• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Hamsufani97

#375
Mulla ois niin himo päästä sisustaan terraa. Tekis mieli hommata terraario, mutta en oikeen tiiä mihin laittaisin sen..  :pihalla:  No, täytyy kai tyytyä tuohon häkkiin.

-Marylin-

#376
^ vaihdetaanko? Mä taas sitten tahtosin häkin  xD
Saisi kätevästi kaltereihin kiinni kaikkia tikapuita ja riippumattoja yms..

Mutta onhan toki terrassakin omat hyvät puolensa  :)
Huoneessani asustaa Carlos talvikko,adhd tapaus <3

Hamsufani97

#377
Vaihdetaan pois vaan^ :D

-Alpseta-

#378
Nyt ärsyttää!!! :< Kiki jyrsii sen uuden dunan kattokaltereita!!!! Wiivillä on sama ongelma!! Onko teillä hyviä konsteja tuon tuholaisen opettamiseen?

Wiivi

#379
^ Haha!  :haha

Onko muuten viisasta puhaltaa, kun hamsu jyrsii kaltereita? Ei kai se ole mitenkään typerä tapa? Ainakin oppi olemaan jyrsimättä aitausta  :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Miipemi

#380
Napilla on samanlainen häkki kuin kultahamsteri<3:lla ja Dragunalla :) Tiedän ettei kääpiöille suositella häkkiä, mutta Nappi on asunut siinä häkissä yli puolivuotta, eikä mitään ongelmia ei ole tullut. Minulla on varalta miniduna, mutta Nappi on siellä vain häkin siivouksen aikana ja matkoilla. Nyt jälkeen päin kaduttaa kun ostin häkin, koska meillä on neljä kissaa ja ne pääsevät nyt lähemmäksi tuota hamsteria. Olen kuitenkin huomannut, että kissat eivät saa tassujaan kaltereiden läpi ja pidän yleensä yöt häkin päällä sellaista suojaa ja päivällä en päästä kissoja jos en ole itse paikalla. Onneksi meiltä on nyt vapautumassa terraario (110x35x35) akvaario-käytöstä, koska kaloille tuli joku tauti, niin saan Napin sinne. Toivottavasti mahdollisimman pian, kun tuo terraario on ollut jo pitkään suunnitelmissa :)

Edit/ Terra onkin 120x45x45 :D
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Miipemi

#381
Lainaus käyttäjältä: "Wiivi"^ Haha!  :haha

Onko muuten viisasta puhaltaa, kun hamsu jyrsii kaltereita? Ei kai se ole mitenkään typerä tapa? Ainakin oppi olemaan jyrsimättä aitausta  :)

Minä en ainakaan puhaltaisi, koska ei hamsteri sitä välttämättä ymmärrä.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Vevve

#382
Puhaltaminen saattaa tepsiä näykkimiseen, niin miksikäs ei myöskin kaltereiden jyrsimiseen. Ei kokeilemisesta ainakaan mitään haittaa ole.  :)

Eevi

#383
Meillä oli Terhon häkki joskus sellaisella korokkeella ja Terho ilmeisesti ymmärsi, että puhallan heti sen naamaan, jos se puree kaltereita nähdessäni. Se nimittäin nakersi heti kaltereita, jos menin kyykkyyn lattialle, niin ettei se näe minua. Jos olin näkyvillä se meni kiltisti juoksupyörään juoksemaan, ja heti, kun katosin näkyvistä oli se taas pahanteossa.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Wiivi

#384
Auttoi se puhaltaminen ainakin siihen, ettei uskalla/halua jyrsiä autausta, kun se on sellaista "kalteria" tai miksi sitä nyt sitten sanotaan. Ei se dunankaan kattokaltereita pure, ainakaan silloin kun tulen huoneeseen sen keskeyttämään  :D

EDIT// korjasin kirjoitusvirheen  :D
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

petosiru

#385
^ Ai pureminen?  XD Et kai sä nyt sentäs hamsterias pure?!   ;)
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Wiivi

#386
^ Voi jeesus mikä virhe!  xD Tietenkin tarkoitin puhaltaminen  :D
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Hamsufani97

#387
^Haha  xD  Repesin ihan täysin tuolle "puremiselle"!  :D

Miipemi

#388
Niiku miten kovasti puhallatte? Tippuukse hamsu? Onko teijän hamsut tajunnu sen puhaltamisen?
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Vevve

#389
^ Ei siis mitään Iso Paha Susi -puhallusta, vaan sellainen pieni.  :D Se on vähän epämukavaa hamsulle, joten se oppii ettei kaltereita ole kiva jyrsiä kun naamaan puhalletaan. En tosin usko että se toimii kovin hyvin, koska omistaja ei millään voi olla koko ajan puhaltamassa kun hamsu sattuu jyrsimään kaltereita...