• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juhlanäyttely, Lahti 26.5.2012

Aloittaja lentsu, 02.03.12 - klo:09:49

« edellinen - seuraava »

Katitar

Marjut / Riikka Jormakka tuonne mulle ja Satulle assariksi.  :peukku:
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Ana

Minäkin voin hätä tapauksessa lupautua kääppäri lemmikki assariksi, sihteröintikin kiinnostaisi, mutta voisi olla vihaisia arvostelun saajia kun tekstistä ei saa selvää :D

jensku

~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

wiidii

Lainaus käyttäjältä: Ana - 25.05.12 - klo:22:12
Minäkin voin hätä tapauksessa lupautua kääppäri lemmikki assariksi, sihteröintikin kiinnostaisi, mutta voisi olla vihaisia arvostelun saajia kun tekstistä ei saa selvää :D

Laiton sut nyt lemmikkikäpsyjen&lasten lemmikkien assariksi, mutta tule ihmeessä sihteeriksi jos kiinnostaa. Tuskin käsialasi on niin huono ettei siitä selvää saisi!  :enkeli:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Ana

se ois kyllä super mahtavaa :) Voin mää toki yrittää jos kukaan ei tuomihte. Laita nyt mut sihteeriksi :)

jensku

Hereillä ollaan, kaiikki valmista, hamsut boxeissa, asemalle viejä on hereillä.  :nuija: tavotteena ois olla klo 6:45 rautatieasemalla.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Viljami

Mukava päivä oli! :) Ja kannustuspalkinto voitettiin.

jensku

#127
Kiitos kivasta näyttely päivästä. Hamsuistamme Timi pärjäsi parhaaiten. Oli PLH 5 ja umlissa tuomarin suosikki ja kunniamaininta tuli myös.  :icon_cheesygrin: Itse olin Lemmikkiurosten assari. Ja aika kivaa oli. Tosin ekaa kertaa assroin isoo eläinmäärää. Mutta hyvin meni huolimatta pientä sekaista boxi järjestystä. Et ei meinannu löytää. Ja Kiitos Kaisalle suuresti kyydistä aamulla rautatie asemalta näytsi paikalle.  :yes:

Jaa soorruiiin. yhteen aiva ällönihanaan pk kyyhkis tyttöön. :sydan: Kiitos Kaisaaa! valloittava neiti.  Bette Halves ja ristin hänet Elluksi.  :sydan:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

sarsu

Näyttelyt menivät oikein kivasti ja osa hamstereistakin sai palkintoja.  :icon_smile:  Mukaan tarttui myös pk homotsygootti hopeanharmaa naaras, vaikka alunperin mun ei pitänytkään enää yhtään naarasta ottaa.  :icon_cheesygrin:

Päiviä oli mukava tuomaroida, vaikka välillä ei meinannutkaan perässä pysyä puheen perässä.  :hauskaa: Ruoka oli hyvää ja jaksettiimpa vielä jäädä auttamaan siivoamisessa.

Lyhytkarvaisten syyrialaisten arvosteluihin en ole tyytyväinen yhtään, sillä suurin osa kohdista oltiin jätetty kokonaan täyttämättä ja niissä vähäisissä täytetyissä kohdissa oli lähinnä ok:ta. Tästä sitten piti maksaa 4-6€/eläimeltä...   :icon_rolleyes:
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

jonna

Ihanaa olla kerrankin ajoissa kotona  :icon_cheesygrin:

Lyhkissyrkeissä musta Picus Gothica oli S4 kera sertin, hopsu rex Picus Burrito** taisi olla S2 kera sertin.

Cämpsyissä standujen potin vei juuri 2kk täyttänyt Picus Paperinpyörittäjä, S1, serti ja Bis4   :icon_smile:

Harmittavana takaiskuna todettakoon omistajan tyhmyys. Ei kannata leikata kynsiä, pakkaa harmistunutta ötökkää boksiin ja matkata näyttelyyn. Parilta pojalta ns. paloi käämi ja esim. kotioloissa maailman kiltein Hulkkonen oli vihainen kuin ampiainen näyttelypaikalla  :kuiva:  Olin äimänkäkenä näiden käytöksestä arvostelussa ja hoksasin asiayhteyden sitten myöhemmin. No, virheistä opitaan  :icon_cheesygrin:

Kiitoksia kaikille taasen mukavasta päivästä, ja Marjutille erityiskiitos "väriavusta"  :peukku:

Janzu

#130
Ihan mahtava päivä taas! Ensimmäistä kertaa voin oikeasti olla ylpeä itsestäni; mukana oli kolme omaa kasvattia joista kaikki saivat kehuja ja hieman menestystäkin, ja nuori cämpsypoikakin haali mukavasti ruusukkeita ja itselleen tittelin EJV12.  :icon_smile:

Pakko sanoa että olen toisaalta myös pettynyt. Yhden hamsterini arvostelu näyttää tältä:

Pää: v.o. leveämpi.
Perusväri: Vaalea, harmahtava ja epätasainen.
Pohjaväri: Harmahtava.
Turkin tiheys: s.o. tiheämpi.
Tasaisuus: Ok.

