Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hitan

Lainaus käyttäjältä: "Piipari"mulla ei oo vielä mitään kuvia, mutta kun katoin noita teiän, niin heräsi kysymys, et kasvaako hamsterit kokoa kuinka pitkään? sain viikko sitte ekan, ja tuntuu et se on hirveen pieni. se on talvikko.....

Kyllä mun talvikko venähti puolessa vuodessa reilusti sekä pituutta että leveyttä. Tai että kun miettii millainen pieni kirppu se on silloin joskus ollut   :lov
Hih, jospas minäkin tulisin talvikkokundini kanssa vähän vilkuilemaan meininkejä, lemmikkiluokassa. Suurin huolenaihe on se että nappaan mukaan jonkun uuden ötökän tänne asustelemaan  :lol:

Sitä pohdin, että järjestyisiköhän talvikkoni kynsien leikkuu paikan päällä? Itse en ole millään uskaltanut edes yrittää tarraa hentoon käpälään saksien kanssa kiinni.

//Edit Pääh eipä olekaan tulo niin varma kun kyseisinä päivinä pitäisi aloittaa työt. Tosin Linnanmäki on lähellä messaria, ehkäpä pakenen pariksi tunniksi ;D
^ Juu täältäkin löytyy samanlainen terra. Oon ollu kyllä tyytyväinen esteettiseltä kannalta siihen, mutta avausmekanismi ei ole parhaita. Muutaman kerran oon käden saanu naarmuille siitä metalliverkon reunasta, nyt siellä on kaikki kulmat ja sen metallin sivut päällystetty maalarinteipillä, se vaientaa kivasti lasinkalahtelua ja ei tule niitä naarmuja käsiin.

Aivan ihanan siistin näköistä sirunen  xD
Lainaus käyttäjältä: "5in1"No kyllä tuol oli jonkin verran tietoo  :P

Kyllä, mutta siinä on paljon kirjoitusvirheitä ja epämääräisyyksiä. Lisäksi mm. kesytyksestä ja käsittelystä ei ole mitään, asioista joista ensimmäisen hamsterin ostaja tarvitsisi enemmän tietoa kuin hamstereiden (harvinaisista) sairauksista (siis en väitä että kaikki artikkelissa mainitut sairaudet olisivat harvinaisia). Ja linkkien puute on pahin seikka, kuten yllä mainitsin.
! Yksi tärkeä asia unohtui mainita. Mulla on siis terraario, joten se vähentää äänihaittoja oleellisesti. Häkki = (mieletön) melu, jonka seurauksena moni kiikuttaa koko eläimen häkkeineen vaatehuoneeseen tai olkkariin. Eli terraa suosittelen asumuksena.
Viikon verran oon nyt nukkunu kääpiön kanssa samassa huoneessa. Välillä oon yöllä heränny pieneen nakerteluun yms. ääniin, mutta en oo niitä häiritsevinä pitäny. Nyt yöllä kyllä heräsin johonki ihmeen kovaan ääneen, mitä en jaksanut nousta tarkastamaan. Veikkaan että poika yritti tuhota juomapulloaan, tai leikki sen kuulalla sangen äänekkäästi...

Hajut ei oo ainakaan vielä alkanu häiritsee ;D Hyvä puoli on että huomaa heti kun tarttee siivota. Joskus illalla kun oon häslänny jotain purun kanssa niin on ottanu kurkkuun, ja sitten se haju leijuu ympäri huonetta.
Eli nykypäivän tietokirja, wikipedia ;D .

Etsiessäni tietoa hamstereista aukeaa ensimmäisenä linkkinä wikipediasivu. Artikkeli kuitenkin on mielestäni hyvin vajavainen, varsinkin proteiinipitoiseen ruokavalioon liittyvät asiat. Ainakin syrkkien sivu on kohtuullisessa kunnossa (kirjoitus virheistä huolimata), sillä siellä on linkki SHY:n sivuille!

Toivoisinkin, että joku kokenut aktiivi ottaisi kontolleen wikisivun kuntoon saamisen, sillä uskoisin monien turvautuvan wikipediaan helpon ja nopean hoitotiedon saamiseksi. Tätä kautta voisi myös "houkutella" SHY:n foorumeille apua kaipaavia ja kiinnostuneita.
Aloitin pehmentämisen selittelemällä yleisesti kaikkea maan ja taivaan välillä hamsterien hoidosta ja elämisestä. Tätä jatkoin noin parin viikon ajan, kunnes äidin mahtava myönteisyys näkyi kysymyksenä "minkä kokoinen se on".

Mankumatta en kyllä päässyt vaikka ikää on jo 18, mutta lopullisen isän kanssa käydyn tiukan ja raastavan väittelyn jälkeen sain luvan, "mikäli saat kaikki tavarat ilmaiseksi"! :D Noh eipä se minua estä, töissä kun käyn niin oli helppo ostaa tavarat. Eipä äitiä hamalasti surkuttanut kun tulin esittelmään hamppupesää ja ruokakippoa sun muuta.

Nuoremmille, joiden vanhemmat ovat eläinvastaisia, ehdotan pitkää, pitkää ja pitempää suostuttelujaksoa. Älkää muuttako himoeläintänne kesken kaiken! Jos vanhemmat eivät taivu, niin on odotettava omaa kasvua. Itse odotin pleikkaa sen 10 vuotta, ja lemmikkiä yhtä pitkään. :< valitettavaa, mutta totta.