• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#330
Olisko ollut puolen vuotta, vähän alle? Tosi kiva, kun on kaksi kauppaa.
Toisesta haen mörtit ja toisesta ruuat  :D
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mianna

#331
Taas pitkästä aikaa kuvia meidän kämpistä..  ;) Lunan duna:

Ja Kirppu- pojan kämppä:

ammie

#332
Yufun miniduna siivottuna.

Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

NuclearBitch

#333
Mirin terra:


Bobin terra:


Ja tässä hyllyssä asuu ylimmässä dunassa Zack ja alempaan muuttaa pian minulle saapuva Dante:

Anonymous

#334
^jollain muullakin on bilteman hyllyä käytössä :haha

NuclearBitch

#335
^ Itseasiassa sinulla näinkin tuon hyllyn kasvattajien tiloja keskustelussa ja sieltä sain idean tuolaisen hankkia  xD  Kiitos vinkistä.

maarit

#336
Toi bilteman hylly näyttää kyllä tosi hyvältä ja näpsäkältä.Minkä kokoiset asumukset tohon leveydeltään/korkeudeltaan mahtuu?Mun pitäs saada toi mary-häkki hyllyyn (ykshän niitä vasta on mutta toinen mary on tulossa  :D ) laitettua kun se on tällä hetkellä tylsästi vaan lipaston päällä kun se ei mahu noihin nykyisiin hyllyihin alkuunkaan ja noi isot dunat/gabberitkaan ei mahu hyllyyn korkeutensa eikä liioin leveytensä puolesta mitenkää.
Tällä hetkellä hamsteriton

NuclearBitch

#337
^ Nuo dunat mitkä mulla siinä on, on niitä noin 70 cm pitkiä hamster dunia, eli tilaa on :)

ammie

#338
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Nuo minidunat tuolla ylhäällä olevissa kuvissa nyt oli ahtaan näköisiä ja sillä siisti. Tietenkin olivat aika täynnä kamaa.

Puhutkohan mahdollisesti minun minidunasta? Tiedän kyllä, että sinun lemmikeillä on normaalista poikkeavat hienot lukaalit, mutta kyllä tuo miniduna menee meillä ainakin aivan hyvin talvikolla.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

maarit

#339
Miniduna menee kyllä hyvin talvikolla,samaa mieltä ammien kanssa.
Tohon bilteman hyllyyn ei taida mary sopia kun mary on jotai 80 cm levee (jos en nyt iha väärin muista niitä mittoja)...
Tällä hetkellä hamsteriton

Mianna

#340
Meilläkin menee hyvin miniduna talvikolla. Ahtaan näköisen siitä voi tehdä jos siellä on mielestään liikaa tavaraa, makunsa kullakin. Osa tykkää laittaa paljon tavaraa/virikkeitä, osa vähän vähemmän. Itse tykkään jos on aika paljon tavaraa, mutta kuitenkin sillä lailla että on tilaa kaivella.

metsku

#341
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Puhutkohan mahdollisesti minun minidunasta? Tiedän kyllä, että sinun lemmikeillä on normaalista poikkeavat hienot lukaalit, mutta kyllä tuo miniduna menee meillä ainakin aivan hyvin talvikolla.

Jep, toinen oli sun dunan kuva. Sama se kyllä kenen se miniduna on mutta joka tapauksessa järkyttävän pieni asunto. Ja siis meneehän se tottakai talvikolla. Parempi se nyt sentään on kun voirasia.

Ja jos vaikka lapsella on hamsteri eikä vanhemmat tajua/halua ostaa kun sen pienimmän kämpän niin eihän se lapsi sille mitään voi. Sen sijaan jokainen joka pystyy itse vaikuttamaan voi kyllä hankkia kunnollinen kokoisen kämpän eläimelleen.

Ei olis tietenkään taas pitänyt sanoa mitään mutta en voi sille mitään, että mua säälittää noin pienissä kämpissä asuvat hamsterit. Niiden parasta mä ajattelen. Toivottavasti kaikki minidunissa asuvat hamsterit pääsevät paljon vapaaksi. Ja voisihan asiat paljon huonomminkin tietysti olla, tuleehan hamsterin perustarpeet huolehdittua vaikka kämppä liian pieni oliskin.

ammie

#342
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Sama se kyllä kenen se miniduna on mutta joka tapauksessa järkyttävän pieni asunto. Ja siis meneehän se tottakai talvikolla. Parempi se nyt sentään on kun voirasia.
Mun mielestä on hauska miten minidunan koosta tulee kamala valitus, vaikka monet hamsteri-ihmiset, myös kasvattajat, ovat todenneet sen aivan kelpo asumukseksi. Ja sillä, että se "menee" talvikolla, tarkoitin tosiaan että asunto on tarpeeksi tilava, en sitä että kyllä siellä nipinnapin raaskii eläintä pitää. Ja toisin kuin joillain on sitä ongelmaa seinille hyppimisen ja kaltereiden puremisen kanssa, niin meillä asutaan ihan tyytyväisinä minidunissa ja peuhataan virikkeiden parissa.


Lainaus käyttäjältä: "metsku"Ei olis tietenkään taas pitänyt sanoa mitään mutta en voi sille mitään, että mua säälittää noin pienissä kämpissä asuvat hamsterit. Niiden parasta mä ajattelen. Toivottavasti kaikki minidunissa asuvat hamsterit pääsevät paljon vapaaksi. Ja voisihan asiat paljon huonomminkin tietysti olla, tuleehan hamsterin perustarpeet huolehdittua vaikka kämppä liian pieni oliskin.
Edellisessä lainauksessa totesit, että miniduna menee talvikolle ja nyt taas toteat, että se on liian pieni. Minun mielestäni hamsterin asiat eivät ole lainkaan huonosti, jos se saa asua asianmukaisessa kämpässä ja hoito on muutenkin hyvää. Jokainen mielipiteellään, mutta itse en kärsi minkäänmoisista tunnontuskista tämän asian kanssa, ja mielestäni sinunkaan ei kannattaisi sääliä muiden hamstereita asian takia.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Scarlett

#343
(ja en nyt voi olla samaan syssyyn esittämättä omaa teoriaani siihen, miksi hamsterisi mahdollisesti osoittavat tyytymättömyyden merkkejä korkeissa kämpissään: hamsteri ei ole ensisijaisesti kiipeilevä, vaan kaivava ja piiloutuva, sekä ympäristöään tutkiva eläin. En usko, että hamsteri kokee oloaan kovin turvalliseksi korkeassa häkissä, joiden kerroksissa sen ei ole mahdollista piiloutua tai kaivella, ja ehkä se tämän vuoksi on siellä levoton. Kuitenkin se kiipeilee, koska uteliaana eläimenä tutkii ympäristöään ja sen rajoja. Hamsteri on kömpelö, ja vaikka se osaa kiivetä ylöspäin, siltä puuttuu kyky tehdä se turvallisesti alaspäin, mikä itsessään jo on osoitus siitä, ettei hamsteri luontaisesti ole kiipeäjä, eikä tällaisen ympäristön tarjoaminen ole paras vaihtoehto sen luontaisen käyttäytymisen toteuttamiselle. Se, että hamsteri kiipeää ylöspäin jos sillä on mahdollisuus tehdä se, ja se että hamsteri tykkää sille annetusta pesävanusta, ei osoita tämän toimintatavan paremmuutta, vaan se on mielestäni yhtä loogista kuin lapsen ruokkiminen herkuilla, "kun se niistä tykkää".)

NuclearBitch

#344
Lainaus käyttäjältä: "maarit"Miniduna menee kyllä hyvin talvikolla,samaa mieltä ammien kanssa.
Tohon bilteman hyllyyn ei taida mary sopia kun mary on jotai 80 cm levee (jos en nyt iha väärin muista niitä mittoja)...

Eiköhän se siihen mahtuisi. Bilteman sivuilla lukee mitoiksi 92,5 x 45,8 ja korkeus yhdellä tasolla on noin 40.

Pakko kommentoida tähän metsku asiaan, että olen itsekkin huomannut tuon jatkuvan kommentoinnin hamstereiden asumusten kokoon. Sanonut mm. että 80x40x40cm kokoinen terraario on ihan liian pieni syrkille. Joopa joo.