• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupallo

Aloittaja Santsa, 07.10.07 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

Minnaw

#60
Mun mielestä se näyttää pyrkivän sieltä pois. Hamsterit harvoin juoksentelevat tuollalailla keskellä lattiaa... Enemmänkin seinustoja pitkin.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Peppi

#61
Juoksupallo minulla on, mutta en todellakaan sellaista käytä. Se on tarkoitetty yhdelle leikkihamsterille :). Todellinen rääkkäyspaikka. Hamsteri laitetaan palloon ja siellä juokse juokse, jossain himskutin pallossa. Minusta ne pitäisi kieltää laissa! Ehdottomasti!  (Anteeksi jos tulin huutamaan, mutta olen tätä mieltä  :oops: )

Muokkaus// Piti korjata kirjoitusvirhe :D
Peppi Talvikko naaras, s. 4.8.-08 - k. 21.10.-10. Sinua ikuisesti kaivaten <33 ?
Koda Talvikko uros, s. 1.1.-10 - k. 17.7.-11. Sinua ikuisesti kaivaten <33?
Beea Talvikko naaras, s. 13.1.-11 - k. 7.6.-12, Lepää rauhassa <33?

Sohvi

#62
LainaaHamsteri laitetaan palloon ja siellä juoksee ja juoksee, jossain himskutin pallossa.


 Niimp mitä järkeä tuollaisessa on ? Sehän on ihan sama jos sitä pitää jossain hamsteriautossa, tai että se suljetaan jonnekki nukketaloon ?
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

GaneshaX

#63
Kyllä meillä joskus palloillaan suuressa pallossa. Ja kyllä nämä välillä ainakin pysähtyvät esim. pesemään itseään. Tosin laitan palloon vasta kun hamsu on suurempi. +4-5kk. Ja mun mielestä uusissa paketeissä on ihan se aika suosituskin nykyään. Max 15 min.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

-Hamsuhamsu-

#64
Mä en kyllä hankkis juoksupalloa, hamsut pelästyy ku joutuu pallon sisään, yrittää juoksemalla päästä sielt pois mut ei pääse. Ennemmin ihan perus "johdot pois lattialta ja sinne" systeemi. :D
[size=85]Syyrialainen hamsteri, Peppi
Syntynyt 8.9.2008
Väri, hunaja[/size]

Anonymous

#65
Meillä on molemmilla pojilla juoksupallot ja varsinkin Billy tykkää juosta siinä, tykännyt ihan alusta alkaen. Totta kait pitää järjellä ajatella kauanko sitä siellä pitää mutta aina ei ole mahdollisuus pitää vapaana. Meillä ei väkisin niitä sinne tungeta vaan menevät omasta tahdostaan sinne ja pidetään max 15-20min. Eikä edes joka päivä käytetä vaan vuoroisesti otetaan eteisen lattialle hillumaan.

Cami

#66
^ HUI!!! toi 15-20 min on minusta aivan liikkaa vaikka on max! Minusta jos on pakko olla juoksupallo niin max 5 min!
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

metsku

#67
Pitääkö tätäkin keskustelua käydä kun noita kauhistuneita kommentteja vaan saa vaikka siis tosiasia on, että YKSIKÄÄN meistä ei voi tietää miltä hamsterista tuntuu olla juoksupallossa. Voimme yrittää tulkita toki omaa lemmikkiämme mutta on väärin väittää, että koska sun mielestä sun hamsterisi ei tykkää juoksupallosta niin kenenkään muunkaan ei tykkää. Jos joku toinen arvioi oman hamsunsa tykkäävän juoksupallosta niin miksi siitä pitää väitellä ja yrittää moralisoida niitä jotka SILLOIN TÄLLÖIN sen 15 minsaa hamsuaan pallossa pitää? Mitä niin tunteita herättävää siinä on? Mun mielestä ainakin on paljon parempi, että hamsulla on kunnon tilat ja se on juoksupallossa välillä kun, että sillä on pieni duna mutta omistaja "pelastaa" sen juoksupallolta. Aivan varmasti 15 minuuttia juoksupallossa kerran viikossa ei ole eläinrääkkäystä.

