SHY:n 21-vuotisjuhlanäyttely 6.6.2010, Littoinen

Aloittaja Juulia, 24.04.10 - klo:19:47

Marla

Sirpa

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Mitä tuon assarihomman kanssa oikein kävi, kun eikös nuo kaikki pestit olleet kumminkin varattuja jo? Harmillista kumminkin.
No olihan ne enkä tiedä oliko muilla ongelmia assareiden kanssa, mutta meille määrätty assari oli kyllä kateissa osan ajasta. Mikä sinänsä on kyllä noloa kys. ihmiselle, jos kerran oli hommaan lupautunut ja määrätty, vaikka tarjolla olisi ollut muitakin halukkaita assareita.
Eihän se nyt tietysti sihteerille ole suuri vaiva nostella arvosteltuja hamstereita lattialle ja lattialta uusia pöydälle, mutta silti se ei kuulu varsinaisesti sihteerin vaan assistentin hommiin. En minäkään sano tuomarille, että kirjoitapas välillä itse tuo arvostelukaavake, minä lähden käymään jossakin... Vara-assistenttien nimeäminen voisi olla ihan paikallaan, niin olisi joku ennalta määrätty back-up, jos varsinaiselle assistentille tulisi jotain estettä tms.

X-File's/JonnaMilaya

Joku assarihählinki kyllä tais olla...Munhan piti olla assari Lotalle.Olin juuri puhunut Lotan kanssa ja käännyin katsomaan joko Marja olisi tullut,myöhästyi hieman ja oli asiaa Lotalle.Sitten kun palasin,joku muu olikin assarin paikalla ja arvostelut aloitettu.Siinä mä sit pyörin turhakkeena.
Mukaan tarttui sentään 6 uutta hamsteria ja sainhan toimia kuskina ja sitten oli se pieni "ongelmatilanne" ratkaistavana.
Kakku oli aivan mielettömän hyvää!

PiiaL

Lainaus käyttäjältä: "viiru"Sihteerit ja assarit:
Syrkit ja talvikot - Lotta Ling
Sihteeri: Martina Munther
Assistentti: Piia Lappalainen, Minski tuuraa tarvittaessa

Rb, cb ja kkh - Sebastian Mårtensson
Sihteeri: Sirpa Tähkämö
Assistentti: Jonna Pokki

Lemmikkisyrkit - Salla Salonen
Sihteeri: Janette Hallikainen
Assistentti: Saana Kankare (?)

Lemmikkikääpiöt & ll - Saija Kukkohovi
Sihteeri: Kati Keinonen
Assistentti: Veera Kujansuu

Tässä oli nämä ilmoitetut pestit ja se joka hääri assaroimassa Lotalle olin minä, kuten olin lupautunutkin ulkkissyrkeille assariksi. Johtuiko tämä sekaannus sitten siitä, että Lotan piti alunperin olla kääpiöiden tuomari, mutta viime kädessä siirrettiinkin syrkkien tuomariksi.

Saana

Minä olin ainakin lupautunut tuurailemaan lemmikkisyrkkien assaria/assareita ja kävinkin siellä välillä etsimässä joitain hamsuja. Wilma, Vilma ja Juulia hoitelivat ainakin lemmikkisyrkkien assarointia. Jos assari on kadoksissa niin silloin täytyy käydä nykäisemässä hallituslaisen hihaa, joka hoitaa vanhan tai uuden etsimisen tai delegoi sen muulle.

Ihan ystävällissävyisesti haluisin kertoa, että pientä närää näytteilleasettajissa on aiheuttanut se, ettei osa hallituksesta osallistu hommiin yhtä aktiivisesti kuin muu hallitus. Itse ajattelisin sen niin, että jos sihteeröinti/assarointi/buffa/info -hommaa ei saada täytettyä niin hallituslainen ottaa sen hoitaakseen. Hommattomat hallituslaiset taasen käyvät tsekkaamassa väliajoin onko kaikilla tuomareilla kaikki ok ja muutenkin, että kaikki sujuu. No, mutta tuo nyt on vain minun mielipiteeni. En toivo, että kukaan ottaa nokkiinsa, enkä mitään tappelua aiheesta. Toivon vain, että nämä puheet otettaisiin ns. rakentavana palautteena ja asia korjautuisi seuraavissa näyttelyissä. :)

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Ihan ystävällissävyisesti haluisin kertoa, että pientä närää näytteilleasettajissa on aiheuttanut se, ettei osa hallituksesta osallistu hommiin yhtä aktiivisesti kuin muu hallitus. Itse ajattelisin sen niin, että jos sihteeröinti/assarointi/buffa/info -hommaa ei saada täytettyä niin hallituslainen ottaa sen hoitaakseen. Hommattomat hallituslaiset taasen käyvät tsekkaamassa väliajoin onko kaikilla tuomareilla kaikki ok ja muutenkin, että kaikki sujuu.
Tästähän oli jo viime näyttely(ide)n jälkeen puhetta, kumma kun tätä asiaa ei saada toimimaan vaikka ennen näyttelyitä tuntuu hommista olevan oikein "tappelukin".  :haha Ei olisi iso homma tsekata ennen arvostelujen alkua, että jokaisella tuomarilla on tarvittavat sihteerit ja assarit paikalla ja ajantasalla hommistaan.

