• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

SHY:n 21-vuotisjuhlanäyttely 6.6.2010, Littoinen

Aloittaja Juulia, 24.04.10 - klo:19:47

« edellinen - seuraava »

viiru

#210
Hu hu, kovaa kiirettä pitää edelleen vaikka näyttelystä on jo pari päivää! Tuloksia joudutte tällä kertaa odottamaan hetken, mutta ei liene maailmaa kaatava saikka tämä.

Omasta näkökulmastani näyttely sujui mallikkaasti - aikataulut pitivät (kiitos ihmiset, että osasitte tulla ajoissa paikalle ja pääsimme näin aloittamaan arvostelut heti tarkalleen kympiltä) ja tunnelma oli mukava. Erityissuurkiitos reippaille sihteereille ja assareille, sekä upeiden lahjoituspalkintojen tuojille!

Sitten on ihan pakko vielä ihmetellä kritiikkiä Lotan arvostelusta. Minullahan ei ole syyrialaisia enää hetkeen ollut enkä ollut myöskään Grand Galassa joulukuussa Lotan sihteerinä, joten en niin ollut perillä hänen arvosteluistaan ja jälkeenpäin olin aika harmistunut siitä, kuinka huonoa palautetta niiden osalta tuli. Juhlanäyttelyssä olin Lotan sihteerinä, ja voin vakuuttaa että hänellä on aivan mielettömän vankka näkemys sekä paljon kokemuspohjaa. Hän arvostelee nopeassa tahdissa, mutta tehokkaasti ja kattavasti. Edellisvierailulla hän sanoi arvostelujen venähtäneen siitä syystä, että sihteeri esitti niin paljon kysymyksiä eri eläimistä. Kokeilin myös kaikki hänen ilmoittamat knikkihännät, ja kyllä ne selkeitä tuomioita olivat.

Vahvuus hänellä on kuitenkin kääpiöiden arvostelussa, koska syyrialaisia hän ei ole kasvattanut vuosiin.

Lotta on myös erittäin tarkka siitä, että näyttelyyn tuotava eläin on näyttelykunnossa. Tämä on ehdottoman tärkeä ja hieno asia, enkä ymmärrä miksi foorumilla jälkeenpäin valitetaan että tuomari sanoi että hamsterilla on rakkula suussa, jos sillä kerran on! Ei, tuomari ei ole eläinlääkäri eikä hän voi diagnoosia rakkulan aiheuttajasta antaa, mutta itse ainakin arvostan kokemuksen kautta tulleen viisauden jakamista, on se parempi kuin ei mitään.

Yhdellä näyttelyssä olleella syyrialaisella hamsterilla huomattiin suolistoloisia. Loistartuntojen ennaltaehkäisemisessä olennaisinta on perushygienian ylläpito. Kun loisia on kuitenkin havaittu, pääsee niistä eroon matolääkkeellä. Hamsterille annostellaan matolääke kuten gerbiileille, hyvä lääke on Flubenol (tahnana), syyrialaiselle 0,1 ml. Matolääke ei imeydy elimistöön, joten ei ole vaarallista, jos sitä annostelee vähän liikaa. Parhaiten madotus onnistuu, kun kääntää eläimen selälleen ja saman tien laittaa ruiskulla (1 ml, ei piikkiä tietenkään) lääkkeen suuhun. Suun sivusta se onnistuu helpoimmin.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

jonna

#211
^Kerrottakoon ihan avoimesti että ko. syrkki on minun. Ja ennenkuin kukaan ehtii sen enempiä kauhistelemaan (  :D   ) niin kerrottakoon että olen kaikki hamsuni loishäätänyt viikkoa ennen ko. näyttelyä, syynä yhdeltä talvikolta löytynyt karvaton laikku (joka ei ollut näyttelyssä). Tämän "matosyrkin" olen tsekannut kuten muutkin näyttelyyn lähtijät noin kolmeen neljään kertaan ennen näyttelyä, sekä näyttelypäivän aamuna enkä loistartuntaa sillä huomannut. Hamsteri kuitenkin väänsi pipanaa käsittelyn aikana, jolloin loistartunta olisi pitänyt kyllä näkyä.
Tsekkasin vielä eläimen kotona bokseineen kaikkineen huomaamatta mitään erityistä, eli kait mä vaan olen sokea  :P

Minski

#212
Lainaus käyttäjältä: "viiru"Sitten on ihan pakko vielä ihmetellä kritiikkiä Lotan arvostelusta. Minullahan ei ole syyrialaisia enää hetkeen ollut enkä ollut myöskään Grand Galassa joulukuussa Lotan sihteerinä, joten en niin ollut perillä hänen arvosteluistaan ja jälkeenpäin olin aika harmistunut siitä, kuinka huonoa palautetta niiden osalta tuli. Juhlanäyttelyssä olin Lotan sihteerinä, ja voin vakuuttaa että hänellä on aivan mielettömän vankka näkemys sekä paljon kokemuspohjaa. Hän arvostelee nopeassa tahdissa, mutta tehokkaasti ja kattavasti.
Mielestäni tällä kertaa kukaan ei nimenomaan ole esittänyt yhtään kritiikkiä Lotan arvosteluista. Ite kirjotin ainakin tuolla muutama sivu aiemmin, että tällä kertaa olen erittäin tyytyväinen Lotan arvosteluun.

