Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Maissi

Meille muutti noin kaksi kuukautta sitten talvikkotyttö eläinkaupasta. Olen nähnyt sen ehkä kymmenisen kertaa, ja se on todellatodella arka! En ole käsitellyt tai mitään, koska jo häkin lähellä liikkuminen saa sen pakenemaan hädissään :( Mitä tehdä? Edelliset eläinkaupasta hankitut hamsterini ovat olleet kivoja, mutta tämä tyttö onkin hankala tapaus :(

Hereillä se on yleensä klo 13-14, jolloin en yleensä arkisin ole kotona. Iltaisin se nukkuu niin kauan, etten ole ikinä illalla sitä nähnyt! Äsken yritin hieman herätellä rapistelemalla puruja, mutta hamsusta ei kuulunut pihaustakaan. Elossa se on, sillä ruoka kyllä menee.

Ensimmäisen viikon annoin hamsterin olla täysin rauhassa ja nukkua. Tai no, empä minä sille edelleenkään mitään kummoista tee, koska en koskaan sitä hereillä näe. Häkin olen kerran siivonnut, ja silloin tuli pesästä vasta, kun nostin mökin ja raottelin pehmikkeitä!

Tämä oli n. 2kk vanha kun sen ostin. Mitä ihmettä teen? Olisin halunnut lemmikin, jonka puuhia seurailla ja herkkujakin olisi kiva antaa. Sylittelyyn en hamsteria hankkinut. Neuvoja? Alkaa epätoivo iskeä...
Me Maisulin kanssa kokeiltiin muutama viikko takaperin agilitya :) Tein ensin 1mx1m aitauksen ja reunoille rakensin esteitä kynistä, vessapaperirullista, oksista ja muusta mukavasta. Keskelle asettelin pahvilaatikoita ja muita suojapaikkoja ja luolia.

Meillä päin tyttö on sen verran energinen ja innokas tapaus, että se oli ihan elementissään esteiden parissa :D Aluksi mentiin ihan makupalan avulla, mutta pian neiti vilisteli esteiden yli oikein mielellään ilman kehotteluakin :loov:
Meillä on syyrialainen ja kissa saman katon alla, hyvin on tultu toimeen! Syrkkis asuu omassa huoneessani ja olen sijoittanut sen terraarion tyhjään vaatekaappiin. Huoneeni ovi on päivisin auki, jotta ilma vaihtuu -> hamsterikaapin ovet kiinni. Yöllä huoneeni ovi sulkeutuu -> hamsukaapin ovet avautuvat. Näin ollen naukujalla ei ole toivoakaan hamsterin luokse pääsystä :)

Ja hyvänä lisänä järjestelyssä on se, että hamsteri saa päivisin nukkua hiljaisessa, täysin pimeässä kaapissa. Kunnon unet on ainakin taattu  :nuq: