• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Vevve

#105
Noi Ikean muoviboxit on kyllä siitä hyviä, että toi muovi on aika paksua ja pirun kovaa. Itsellä on kääpiöille yksi tommonen vara-asumukseksi. Kanteen sain tehtyä reikiä (ennen kuin vaihdoin sen kokonaan verkkoon) mutta kylkeen en jotenkin sitten millään.

Insku

#106
bauhaussis oli jokus ihan läpinäkyviä muovilaatikoita ja ite 1 semmonen talvikolle ostettiin koko on tosin 40x35 mut kyl se vara häkkinä menee :roll:

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

TiBe

#107
Meillä myös käytössä itsetehdyt terrat "säilytyslaatikot" suurimalla osalla talvikoista. Nyt olisi tarkoituksena vain hommata jokaiselle samanlainen laatikko, tai että laatikot olisi vain kahta eri mallia ja hyvältä alkaa pikkuhiljaa näyttämään. Meillä muovilaatikoiden kansiin leikataan reijät rälläkällä sillein sopiavan karskisti, reunat siistin puukolla. Sitten vain tinakolvilla sulattaa reiät,niihin kohtiin mihin verkko kiinnitetään kannen sisäpuolelle mutteri-prikka(aluslevy)-pultti menetelmällä.  Täytyy laittaa kuvaa kun muistan ottaa muovibokseista kuvia :) Pohjapinta-alaa niissä on minidunan verran, ellei jopa hitusen enemmän, korkeutta taisi olla hieman enemmän kuin flätissä, en nyt tarkkoja mittoja muista.

muokattu, lisätty kuvat :)

tässä kanteen leikattu aukko, tehty reiät pulteille ja verkko odottaa kiinnitystä.




ja tässä melkein valmis versio, juomapullon paikka vielä tekemättä.

Crystal\'s talvikot
http://crystals.nettisivu.org/

Yadell

#108
Onko missään netissä ohjeita tuollaisen muovilaatikon tuunaamiseen asumukseksi? (-----:
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Vevve

#109
^ Hiirifoorumilta ainakin löytyy paljon aiheesta, esimerkiksi täällä: //http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?t=4794

jonna

#110
Mulla on ollut nyt käytössä ne Ikean Samla-laatikot. Sekä syrkeille että talvikoille. Kummassakaan ei ole kantta, pois ne ei pääse kiitos korkeuden. Eikä kukaan ole yrittänytkään järsiä niitä.
Yksi uros raastoi dunan kulman auki parissa päivässä ja alkoi muutenkin olemaan jotenkin hermostunut, siirsin sen Ikeaan niin ei mitään onkelmia. Mietinkin onkohan toi duna jotenkin liian matala kun huomasin yhdellä naaraalla vähän samoja "oireita"...

Joka tapauksessa mä oon ollut tosi tyytyväinen noihin ikeoihin. ne on kevyt ja helppo siivota, niissä on pyörät alla (jotka saa irrotettua) ja saapi pinottua "ristikkäin" päällekkäin. Eihän noi nättejä ole mutta käytössä kätevät.
Ja se mistä eniten tykkään, on se ettei ruokintaa yms. varten tarvi aukoa mitään dunan rämiseviä luukkuja... :roll:  (mä olen allerginen kaikille ylimääräisille kilinöille ja kolinoille  :D  )

Muutama smartti mulla on kanssa, niissä on verkkokansi joka on kiinnitetty kuumaliimalla liimaamalla. On ruma.

Ikeasta saa Antonius-säilytyssysteemin kanssa, siinä on muovilaatikot ja niihin pyörillä kulkeva teline. Laatikko on vaan pikkasen pienempi kuin esim. Samlan loota, toi Antonius menee just ehkä yhdelle talvikolle.

Vevve

#111
^ Mä kanssa kattelin syrkkiasumukseksi niitä isoja samloja, kun joskus pohdin uusien syrkkien ottamista. Niissä on muovi kyllä ihan tosi kovaa, en saanut millään puhkottua niihin reikiä vaikka dunia rikoin ihan vahingossa koko ajan. :c8

Eevi

#112
Minä en oikein noista smarttilaatikoista tykkää, tulee mieleen koe-eläinten olot, vaikka nehän ovat kaukana smarttilaatikoista, mutta kuitenkin. Ja mielestäni smartit ovat tavaroita varten, vielä kun ne ovat niin pienikokoisia ja monet ovat niin sameita, että eihän hamsteri näe ympärilleen. Toki hamsteri varmasti voi niissä ihan hyvin, en vain itse tykkää niistä. Ne eivät myöskään miellytä omaa silmää. :)
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Vevve

#113
^ Ikävän näköisiä, mutta ah niin käytännöllisiä!  :D

Äitee kantoi Tarjoustalosta kotiin viiden euron alennuslaatikon, joka on kooltaan jotain flätin ja 31L Smartin väliltä. Muovi on kirkkaudeltaan samaten siitä välistä, ei ihan kirkasta mutta kirkkaampaa kuin Smarteissa ja kansi tummansininen. Kai siitä saa jonkun boxin askarreltua, vaikka niin piti olla kaikkien samanlaisia eikä eri sarjaa.  :D

tintsku

#114
Aattelin rakentaa ulkona olevasta tyhjästä hyllystä hamsuille asumuksia, yksi kerron on kooltaa 76x40 ja kerroksia on 3 eli 3 asumusta tulisi.
Mietin, että pissaakohan ne sen ihan pilalle, turpoaa ja alkaa haista? Onko jollakin kokemusta?
Pitäisköhän pohjalle laittaa jotain muovia tms. ettei pissa imeydy puuhun?
Eteen aattelin laittaa puruvallin ja verkkoa. Ja rakentaa tasot vielä :)

Minski

#115
^ Onko se hylly siis puinen ? Mulla oli yksi puukehyksinen terraario ja sen kanssa kävi ainakin niin, että alkuun se oli tosi ihana ja hyvä käytössä, mutta pari hamsua kun siinä oli asunut niin se alkoi haista pissiltä ja eipä sitä hajua puusta oikein mitenkään pois saa, kun se siihen imeytyy. Kyllähän aika paljon pelastaa se, että syyrikset on niin siistejä, ettei pissi joka paikkaan vaan vain yhteen nurkkaan ja jos niillä käyttää sit vessakippoa niin se auttaa paljon. Mulla oli vaan semmonen sen terran viimenen asukki, että se tykkäs aina viskoo vessakipponsa alta pois, kun kävi pissillä :)
Hamsteriton tätä nykyä

tintsku

#116
^Joo on puuta.
Ajattelin laittaa pohjiksi muovilaatikot, jos löydän jostakin tarpeeksi ison, tai sitten laitan kaksi pienempää :)

Yadell

#117
No, niin. Vihdoin on saatu valmiiksi muovilaatikoiden tuunaus. :) Mitoiltaan nuo ovat vain 50x30x35cm, joten ne ovat syyrialaisille vain matkahäkeiksi. Tässä kuva.

Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

ZiiCan.

#118
Upeita asumuksia olette rakennelleet.. :sydan
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

NormaJeane

#119
Mie väsäsin pikkusille pojille itse "häkin", vanhasta kirjahyllystä. Molemmille tuli kaksi kerrosta ja tilaa riittää temmeltää. Pojat kun ei tykkää toisistaan niin niiden on pakko asua "kerrostalossa". Kunhan vielä pleksit saan siihen niin laitan teille kuvaa tulemaan.
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen