• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

wiidii

#645
Herneenversoja meillä kasvaa ympärivuotisesti kyllä :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

jonna

#646
^^ Meillä kasvaa kanssa molempia, sekä lisänä vielä auringonkukkaa  :)

Mulla tuli vanhat ajat mieleen tuosta kirppislöydöstä, mulla on ollut tuollainen tismalleen samanmallinen häkki vuonna kivi ja keppi  xD  Mun mielestä oli kyllä kooltaan isompi kuin tuo.

Scarlett

#647
Meillä myös! Hernettä, mung-papua, auringonkukkaa ja sekalaisia siemeniä mitä jyväseoksissa on.

Tiina

#648
Se olisi sitten huomenaamuna taas reissu eläinlääkärille.  :( Campbellityttönelikon viimeiselle on kasvanut nopeasti ihan järkyttävän suuri kasvain. Kasvain on mahassa ja se on niin suuri, että kyljet pullottavat ja se näyttää kuin olisi tiineenä ja kävely on hieman vaikeaa, koska mahan alla on ulkoneva patti. Tyttö on myös laihtunut, mutta se syö ja juo normaalisti ja turkki on kaunis. Ikää vasta 1,5 vuotta. Alle puolivuotta sitten se oli iso ja massakas pallero, pahansisuinen tosin silloinkin. x) Kolme muuta siskoa ovat kuolleet kaikki erisyistä: yhdelle tuli diabetes, yksi sai jonkin tulehduksen (johon eivät antibiootit auttaneet) ja yksi kuoli yllättäen parikuisena. Uskomattoman huonoa tuuria. :(

Anniina

#649
Nyt kun pääsiäinenkin kolkuttelee ovella niin voikohan hamstereille kasvattaa ihan rairuohoa ja laittaa sitä häkkiin?

Anonymous

#650
Mielestäni pääsiäisruohoa ei saa antaa hamsuille. Pätevämmät antakoon loppu tuomion.

Saana

#651
Mullon kanssa käsitys, että rairuoho ei ole sopivaa hamsuille. Tossa edellisellä sivulla oli kuitenki kivoja vinkkejä, mitä muuta voi kasvatella hamsuille vaikka nyt pääsiäisen kunniaksi. :)

Anonymous

#652
Mä olen siinä käsityksessä että noissa rairuohoissa on käytetty jotain sellasta mikä ei sovi hamsulle.

Marla

#653
Eikö se rairuoho ole itsessään jotenkin myrkyllistä? Mä olen käsittänyt sen niin. Mutta onhan sitä olemassa sellaista, jota kissatkin voivat syödä, joten kaiketi se kelpaa hamstereillekin?
Mä tein joskus niin, että laitoin siemensekoituksesta niitä siemeniä kasvamaan multaan ja syötin hamsuille. :)

GaneshaX

#654
Siis niissä ihan perus rairuohon siemenissä on ilmeisesti käytetty jotain käsittelyaineita. Ja ne on taas haitallisia.

Mut luulis joo, että rairuohoakin saa erilaisia laatuja?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Noon4

#655
Ohraruohoa varmaankin voi antaa?
[size=85]Lunacrest harjikset[/size]

[size=85]? Pusa Hispida "Pörri"[/size]

Sissi

#656
on jotenki oudot tunnelmat. Sissi on jo puolitoistavuot. , kauhee pelko et se kohta kuolee. :cry:
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

Vevve

#657
Vehnänoras sopinee hyvin hamsuille, se on sitä ns. "kissanruohoa". Sitä ainakin meidän hamsut tykkää nakerella.  :)

Mustikkamaan

#658
Muistakaa, että sädekaisla ei sitten ole sopivaa kissoille eikä hamstereille! Sitä myydään usein kissanruohona (ihan jopa kukkakaupoissa), mutta se on myrkyllistä, aiheuttaa käsittääkseni maksavaurioita.

Sädekaisloja on useampi laji tietysti, mutta en muista että mikä niistä on tämä jota kissanruohoksi myydään.

Ja tosiaan, rairuohon siemenissä on jotain näitä käsittelyaineita, jonka vuoksi itse ruohokaan ei ole sopivaa hamsterin syötäväksi.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jonna

#659
Mä taas jostain luin että ne rairuohon siemenet on tosiaan "myrkytetty", niistä kasvava ruoho ei olisi myrkyllistä mutta vaara voi olla jos ötö keksii syödä ne siemenetkin. Mut mäne ja tiedä  :D
Meillä kyllä marsut ja linnut veti rairuohoa vuonna kivi ja keppi ilman että kukaan heitti lusikkaa nurkkaan.

Kaura on tietty vielä hävyttömän halpaa verraten niihin rairuohon siemeniin (puhumattakaan niistä pienistä ohrapusseista...). Tavallinen linnunkaura ei paljoa maksa.