Myös muita vastaavanlaisia ja jopa vähemmänkin tekstiä sisältäviä arvosteluja näin.
Toin mm. ko. hamsterin näyttelyyn kehittääkseni omaa silmää ja tietääkseni mitä hyviä puolia ja puutteita siinä muiden silmissä on, ja ennen kaikkea jalostusta ajatellen, mitä tästä sain irti? Harmittaa ja suututtaa todella, joutuu sit ilmeisesti noidenkin kanssa odottaa vähintäänkin seuraavaan näyttelyyn että saan niistä jotain rakentavaakin palautetta.
Hei vähän tsemppiä nyt.

wiidii

Lainaus käyttäjältä: jonna - 26.05.12 - klo:21:15
Kiitoksia kaikille taasen mukavasta päivästä, ja Marjutille erityiskiitos "väriavusta"  :peukku:

No problem, en tiedä oliko musta lopulta mitään apua mutta odotellaan innolla tulevia yhdistelmiä.  :jiihaa:

Oli melko hysteerinen näyttelypäivä tämän tuomarin osalta tänään, pahoittelut harjoitusarvostelija-Mirandalle ja sihteeri-Kaisalle jutuistani näin jälkikäteenkin vielä. Oli kiva pitkästä aikaa arvostella lemmikkisyrkkejä, se on omalla tavallaan ihanan rentoa puuhaa.  :sydan: Toivottavasti arvostelut miellyttivät ja kyselyitä sun muita saa laittaa tänne päin koska tahansa!
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

Hieno päivä takana. Raskas, niin kuin aina, mutta hieno!

Aloitetaanpas kiitoksilla, koska tänään oli kovasti avuliasta sakkia paikalla. Kaisa oli ekana paikalla ja lähti vikana, roudasi jengiä edestakaisin ja autteli kaiken maailman jutuissa! Pointsit siitä! :) Sitten tietty meirän hallitustiimi, (joka muuten komistui neljällä uudella jäsenellä) hoisi hommat niin kuin piti (Karoliina vielä kipeänä). Sihteereitä ja assareita löytyi ja keittiössä puuhaili taas meirän oma buffasetä. ;) Tuomareiden kanssa vaihdeltiin mielenkiintoisia juttuja ja olen tyytyväinen arvosteluihin! ...vaikka ihmettelen kovasti miten kahdesta minkistä voikin syntyä kyyhkynharmaata. (Pk rex hopeminkkini olis muutettu hopeakyyhkikseksi ilman että kukaan tuli edes kyselemään vanhempien värejä.) Onneksi kyseessä olivat ei-standuvärit, joten luokka ei muuttunut eikä väriä arvosteltu, joten no harm done. ISO KIITOS siis kaikille, jotka omalta osaltaan olivat auttamassa järjestelyissä sekä kiitos myös kaikille, jotka tulitte muuten paikalle. Toivottavasti tulette uudelleenkin! :)

Meidän porukasta tämä aiemmin mainittu pk rex hopeaminkki oli ES2 ja taisi pärjätä myös lemmikkiluokassa. Kiinareissa tuli 2 sertiä ja 3 sijoitusta, joten siitä olemma erittäin tyytyväisiä. Myös lemmikkikääpiöissä porukka pärjäsi kivasti!

Meille muutti pari opal-morsianta, jotta päästään taas kämpsykokeilussa eteenpäin. "Nää tulee ihan vaan lemmikiksi. Ainakaan kasvattamaan en ala." Eli ne kuuluisat viimeiset sanat ennen kuin Jonna tyrkkäsi meille naaraan kaveriksi uroksen. :D

Vuoden voittaja -tuloksetkin selvisivät vihdoin ja asianosaiset saivat kunniaa, mainetta sekä Karoliinan hankkimia huimia palkintoja. Onnittelut vielä kertaalleen kaikille voittajille, joista suurimman potin vei oikeutetusti Tarinan Arja. Siinä meille muille hieman tavoitetta. :)

Parasta reissussa kuitenkin oli Mirandan autoseura! Miranda nimittäin sihteeröi, toimi tiskijukkana, lauloi ja tanssi; ei paha, ei paha ollenkaan. :D

KaisaM.

Kiitos kivasta päivästä kaikille! Vaikka päivä oli rankka ja mulla on sikana asioita hoidettavana, mulle jäi oikein kiva mieli, mitä lie piristeitä aamupalassa oli.  :icon_cheesygrin:

Omat hamsut menestyi ihan kivasti, 2 x PLH3 ja ES3 sekä kumia sun muita.

Haluaisin minäkin nyt kovasti antaa palautetta lyhkis- ja ei-standardisyrkkien arvosteluista. Ihan totta, näistä ei saa yhtään mitään irti, enkä tule tulevaisuudessa tästä turhuudesta maksamaan. Tässä mun ei-standusyrkin arvostelu, arvosana kuitenkin EH.

Pää: Pitkä kuono.
Tyyppi & sukupuolileima: Hieman pitkulainen.
Perusväri: Epätasainen.
Tiheys: Suht hyvä.

Siinä koko arvostelu. Edes häntää ei ole katsottu!!  :icon_frown:

Mutta kuitenkin oikein kiva päivä, onnea kolmelle mun poikaselle uusiin koteihin  :loov:
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minnaw

Mekin oltiin hyvissä ajoin kotona, mutta päivä oli pitkä ja raskas.
Pienimies "Sinappi-Seppo" viihtyi näyttelyn tohinassa yllättävän rennosti, siitä se näyttelyura alkaa. Ehkä muutaman vuoden päästä sitten lasten lemmikkiluokka  :yes:

Itse olin oikein tyytyväinen arvosteluihin (pk syrkki, campbellit). Lähdin näyttelyisä lähinnä hakemaan tuomarin mielipidettä eläimistäni, mutta yllärinä kotiintulijaisina olikin cämpsyjen

KS2+ sert Picus Najadi
S3 + kuma Aqua (oma kasvatti)

Aivan huisia!  :applause:

Kiitos kaikille näyttelyseurasta, oli mukava päästä välillä tuulettumaan vaipparallin pyörittämisestä!
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/