Ärsyttää tää ainainen jänkytys tosta juoksupallosta vaikka on paljon hamsuja joilla on oikeasti huonosti asiat  :rant:

Tawu

#68
Kyl se ihan hyvä on. Meillä on toiminut läpinäkyvä juoksupallo.  :)

Vapaana ollessaan huristelee sillä 5 - 10 minuuttia, ja sitten päästän sen pois. Saa enne laittoa haistella palloa, ehkä vähän maistaakkin.
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Cami

#69
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Pitääkö tätäkin keskustelua käydä kun noita kauhistuneita kommentteja vaan saa vaikka siis tosiasia on, että YKSIKÄÄN meistä ei voi tietää miltä hamsterista tuntuu olla juoksupallossa. Voimme yrittää tulkita toki omaa lemmikkiämme mutta on väärin väittää, että koska sun mielestä sun hamsterisi ei tykkää juoksupallosta niin kenenkään muunkaan ei tykkää. Jos joku toinen arvioi oman hamsunsa tykkäävän juoksupallosta niin miksi siitä pitää väitellä ja yrittää moralisoida niitä jotka SILLOIN TÄLLÖIN sen 15 minsaa hamsuaan pallossa pitää? Mitä niin tunteita herättävää siinä on? Mun mielestä ainakin on paljon parempi, että hamsulla on kunnon tilat ja se on juoksupallossa välillä kun, että sillä on pieni duna mutta omistaja "pelastaa" sen juoksupallolta. Aivan varmasti 15 minuuttia juoksupallossa kerran viikossa ei ole eläinrääkkäystä.

Ärsyttää tää ainainen jänkytys tosta juoksupallosta vaikka on paljon hamsuja joilla on oikeasti huonosti asiat  :rant:

Luuletko että pidän hamsujani minidunassa 24/7?! Meillä pääse hamsut ainakin 5 krt viikossa juoksemaan raajatulle alueelle niin kauan kun niitä huvittaa ja kolme roboa asuvat 75x35x40cm terrassa. Että kyllä ne saa liikuntaa ilman sitä palloakin! Minusta juoksu pyörä on paljon turvallisempi vaihtoehto kuin pallo! Juoksupöyrässä ne voi juosta sen aikaa kun haluvat ja eivät voi törmätä mihinkään.

Ei se välttämättä ole eläinrääkäystä mutta miksi ostaa pallo kun voi ostaa pyörän jossa hamsu voi itse valita kauanko juoksee ja millon? Enemmän se pallo on ihmisille hauska kattoo kun se pyörii ympäri huonetta.

Mitä jos hamsu törmää johonkin sinä aikana kun juoksee pallossa?
Mitä jos joku pikku likka unohtaa hamsunsa palloon?
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

metsku

#70
Lainaus käyttäjältä: "Cami"
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Pitääkö tätäkin keskustelua käydä kun noita kauhistuneita kommentteja vaan saa vaikka siis tosiasia on, että YKSIKÄÄN meistä ei voi tietää miltä hamsterista tuntuu olla juoksupallossa. Voimme yrittää tulkita toki omaa lemmikkiämme mutta on väärin väittää, että koska sun mielestä sun hamsterisi ei tykkää juoksupallosta niin kenenkään muunkaan ei tykkää. Jos joku toinen arvioi oman hamsunsa tykkäävän juoksupallosta niin miksi siitä pitää väitellä ja yrittää moralisoida niitä jotka SILLOIN TÄLLÖIN sen 15 minsaa hamsuaan pallossa pitää? Mitä niin tunteita herättävää siinä on? Mun mielestä ainakin on paljon parempi, että hamsulla on kunnon tilat ja se on juoksupallossa välillä kun, että sillä on pieni duna mutta omistaja "pelastaa" sen juoksupallolta. Aivan varmasti 15 minuuttia juoksupallossa kerran viikossa ei ole eläinrääkkäystä.

