa muistaa verkon kanssa, ettei jätä mitään teräviä reunoja, joihin joko hamsu tai omistaja voi satuttaa itsensä sekä nuo tasot on hyvä tehdä niin, ettei hamsu pääse putoamaan korkealta (kuten olet jo miettinytkin).
Netistä löytyy ohjeita rottahäkeille ihan googlaamalla. Minusta niistä voi katsoa mallia mm. luukkujen teon suhteen, mutta tietty noissa ohjeissa koot ovat isompia ja muutenkin pitää vähän sopeuttaa hamsun kohdalla niitä.

sss

#98
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"


Mustikkamaan, mitä tuossa juomapullon reiässä on ? kun suunnitteilla olisi tuon tyylinen itse tehdä, mutta tuo juomapullonreikä on juurikin ongelmallinen..

Mustikkamaan

#99
Siinä on metallinen prikka. Semmoi pultin ja mutterin väliin tungettava tsydeemi, mikä se nyt sit olis viralliselta nimeltään :D Saa rautakaupoista ym. irtona ja maksaa ehkä sentin kipaleelta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

muumimamma-64

#100
Nämä ei nyt ole hamsuille tehty vaan hiirille, mutta idea on sama ja tuossa nuo valkoiset on orthexin ja nuo kirkkaat läpinäkyvät ovat Plas Teamin boxeja, joita myy ainakin Kärkkäinen ja Halpa-Halliketjut. Kärkkäiseltä saa jopa netin kautta tilattua noita. Jokaisessa asustaa 1 hiiri uros.
Juomapulloille tehty pidike rautalangasta ja juomapullon suu mahtuu juuri verkon aukosta läpi.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Elven

#101
Mistähän löytäisi riittävän isoja muovilaatikoita, mitkä kävisi syrkeillekin? Kaikki mitä mä löydän, on joko liian matalia, liian kapeita, niissä on pyörät alla...
Tarkoitan siis niin isoja muovilaatikoita, että niihin ei tarvitsisi tehdä mitään verkko-korotusta, kunhan vain ilmanvaihdon.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

suski87

#102
Lainaus käyttäjältä: "Elven"Mistähän löytäisi riittävän isoja muovilaatikoita, mitkä kävisi syrkeillekin?

Ikeasta löytyisi 79*57*42cm (130l) laatikoita, jotka ehkä kävisivät (kuvasta vähän hankala arvioida, paljonko pohjan mitoiksi tulee):

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70102972

Elven

#103
Sit kun vielä olis Ikea täälläpäin suomea. Liian pitkä matka täältä sinne asti.

Oisko mitään muuta liikettä? Sellainen, mikä löytyisi useimmista isoista kaupungeista?
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Heli

#104
Enpä ole itsekään oikein mihinkään sopiviin törmännyt. Tai jos ovat olleet sopivan oloisia niin hinta on ollut sen mukainen, että kannattaa ennemin ostaa ihan duna/terraario/häkki.  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009