Ja ensisijaisestihan sen pitäisikin mennä niin päin, että paikat täytetään ensin nimenomaan hallituslaisilla ja jos vapaaehtoisia on tarjolla runsaasti, voi hallituksenkin väki silloin jättää hommat muille ja itse vaihteeksi ottaa vähän rennommin.

Nämä mun kommentit tällä kertaa ihan yleisluontoisia eikä kehenkään tiettyyn kohdistuvia, koska en paikanpäällä ollut enkä tiedä mitä (tällä kertaa) on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta.

X-File's/JonnaMilaya

Mun korviin/silmiin toi muutos ei ollut kantautunut

PiiaL

^Asiasta tuli kaikille ennakkoonilmoittautujille sähköpostia ja siitä on myös mainittu tämän keskustelun sivulla 14. Kannattaa seurailla näyttelyiden keskusteluja täällä foorumilla, niin ei sitten mene mitään ohitse, etenkin jos on hommiin ilmoittautunut.

MirkkuH

...miten se mitataan, miten paljon kukin tekee ja onko se varmasti kaikille yhtä paljon :pihalla:  ...eikös tuo hallitushomma ole vapaaehtoista palkatonta hommaa, tuskin sitä kukaan kadehtii tai jos niin sitten vaan seuraavaan kokoukseen jossa uusi hallitus valitaan ja kannattajia mukaan äänestämään...minusta hallituksen jäsenet tekevät sen minkä pystyvä, älyävät ja kykenevät...toiset ovat nopsempia&näppärämpiä kuin toiset.

Minusta siellä paikan päällä voisi nousta seisomaan ja huutaa esim.: "Assistentti-pula kääpiöillä, assistentti-pula kääpiöillä, pyydetään heti apua kääpiöpöydän ääreen!" Sen sitten riuskat hallituslaisetkin (tai ainakin se paras kuuloisin) kuulisivat ja rupeaisivat toimeen. Helpompi niin kuin että hallitus pyörisi kyselemässä vartin välein joka pöydältä onko kaikki varmasti ok ;)

Minski

No eihän tuossa toimihenkilöjutussa nyt ollut oikeastaan mitään ongelmaa, siis verrattuna johonkin kaaosmaiseen Pet Expoon, nythän kaikki pestit oli tuon listan mukaan varattu ja paikan päälläkin ainoa epäselvä oli ilmeisesti vain tuo ulkomuotokääpiöassarointi, joka näyttää olleen tuomarivaihdoksesta johtunut inhimillinen kömmähdys ja tuommoisia nyt voi sattua näyttelyssä kuin näyttelyssä. Itse olen edelleen sitä mieltä, että näyttely meni kaikilta osin tosi hyvin, en valita nyt mistään, koska mitään aihetta ei vain ole :) Paitsi, ettei Saanan navigaattori löydä tota näyttelypaikkaa ikinä :D

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Varmaan muuten ihmiset hieman ihmettelivät mun, Minskin ja ammien kiintoisaa kortinpeluuta, ja pakko nyt vielä mainita, ettei tosissaan oltu. ;) Ettei nyt kukaan vain niin luule.
Joo ei todellakaan oltu tosissamme, vaikka Marlasta olis voinu niin luullakin :P Syy oli oikeastaan ammien, joka opetti meille yhden maailman ärsyttävimmistä korttipeleistä, ei arvannut, että jos tämmöset itsepäiset laittaa keskenään pelaamaan sitä niin siitä ei tule mitään :D

Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Kiva päivä oli, harmi vaan kun "jouduin" kyläilemään...arvostelut menivätkin niin sutjakkaan, että jäin vähän tapahtumista paitsi...
Joo mä katoinkin, että Vevve haki sun miljoonat robopalkinnot :) Sulle tuli kyllä menestystä oikein olan takaa, onnea :)

Ja toinen kenen ei tarvi kuin koskea johonkin hamsuun ja se menestyy heti on Arja :) Annan kohta kaikki hamsuni Arjan taikakäsiin hetkeksi niin johan sataa sertejä kaikille :D

Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"...Minskin kasvatti tuolla olkkarissa remuaa...meillä on vähän huono hotelli kun joutuu mini-dunassa viettämään seuraavan yön mutta onneksi pääsee huomenna omaan kotiinsa. Roudan pieni-pallero myös hereillä tönöttää mutta ei pidä ainakaan vielä mitään mekkalaa tylsässä kopissaan...on ne syrkit kyllä niin sööttejä, ehkä joskus mullekin :P
Joo se on aika aktiivinen tyttö :) GaneshaXilla ilmeisesti joku hyville käytöstavoille opetettu nörtti siellä, kun ei remua niinkuin meidän kasvatti, jonka luovuudelle on annettu tilaa :ylpee: Meil olis Mirkku Lottiinan ja Javan lapsia ehkä tässä kesällä ;)
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Helpompi niin kuin että hallitus pyörisi kyselemässä vartin välein joka pöydältä onko kaikki varmasti ok ;)
Tarkoitin lähinnä sitä, että tuomareilta täytyisi kysyä haluavatko kahvia tai muita virvokkeita ja onko kaikki noin muuten ok.

Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"..miten se mitataan, miten paljon kukin tekee ja onko se varmasti kaikille yhtä paljon :pihalla:  ...eikös tuo hallitushomma ole vapaaehtoista palkatonta hommaa, tuskin sitä kukaan kadehtii tai jos niin sitten vaan seuraavaan kokoukseen jossa uusi hallitus valitaan ja kannattajia mukaan äänestämään...minusta hallituksen jäsenet tekevät sen minkä pystyvä, älyävät ja kykenevät...toiset ovat nopsempia&näppärämpiä kuin toiset.
Se on kyllä ihan totta, että toiset jaksavat enemmän ja toiset vähemmän. Esimerkiksi yksi syy itselläni hallitukseen menemättömyydellä onkin juuri tuo, että luulen, etten todennäköisesti jaksaisi näyttelystä toiseen olla järjestämässä niitä. Siksi pitäydynkin yhdistyksen riviaktiivina, jolloin voin halutessani mennä näyttelyyn ns. vapaamatkustajana. Jos haluaa olla vaikuttamassa yhdistyksen touhuihin niin tämä foorumi antaa sille oivan mahdollisuuden. Jos taas haluaa olla päättämässä asioista niin silloin tarvitsee pyrkiä hallitukseen, mutta se taas tuo myös sitten sen vastuun siitä, että yhdistys toimii kaikilla osa-alueilla.

Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Minusta siellä paikan päällä voisi nousta seisomaan ja huutaa esim.: "Assistentti-pula kääpiöillä, assistentti-pula kääpiöillä, pyydetään heti apua kääpiöpöydän ääreen!" Sen sitten riuskat hallituslaisetkin (tai ainakin se paras kuuloisin) kuulisivat ja rupeaisivat toimeen.
Tästä olen kyllä erittäinkin samaa mieltä!

Anonymous

Meitä oli Viirun lisäksi 3 hallituksen jäsentä paikalla. Itse kyllä kyselin tuomareilta ja sihteereiltä tarvitsevatko juotavaa (vein pöytään kahvia jos sitä kysyessä halusivat). Järkkäsin hetkessä hamstraus-kisan huomatessani ettei ole vielä pidetty. Koitin hoidella ikkunoita auki lämmön säätelyn takia kun tuntui että alkoi lämpö nousta. Aamulla ensimmäisenä säntäsin auttaan Heidiä Infoon jakaan numerolappuja takki päällä. Mun mielestä tällä kertaa hommat toimi hyvin. Tästä on hyvä ottaa oppia vielä niistä asioista jotka ei vielä suju.

X-File's/JonnaMilaya

Mä en kylläkään mitään sähköpostia saanu, enkä kyllä ole niin fiksu että tajuisin mennä lukemaan viestejä ja kattomsaan oisko niitä muokattu

Anonymous

^Et varmaan sitä saannut jos et ilmottannut yhtään eläintä näyttelyyn.

PiiaL

^^Siis ilmoitusviesti siitä tuomarimuutoksesta löytyy sieltä sivulta 14, eikä se päivitetty assari-sihteerilista. En minä ajatellutkaan, että joku lukisi mitään vanhoja viestejä sen varalta, että olisiko niitä päivitelty. Mutta meneepä pikkutarkaksi, pääasia oli kuitenkin, että hommat saatiin hoitumaan loppujen lopuksi :) Kylläpähän väärinymmärryksiä sattuu kaikille.