Ärsyttää tää ainainen jänkytys tosta juoksupallosta vaikka on paljon hamsuja joilla on oikeasti huonosti asiat  :rant:

Luuletko että pidän hamsujani minidunassa 24/7?! Meillä pääse hamsut ainakin 5 krt viikossa juoksemaan raajatulle alueelle niin kauan kun niitä huvittaa ja kolme roboa asuvat 75x35x40cm terrassa. Että kyllä ne saa liikuntaa ilman sitä palloakin! Minusta juoksu pyörä on paljon turvallisempi vaihtoehto kuin pallo! Juoksupöyrässä ne voi juosta sen aikaa kun haluvat ja eivät voi törmätä mihinkään.

Ei se välttämättä ole eläinrääkäystä mutta miksi ostaa pallo kun voi ostaa pyörän jossa hamsu voi itse valita kauanko juoksee ja millon? Enemmän se pallo on ihmisille hauska kattoo kun se pyörii ympäri huonetta.

Mitä jos hamsu törmää johonkin sinä aikana kun juoksee pallossa?
Mitä jos joku pikku likka unohtaa hamsunsa palloon?

No ei tuo kirjoitus sulle ollut vaan yleisesti kaikille jotka kauhistelee. Juoksupyörä on tietenkin oltava (paitsi jos hamsu on addiktoituvaa sorttia) mutta ei se poissulje pallon käyttöä silti. Edelleen korostan, että sinä et voi tietää onko katsojasta hauskempaa katsella palloa kun hamsterista juosta siinä. Muista se! Se on täysin sinun oma oletus asiasta, että hamsteri ei tykkää olla pallossa. Ei hamsterin ajatus.

Mitä tuohon törmäämiseen tulee niin tottakai sitä pallojuoksua valvotaan niin, että ei pääse törmäämään tuhatta ja sataa mihinkään. Meidän kaikki hamsut on kokeilleet palloa ja kaikki on olleet ihan maltillisia ja itse pysäytelleet palloa. Viimeksi talvikko ei halunnut pallosta pois vaan kiipesi seinälle, että eikö tää nyt enää pyörikään? Siis kun otin pallon käteen ja avasin jotta voi tulla pois. Itse en ainakaan anna vauhdin yltyä kovaksi tuon törmäämisen vuoksi ja aika rauhallista meno on ollutkin. Jos pikkulikka unohtaa hamsterinsa palloon niin pikkulikka ei ehkä alunperinkään ollut valmis hankkimaan hamsteria eikä sillä ole mitään tekemistä pallon kanssa. Mieluummin soisin pikkulikan unohtavan hamsterin palloon kun vapaaksi asuntoon. On se siellä pallossa paremmassa turvassa kuitenkin.

Ja nyt vielä korostan, että meidän hamsut käy pallossa ehkä kerran kuussa hetken ajan juoksemassa mutta ei sen enempää. Mua ärsyttää vaan ihan suunnattomasti tuo jatkuva kauhistelu ja jeesustelu tuollaisesta pikkuasiasta.

Minski

#71
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Edelleen korostan, että sinä et voi tietää onko katsojasta hauskempaa katsella palloa kun hamsterista juosta siinä. Muista se!

Mua ärsyttää vaan ihan suunnattomasti tuo jatkuva kauhistelu ja jeesustelu tuollaisesta pikkuasiasta.
Mutta ethän sitä voi tietää sinäkään :) Ja vaikka ärsyttää ja kiukuttaa jonkun mielipiteet niin ne on kuitenkin vain mielipiteitä, joita saa olla erilaisia :) Kaikki eivät voi mitenkään ajatella samalla tavoin kuin sinä ajattelet :)


Oma mielipiteeni juoksupallosta on aika neutraali; en pidä niitä ilman muuta vaarallisina ja kauheina, jos niitä osaa käyttää maltillisesti ja oikein ja ei pitkiä aikoja kerrallaan. Kuitenkin olen sitä mieltä, että juoksupalloa parempi vaihtoehto on se juoksupyörä, jossa hamsteri voi itse säädellä sitä milloin menee juoksemaan ja milloin juokseminen riittää ja pääsee itse pois, palloon en ole nähnyt kenenkään hamsterin itse menevän ja poishan sieltä ei hamsu pääse ilman omistajan apua. Vielä parempi juoksutusmuoto mielestäni on ihan vapaana juoksutus valvotulla alueella, koska se nyt vain on luonnollisempaa liikuntaa kuin juosta pallon sisällä ja silloin hamsteri pystyy tutkimaan ympäristöään, pallossahan hamsteri ei tätä pysty tekemään. Ja korostan vielä, että tämä on vain minun mielipiteeni, en ole tehnyt tutkielmaa asiasta :D
Hamsteriton tätä nykyä

metsku

#72
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Edelleen korostan, että sinä et voi tietää onko katsojasta hauskempaa katsella palloa kun hamsterista juosta siinä. Muista se!

