SHY:n 21-vuotisjuhlanäyttely 6.6.2010, Littoinen

Aloittaja Juulia, 24.04.10 - klo:19:47

Marla

Meillä meni ihan jees näyttely, vaikkei mitään palkintoja tullutkaan. :) Piia keräsi senkin edestä, ja saipahan ammiekin, joten oli autossa kumminkin palkintoja!

Dolly pärjäsi syrkeistä parhaiden saaden ulkomuotoluokasta EH:n ja sen L1:n, jota ensisijaisesti haettiinkin.
Tossu sai ulkomuotoluokassa H:n ja lemmikkiluokassa EH:n.
Vertti taasen sai ulkomuotoluokassa H:n - ja mikä mielenkiintoista, väriksi oli ehdotettu rs hopeanharmaa umborousta, vaikka herra on aiemmissa näyttelyissä kulkenut ihan vain hopsuna saaden KuMankin väristään, eikä kyllä ainakaan umbbari mun silmään ole. Tuskin on rs:kään, kun vasta neljännestä polvesta löytyy rs:ää suvusta, mutta eipä tuo nyt mitään haittaa.

Kakun leikkaaminen oli jännää puuhaa, onneksi delegoin homman lopulta äidilleni, joka ammattilaisena hoitakoon moiset. :D

Mutta juups, kiitos kaikille mukavahkosta päivästä! :)
Varmaan muuten ihmiset hieman ihmettelivät mun, Minskin ja ammien kiintoisaa kortinpeluuta, ja pakko nyt vielä mainita, ettei tosissaan oltu. ;) Ettei nyt kukaan vain niin luule.

Kiitokset Piialle ja ammielle matkaseurasta, äitiäni nyt on turha täällä kiitellä kuskina toimimisesta, kun voin sen suoraan itsekin tehdä (ja teinkin).

Vevve

Meillä meni vallan hienosti, ja oli sairaan kiva päivä!  :D
Oli eka kerta kun en tuonut yhtään eläintä lemmikkiluokkaan. Ulkomuodossa oli campbellit, talvikko ja robo. Campsyille H:t, talvikolle EH+L1, kuma ja paras veteraani ja sitten robolle S1 + SERT ja BIS5 eli se on nyt sitten JV10 Bric'A'Brac Toruk*.  :sydan

Ja tietysti suurin juttu mitä olin odottanut jo iäisyydet, oli uudet hamsut. Ruotsista Per Lundinilta tuli kaksi roboa ja Mirjalta ja viirulta myös robotytöt, Arjalta ihana safiiritalvikkoherra eli yhteensä viisi uutta palleroa  :sydan  :sydan

Saana

Aivan loistava päivä takana! Taimi Korjasi potin ollen PLH1 sekä S1 :sydan Iigs tuleeko siitä nyt sitten FIN MVA JV10 LJV10 Yökyöpelin Taimi. :O Go Taimi! Taimi! Taimi! :grin

Kiitokset ahtaasti pakkautuneelle autoseurueelle viihdyttävästä seurasta. Ja oli superkivaa nähdä taas kaikkia immeisiä! Päivä kului sutjakkaasti ja ihanasti porukka vihdoin ymmärsi, että lopputalkoissa saa myös auttaa! :yes: Martinalle erityiskiitos loistavasti sujuneesta näyttelystä!

Meille tuli pari robottia Ruottinmaalta Periltä ja sinne lähti myös kaksi. Hamsuja lähti myös ympäri Suomea meiltä.

Minski

Olipas kiva ja onnistunut näyttely kaiken kaikkiaan :yes: Järjestelyt oli hoidettu hyvin ja tunnelmakin oli mukava, tila on kyllä yksi parhaista näyttelyn järjestämiselle, koska on avara, ainoa vain, ettei perille meinaa löytää :D Olin positiivisesti yllättynyt Lotan arvostelusta tällä kertaa ! Hän on tainnut saada tuomarointiin tuntumaa tässä puolen vuoden aikana enemmän sillä arvostelut sujuivat todella sutjakasti, vaikka eläimiä oli hänellä todella paljon, kuitenkin kaavakkeisiin oli kirjoitettu kivasti kommenttejakin, joten ei kuitenkaan millään liukuhihnameiningillä niitä ollut silmäillyt. Myöskään mitään viime kerran kaltaisia "diagnooseja" ei nyt tullut hamsuille, ihan vain normaalin määrän verran knikkejä, joita joka näyttelyissä aina löytyy. Olen Lotan tuomarointiin erittäin tyytyväinen, hienoa.