Se kritiikkihän koskikin sitä GG:tä ja kyllä minusta GG:n avostelut ja tämän näyttelyn arvostelut olivat aivan eri luokkaa; kyllähän se on ihan totta, että silloin GG:ssä löytyi tosi paljon knikkejä ja muita kummallisuuksia hamsuilta (ei tosin omista hamsuistani), joita ei sitten taas sinun lemmikkiarvosteluista löytynyt samoilta eläimiltä, joten mitä siinä näytteilleasettaja silloin voi muuta kuin vetää sen loogisen johtopäätöksen, että jompi kumpi tuomari on väärässä, koska eihän molemmat voi olla oikeassakaan; hamsulla joko on knikki tai ei ole, hamsulla joko on silmätulehdus tai ei ole ja hamsuilla joko on loisia tai ei ole jne, sama kaikkien sairauksien ja pullistumien kanssa, ne joko on tai ei ole, ei ole olemassa mitään välimuotoa vaan hamsu joko on kunnossa tai sitten se ei ole kunnossa. Muutoinkaan ei missään näyttelyssä ole niin paljoa sairaita hamsuja ollut kuin siellä GG:ssä muka oli. Ja nythän taas täällä juhlanäyttelyssä ei löytynyt tuommoisessa mittakaavassa mitään sairauksia hamsuilta ja knikkejäkin löytyi sen verran mitä nyt niitä yleensäkin näyttelyissä löytyy. Ja olihan Lotalla tällä kertaa myös muutoinkin erilainen linja kuin viime kerralla, esim. siinä missä viime kerralla jakoi paljon H:ta niin nyt samoille eläimille tuli EH:ta :) Toistan vielä itseäni ja sanon uudelleen, että minusta Lotta arvosteli kaiken kaikkiaan hyvin tällä kertaa ja olen tyytyväinen :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#213
Musta tuntuu, että noiden suussa olevien rakkuloiden kohdalla ainakin suurin probleema oli se, ettei arvostelussa lukenut mitään muuta - siis että kyllä siitä jotkut saattavat hämmentyä ja pelästyäkin, kun ei tiedä, mainitseeko tuomari muuten nuo rakkulat, vai meinaako, että syynä olisi jokin sellainen, jonka vuoksi hamsteri pitäisi viedä lääkäriin.
Samaten käsite homotsygootti aiheutti hämmästystä, ehkä siihenkin olis ollut syytä laittaa lyhyt selite, mitä tuo tarkoittaa.

Mutta siis mullakaan ei ole mitään Lotan arvostelua vastaan, ihan mukava saada kriittistä palautetta (enkä nyt meinaa, etteikö muut tuomarit sellaista antaisi), ja kun kerran sama tuomari arvosteli kaikki syrkit, oltiin silti samalla viivalla ja sama vaatimustaso oli kaikille.
Siksi olenkin tuosta yhdestä EH:sta onnellinen.

Jeanet

#214
Mielestäni näyttely sujui luonnikkaasti ja yllättävän ripeästi  :) Iso kiitos Viirulle taas järkkäilyistä! Lasagne ja kakku olivat todella maistuvia  :sydan

Ensimmäistä kertaa olin Littoisissa näyttelyssä ja täytyy sanoa, että paikka ja tilat olivat aivan mahtavat ja valoisat. Tilaa oli hyvin kaikille pöydille ja buffallekin oli oma tilansa.

Oli hienoa olla pitkästä aikaa Sallan sihteerinä lemmikkisyrkeillä  :) Kiitos kaikille toimihenkilöille avusta. Kiitos Wilmalle pääasiallisesta assaroinnista, hyvin saatiin bokseja pöydälle :)

Pitkästä aikaa meille tuli campbellista muotovalio: Firefly's Kristalli sai kolmannen sertinsä ollen S1 ja vielä BIS1  :lov
Firefly\'s Syyrialaiset ja vkh campbellit

Saana

#215
Piti vielä tulla kommentoimaan, että munkin mielestä näyttely onnistui aivan hurjan hyvin!

Yökyöpeli

#216
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Aivan loistava päivä takana! Taimi Korjasi potin ollen PLH1 sekä S1 :sydan Iigs tuleeko siitä nyt sitten FIN MVA JV10 LJV10 Yökyöpelin Taimi. :O Go Taimi! Taimi! Taimi! :grin


Taimi  :lov  
Ylpeä kasvattaja onnittelee ja kiittää ahkerasta näyttelyttämisestä  :)
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Jane_O

#217
Jees, josko mäkin tähän viel jotain kirjoittaisin. Eli kiitos kivasta näyttelystä, mun mielestä kaikki sujui ok ja päästiin ajoissa poiskin :). Ruoka oli ihan huippua, kiitos Viiru! Oli hirmu kivaa nähdä kaikkia immeisiä ja vähän tehdä siinä sivussa hommiakin :). Kiitos Saanalle ja Heidille kyydityksistä sekä tamperelaisille huippuseurasta (ja tietty muillekin) :)!

Ja menestystäkin tuli, kun meillä asusteleva robopoika Åke eli Tiitiäinen oli lemmikkiluokassa 2. ja paras nuori sekä ulkkiksessa paras nuori <3, jee!
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

MirkkuH

#218
...millonhan ne tulokset tuleepi :teipit  ...ei, ei en hoputa :nuija:

PiiaL

#219
Igor Ibanez** oli koe- ja ei-standardien BIS2, eikä kolmas, kuten tuloksissa on. Jumba taisi olla kolmas, en ole ihan varma muiden järjestyksestä. :)