Mua ärsyttää vaan ihan suunnattomasti tuo jatkuva kauhistelu ja jeesustelu tuollaisesta pikkuasiasta.
Mutta ethän sitä voi tietää sinäkään :) Ja vaikka ärsyttää ja kiukuttaa jonkun mielipiteet niin ne on kuitenkin vain mielipiteitä, joita saa olla erilaisia :) Kaikki eivät voi mitenkään ajatella samalla tavoin kuin sinä ajattelet :)


Oma mielipiteeni juoksupallosta on aika neutraali; en pidä niitä ilman muuta vaarallisina ja kauheina, jos niitä osaa käyttää maltillisesti ja oikein ja ei pitkiä aikoja kerrallaan. Kuitenkin olen sitä mieltä, että juoksupalloa parempi vaihtoehto on se juoksupyörä, jossa hamsteri voi itse säädellä sitä milloin menee juoksemaan ja milloin juokseminen riittää ja pääsee itse pois, palloon en ole nähnyt kenenkään hamsterin itse menevän ja poishan sieltä ei hamsu pääse ilman omistajan apua. Vielä parempi juoksutusmuoto mielestäni on ihan vapaana juoksutus valvotulla alueella, koska se nyt vain on luonnollisempaa liikuntaa kuin juosta pallon sisällä ja silloin hamsteri pystyy tutkimaan ympäristöään, pallossahan hamsteri ei tätä pysty tekemään. Ja korostan vielä, että tämä on vain minun mielipiteeni, en ole tehnyt tutkielmaa asiasta :D

No minä olen samaa mieltä kanssasi. Ottaa vaan hermopäätteestä tuollainen syyllistävä asenne ja kauhistelu kun asiassa ei ole mitään kauhisteltavaa kuitenkaan.

Katar

#73
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Pitääkö tätäkin keskustelua käydä kun noita kauhistuneita kommentteja vaan saa vaikka siis tosiasia on, että YKSIKÄÄN meistä ei voi tietää miltä hamsterista tuntuu olla juoksupallossa. Voimme yrittää tulkita toki omaa lemmikkiämme mutta on väärin väittää, että koska sun mielestä sun hamsterisi ei tykkää juoksupallosta niin kenenkään muunkaan ei tykkää.

Itsehän sen sanotkin "yksikään meistä ei voi tietää miltä hamsterista tuntuu ola juoksupallossa.", joten miten ihmeessä sinä voit tietää/päättää/tulkita että se tykkää olla siinä? Mitä jos tulkitset väärin että se "tykkää" olla siinä? Hamsteri ei kehrää kuten kissa eikä heiluta häntäänsä kuin koira, kerroppas mulle miten oot analysoinu sun hamsterin pitävän juoksupyörässä heilumisesta.
Siksi juoksupalloa kritisoidaan koska se on täysin luonnoton. Hamsteri ei itse saa päättää omista menemisistään ja liikkeistään. Tottakai se juoksee siinä "innoissaan" (joka voi myös tarkoittaa kauhuissaan), koska sillä ei ole muuta mahdollisuutta !

Kannattaako ottaa riski tunkemalla se eläin sinne palloon jos et tiedä oikeasti pitääkö se siitä? :|
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

Katti

#74
mie luin kirjasta että juoksupallo voi olla hengenvaarallinen.Entäs jos hamsteri on pallon sisällä ja tulee portaikon yläpäähän :pihalla: ?Hmasteri menee helposti paniikkiin,ja juoksee kokoajan vain nopeammin.Pallo pyörii vain nopeammin.En halua edes ajatella miten siinäkin käy.Hankkikaa juuri hamstereille tarkoitettu aitaus maksaa vain 28euroo,ei kallis ja hamsterille turvallinen :sydan