Minä sain olla nyt näyttelyssä vapaamatkustajan roolissa, alussa vähän bokseja järkkäilin numerojärkkään ja lopussa siivoilin pöytiä, mutta muuten oli luppoaikaa, pelattiin mm. korttia :D Täytyy kyllä sanoa, että kyllä toi jouten olo on huomattavasti pitkästyttävämpää kuin tehdä jotain hyödyllistä, joten aion kyllä ensi näyttelyssä ilmoittautua johonkin työhön, eihän tuommoista istumista hullukaan kestä :D

Kiitos Saanalle kyydistä ja muulle Tampereen porukalle matkaseurasta ! Korttiporukalle kiitos myös ajanvietteestä :D  Ja ennenkaikkea suurin kiitos viirulle onnistuneen näyttelyn järjestämisestä ja tietysti muulle hallitukselle myös, hyvin meni ja tästä onkin mukava jäädä tälle 2,5 kk:n näyttelytauolle kesäksi ! Toimihenkilöille tietysti myös kiitos ahkerasta työstä :)

Lainapoikakin kotiutui näyttelystä <3 Ja 2 poikasta muutti omiin uusiin koteihinsa.

Sitten siihen menestykseen :) No meillähän kävi niin hyvin, että kasvattini Odeliina Onnenpisara** oli S2 saaden myös sen viimeisen puuttuvan Sertinsä ja valmistuen näin muotovalioksi :sydan En odottanut mitään tuollaista ja ilahduin kyllä tosi paljon, hyvä Odeliina <3 Ei-standardissa cinnamon umborous-urokseni Jumba oli ES1 ja sai lisäksi Kuman väristä :) Oli myös ilo huomata, että kasvattini Lottiinan tyyppiä kehuttiin jo toisessa näyttelyssä peräkkäin. Lemmikkiluokassa Dante ja Jumba saivat ERI:t, mutta eivät saaneet sijoituksia/palkintoja.

Kiitos muuten MirkkuH niistä mielettömän hienoista lahjoituspalkinnoista ! Ihan hurjan summan olit niihin laittanut rahaa, mutta voi että oli kyllä upeita.
Hamsteriton tätä nykyä

Hessuinen

Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Saana

ammie

Omalta osaltani aamu lähti hieman huonosti käyntiin ja heräsin herätyskellooni vasta 40 minuuttia sen jälkeen, kun se oli ensimmäisen kerran soinut. Kuitenkin ehdin ajoissa valmiiksi ja ehdimme näyttelypaikallekin ajoissa, vaikka navigaattorit meinasivatkin vähän opastaa harhaan siellä Littoisissa.  :D

Arvostelut sujuivat sutjakasti, vaikka hamstereita olikin valtavasti paikalla. Näyttelypaikka oli aivan ihana, valoa ja tilaa oli riittämiin.  :)

Aika kului kyllä nopsaan! Kiitokset vaan kaikille, joiden kanssa höpöttelin ja tietysti kaikille pelikavereille sekä Marlan äidille, joka jaksaa meitä kuskata näyttelystä toiseen. Nostan myös hattua kaikille, jotka näyttelyä olivat toteuttamassa - hieno näyttely!

Meiltä oltiin liikkeellä yhden hamsterin voimin ja sijoituksia ei tullut, mutta Usse sai lemmikkiluokassa kunniamaininnan turkista.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Menomatkan paras kohta oli kyllä, kun kolme autollista tamperelaisia treffasi ABC:llä :D
Joo, me vaan posotettiin ohitse siinä yhessä vaiheessa, ja äite sitten alkaa änkyttää, että "tossa oli ne! tossa oli ne!" :D
Muut oltiin vaan, että "ketkä ne?" ja sitten saipi suustaan, että Saana ja muut.
Lopulta Piia oli ainoa, johon saatiin yhteys meidän autossa ja siinä ABC:llä tosiaan treffattiin - oltiin kummiskin aiottu pysähtyä siinä. :)

Ja taasen eksyiltiin matkalla näyttelypaikalle - ja pois lähdettäessä äiti oli niin varma, että kyllä hän löytää reitin, ja löytyikin juu hetken pyörimisen jälkeen. XD

Ananas

Tää oli aivan mahtava päivä! Vattu sai 2 ruusuketta. Toinen hamsterauskisan voitosta. Ja Vattu oli tuomarin suosikki lasten lemmikkiluokassa, siitä siis toinen ruusuke. Me saatiin kivoja herkkupalkintoja. Mul toi matka kesti sinne noin 30 min.

MirkkuH

Onnea Onnea Odeliina :sydan

Paljon onnea kaikille menestyneille :)

Kiva päivä oli, harmi vaan kun "jouduin" kyläilemään...arvostelut menivätkin niin sutjakkaan, että jäin vähän tapahtumista paitsi...sitten sähläsin pakatessani: huomasin, että olin laittanut väärät robo-tytöt väärään boksiin parin toisen tytskän ja poikasten kanssa...mutta viimein honasin kuka on kuka :oops:

Mega-Marika sai kolmannen serttinsä ja Kiirehtivä Hetki sai hienon tittelin kera kauniin pokaalin :)

Kolme roboa muutti meille + yksi kiinari...muutama poikanen vaihtoi kotia.

