• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

suttuli

#120
Hmm osaiskos joku sanoa, kuinka monta litraa teil suunnillee yhellä purujen kokonaan vaihtokerralla häkkiin menee? Eli kuin kauan suunnillee kestää vaikkapa yks 20 litran mörttiröpö säkki...?

Tuli vain mieleen et kuin usein tuota pitäisi varautua ostamaan :)

Ja toinen kysymys, onko hyvä määrä purua jos yltää noin puoliväliin pohjalaatikkoa, siis suunnilleen 8 sentin verran?Vai kannattaisko olla enempiki?

suski87

#121
Lainaus käyttäjältä: "suttuli"Ja toinen kysymys, onko hyvä määrä purua jos yltää noin puoliväliin pohjalaatikkoa, siis suunnilleen 8 sentin verran?Vai kannattaisko olla enempiki?

Tuosta menekistä litroina en osaa sanoa, mutta mikäli hamsterisi ei ole kaivelusta innostunut, selvästi ohuempikin kuivikekerros (ehkä sellainen 3-4cm:kin jo) riittää mainiosti. Kaiveluaddiktille yksilölle taas kuiviketta kannattaa laittaa reilumpikin kerros, ja kuivikkeeksi kannattaa harkita jotain muuta kuin Mörttiröpöä, esimerkiksi puru, heinä, rutirex yms. seos tarjoaa enemmän mahdollisuuksia häkin pohjan mieleiseksi möyrimiseen.

Meba

#122
Ostin eläinkaupasta Vitapol-merkkisen purupaketin ja täytyy sanoa, että olin aika järkyttynyt sen sisällöstä  :huh Puru oli kamalan pölisevää ja pussi oli täynnä pieniä puutikkuja, osa todella teräviäkin. Piti seuloa koko purupussi läpi ja poistaa ne tikut, aika vaarallisia tuommoiset jos hamsteri sattuu poskipussiin laittamaan!  :kieli
En kyllä enää ikinä osta kyseistä purua  :<

Tässä vielä kuva valaisemaan tilannetta:


Anonymous

#123
^Hirveen kokosia tikkuja. :<  Eilen illalla tuli likan kanssa siivottua 7 syrkkikoon dunaa ja 1 talvikon asumus. Kyllä nyt kelpaa taas mussukoitten möyriä. :angel

Sohvi

#124
^^Mun isosiskon yksi hamsteri oli kuollut tuollaiseen tikkuun. Siitä lähtien olen aina muistanut poimia ne pois...
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Vevve

#125
Meidän puruissa ei pahoja tikkuja ole ollut, mutta tuosta nykyisestä paalista on löytynyt muutama sininen paperinpala välillä...

Anonymous

#126
^ mä huomasin just ostetussa paalissa ihan saman. Tikkuja ei kyllä ole ollut luoja kiitos. 8-)

tintsku

#127
Meda, sun ehkä kannattais laittaa palautetta puruista Vitapol:ille, jos voi.

Onneksi meillä ei vielä ole ollut missään purupussissa mitään tikkuja eikä muutakaan epämääräistä.

GaneshaX

#128
Mä könysin kerran yhdestä agrin paalista ihan kunnon puukapulan  :mrgreen:  Ei siis mikään tikku tai keppi. Noita sinisä papereita näkyy välil, enpä ole kiinnittänyt sen enempää huomiota, vaan nakellut pois  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Insku

#129
meil oli kans jossain agrin paalis kunnon keppi ja melli sitä sit rupes tyytyväisenä rouskuttaan XD

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Insku

#130
taidan vähän aiheesta poiketa mutta tommonen löytyi
//http://www.netpetshop.co.uk/popup.aspx?src=images/product/large/21955_1_.jpg

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Hamsufani97

#131
Ei jestas! Mihin tarkotukseen toi on? Asumukseksi,leluksi?? -.-'' Voi luoja joku on tyhmä jos ostaa..!

Cindy

#132
Siis toihan on lelu. Ei leluun voi hamstereita asumaan laittaa! Jos joku ostais tuommosen hamstereille niin ois kyllä mieleltään sekasin. Miks tuommosia ees ylipäätään tehdään? Luuleeko joku että tuommosia ostettais. ( paitsi tyhmät ihmiset jotka ei tajua mitään hamstereista ) -,-' oikeesti LOL!
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

vilperi

#133
Ostin eläinkaupasta hamsulleni pellavahaketta, joka oli aika kallistakin (pieni pussi 3.90€). Aloin vasta jälkeenpäin miettimään että kuinka sopivaa se on purun tilalla kun en ole kuullut kenenkään käyttävän sellaista? :huh se on siis tosi pehmeää ja muistuttaa heinää.
[size=85]Vkh talvikko Vilperi <3[/size]

Vevve

#134
Mä kävin tänään hakemassa 25kg purupaalin Vantaan Puuilosta, maksoi 12€. Ostan yleensä Agrista, mutta lähin Agrimarketti on sen verran kaukana etten pääse käymään siellä muuten kuin mökkireissun varrella... En ole vielä avannut tuota uutta paalia, saa nähdä millaista se on. Ihan suht halpaa oli kuitenkin.