...Minskin kasvatti tuolla olkkarissa remuaa...meillä on vähän huono hotelli kun joutuu mini-dunassa viettämään seuraavan yön mutta onneksi pääsee huomenna omaan kotiinsa. Roudan pieni-pallero myös hereillä tönöttää mutta ei pidä ainakaan vielä mitään mekkalaa tylsässä kopissaan...on ne syrkit kyllä niin sööttejä, ehkä joskus mullekin :P

jonna

Kiitos kivasta päivästä ja onnea kaikille menestyneille!

Tulosten osalta meni paljon odotettua paremmin! Syrkeissä Cameroon sai kuman ja oli S5, kuman sai myös XY ja muille Eh:ta. Talvikoissa tuli Eh.ta sekä Tarinan Pähkinänsärkijä oli S5 kera sertin, ja Helmi oli S2 ja nappasi toisen sertinsä.

Kotiinviemisinä oli myös ihunia täplikkäitä cämpsyjä  :sydan

Juulia

Eilen oltiin vasta puoli kymmeneltä kotona, joten ei silloin jaksanut edes miettiä muuta kuin nukkumista :P .
Ihanasta vklopusta kuuluu kiitos Nillalle! :sydan  :sydan Oli tosi kivaa :) . Näyttelypaikka oli myös tosi kiva ja oli kiva nähdä taas kaikkia :) .

Meillä oli mukana viisi hamsua ja lemmikkiluokasta veteraani-Aapo sai ERI:n ja juniori-Milo ERI:n myös :) . Muut saivat sitten EH:t.
Pari ruusuketta saatiin myös.

Ulkkiksesta sisarukset Milo ja Amalia saivat EH:t ja Onni-veikka sai tyytyä T:hen. Kerttu-äiti sai H:n samaten Aapo. Kaikki taisivat saada myös L1:t.
Ja pikkuruusuke tuli myös.

PS. Saanan Taimi oli niin ihana :lov Oon jo pitkään haaveillut kiinarista ja nyt kun näin elävänä tuollaisen nättimyksen, niin aa  :sydan  . Ja samaten Nillan Eelis oli niin ihana. Mähän sanoin että Eelis on PLH1! :grin

Nyt koiran kanssa lenkille...
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

PiiaL

Oli kyllä mainio reissu, vaikka kaikenlaisia mutkia tulikin matkaan, ennen kuin edes Tampereelle pääsin lauantaina. Junan piti olla Tampereella yhdeksältä, mutta se olikin kivasti myöhässä ja ajattelin, että niinköhän pääsen vielä Tampereelle saakka, mutta Pieksämäeltä olikin sitten bussikuljetus järkätty Tampereelle ja yhdeltätoista oltiin perillä. Suurkiitos Marlalle yöpaikasta, seurasta ja kaikesta ja Marlan äidille kyydityksistä :)

Arvostelu oli vähän hämmentävää minulle Igorin ja sen siskon osalta, en odottanut että niitä väitettäisiin karamelleiksi. Ja kyllähän sitä tuomareille sanottiin sitten, että ihan punasilmäisiä ovat ja minun tietääkseni ps karamelli olisi ollut ei-standardiväri eikä koestandardi, joten en ymmärtänyt miksi Igor sitten palkittiin karamellina koestandardien voittajaksi, sai kunniamaininnan ja oli BIS-kehässä toinen. Enkä nyt tiedä saadaanko me käyttää sitä juhlisvoittajalitaniaa Igorin nimen edessä?

Jotenkin epätodennäköiseltä tuntuu, että nyt sitä karamellia edes olisivat, koska Igorin ja ismen sisko Nelli sai soopelisuklaan kanssa vaan cremejä ja soopeleita, ei ainuttakaan ruskeasilmäistä. Eli se ei ainakaan ole karamelli, eikä edes kantanut sitä. Minulla on tiedossa I-poikasten suku viiden sukupolven taakse, ja näissä ei vielä ole ainuttakaan ruskeasilmäistä, jos värit ovat oikein. Joten miten todennäköistä oikeasti on, että Lotta määritteli värin oikein? Minä ainakin ajattelin vielä ps cremenä ilmota Igorin seuraaviinkin näyttelyihin kuten tähän saakka, saavat sitten sen taas siirtää jos siltä tuntuu. Hassu fiilis oli olla näissä näyttelyissä koe- ja ei-standardi BIS-kehässä kun saman hamsterin kanssa oltiin viime näyttelyissä standardikehässä  :p Kaksi sertiä Igor on kuitenkin ps cremenä saanut. Igorhan pärjää luokassa kuin luokassa  xD Mutta se siitä vuodatuksesta.

Näiden I-kakaroiden isä Darwinkin oli mukana ja se ei kuitenkaan karamelliksi ruvennut, oli viides pitkisten ulkomuotoluokassa, paras veteraani, sai kolmannen sertinsä ja valmistuikin siitä sitten muotovalioksi :)

Lemmikkiluokasta saatiin erinomaiset arvostelut, kunniamaininnat tuli hyvinhoidetuista kynsistä Jagolle ja Darwinille (osaavat kyntensä laittaa juhlakuosiin kun lähetään näyttelemään :) ) ja Jago oli lemmikkiluokan kolmas ja paras nuori.

Sirpa

Ja minunkin puolesta kiitos kaikille mukana olleille ja onnea menestyksestä itse kullekin! Kyllä kannatti Tampereelta asti lähteä näyttelyihin, kun sieltä tuli niin paljon menestystä. Saanan kiinarityttö voitti kai kaiken mikä oli voitettavissa ja Odeliinan kolmas serti ja ja ja...
Hilmalle ei tullut mitään erityistä menestystä, mutta sen tiesi jo etukäteenkin oikeastaan. Vaikka se on hyvässä kunnossa tuomareiden mielestä, niin ikä alkaa näkyä erityisesti turkissa. Tänäänhän se täyttää tasan 17 kuukautta!

Sebastianin sihteerinä oli kiva toimia, vaikka varsinkina aluksi oli hieman tekemistä sen aksentin kanssa. Valitettavasti arvostelut olivat monen kohdalla varsin yksitoikkoisia: hyvä - hyvä - ok - hyvä - erittäin hyvä. Kai se johtui siitä, että tuomari ei arvostellut äidinkielellään ja siksi sanavarasto oli hieman rajoittunutta eikä välttämättä viitsinyt ihan hirveästi perustella eri juttuja. Tai sitten se vain on Sebastianin tyyli tuollainen lyhyt ja ytimekäs. Vaikka en ymmärräkään yhtään mitään campbelleistä, roboista tai kiinareista, niin mielestäni Sebastian ei ainakaan liian hanakasti jakanut ylistäviä tuomioita ja arvosana erinomainenkin oli varsin harvinainen. Suurin osa sai H:n tai EH:n, muistaakseni kellekään ei tullut T:tä. Roboissa oli paljon hyviä yksilöitä ja kaikki hurjat kolme kiinaria olivat aivan erinomaisia. Ja minulla on campbelli-kuume.
Sitten kun on koko päivän katsellut noita kääpiöhamstereita ja näkee syyrialaisen jossain, niin sitä ihan automaattisesti säntää kädet ojossa sitä kohti: "Oiiiii ihana! Saanks mä pitää tätä vähän aikaa sylissä?" Ja Minskin jättiläissyrkit olivat ihastuttavia, muistuttivat mieleen että minkälainen tuosta meidän kirpustakin vielä jonain päivänä kasvaa. Ihania sylipalleroita.

Ja hei Saana ja muut Tampereen kyytiläiset: kiitokset kyydistä ja mukavasta matkaseurasta! Kimppa-autossa on tunnelmaa  xD Hilma selvisi hieman hikisestä kotimatkasta ainakin kunnialla, toivottavasti muiden hamstereille ei ole sattunut mitään damagea?

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"Vaikka en ymmärräkään yhtään mitään campbelleistä, roboista tai kiinareista, niin mielestäni Sebastian ei ainakaan liian hanakasti jakanut ylistäviä tuomioita ja arvosana erinomainenkin oli varsin harvinainen. Suurin osa sai H:n tai EH:n, muistaakseni kellekään ei tullut T:tä. Roboissa oli paljon hyviä yksilöitä ja kaikki hurjat kolme kiinaria olivat aivan erinomaisia. Ja minulla on campbelli-kuume.

Roboista taisi kolme saada ERIn ja suurin osa EH:ta, sijoittuneista kolme ekaa siis ERIllä ja neljäs EH.  :)

Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"Tällä kertaa minä puolestani narisen tuosta assaritoiminnasta, koska suurimman osan ajasta meille määrätty assistentti oli kateissa. Itse en joutunut hakemaan kuitenkaan bokseja pöydältä kuin kerran (onneksi!), niitä oli tuotu siihen pöydän eteen kyllä yleensä jonkin verran "varastoon". Iltapäivästi sitten Veera ja pari muuta hoitelivat assistentin hommia ihailtavalla ripeydellä että lopulta minulla ei paljon valittamista ole.

Me assaroitiin Satun kanssa vaihtelevasti yhteensä kolmelle tuomarille, mutta pahoitteluni kun yhdessä vaiheessa unohtui lemmikkikääpiöt kokonaan.  :c8

++++ ruoka oli muuten myös tosi hyvää, kiitoksia vaan!  :D