Lasten lemmikkiluokka

Aloittaja Niina-03, 30.11.07 - klo:14:50

Niina-03

Erittäin hyvä idea, hienoa että tämä viimein toteutuu  :pileet:  :pileet: :pileet:
Olen lemmikkituomarina useita vuosia tuskaillut, kun siellä näyttelyissä on hamstereita selvästi kahdesta muotista - ne selvät lemmikit ja ne hienosti hoidetut melko varmasti kasvattajien eläimet :D

Eivätkä ne pienten lasten lemmikit kovin helposti voisi sijoittua noiden viimeisen päälle hoidettujen, ehkä värivirheellisten ja knikkihäntien joukossa.
Ja toisaalta ne kasvattajien eläimet, jotka ovat hirmukilttejä eivätkä menestyisi värinsä tms. puolesta virallisissa... tarvitsevat myös sen lemmikkiluokan. Jokaselle ryhmälle tuleekin olla oma luokkansa.

Hieno juttu  :D Toivottavasti olen vielä tuomaroimassa kun uudistus toteutuu.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Satu-

Hienoa, että täälläinen järjestetään. Miten minä en ole tästä sattunut kuulemaan? :huh Milloin tälläinen uudistus olisi tulossa?

Olen myöskin huomannut tämän kahtiajakautumisen näyttelyissä vaikka tuomari en olekkaan. Tälläinen uusi järjestely varmasti kannustaisi lapsia hamsteriharrastuksessa.  Yhdistys saisi lisää hamstereista innoistuneita jäseniä ja innostus säilyisi helpommin pidemmänkin aikaa tälläisten pienien kannustusten avulla. :)

Miten tämä muuten käytännössä toimii? Onko lasten lemmikkiluokkaan joku ikärajoitus vai miten?

Ninde

Lisätietoa täällä: //http://www.hamsteriyhdistys.net/hallituksen_kokouksen_poytakirja_20112007.php

Ja ensi vuoden alusta siis voimassa.

Heli

Minustakin tosi ihana juttu. On vähän kurjaa kun välillä tuntuu että kasvattajat "siivoavat potin" niin ulkomuoto kuin lemmikkiluokassakin. Mun mielestä kun lemmikkiluokka on vähän niinkun enempi lapsille. Eli tämä järjestely tuntuis nyt sitten oikein  mukavalta.  :)
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

Must yks tärkeimmistä oli myös tuo halpa hinta, joka on sitten mahdollinen myös perheen pienemmille - ja myös ei-jäsenille tulla tutustumaan. Yläasteikäisellä kun yleensä on jo paremmin tuota ilmoittautumisrahaa itselläänkin.

Toivon vaan, että kovin moni kakkiainen ei käytä lapsia hyväkseen ja sitä kautta vie halvempaan luokkaan. Mutta tuskin ainakaan moni nyt niin ilkiä on.

Kiva, että lasten lemmikkiluokka on otettu näin hyvin vastaan - ainakin toistaiseksi :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

Aikoinaan vuonna nappi, ei koirien Match Show näyttelyihin saanut viedä rotukoiria, se oli hyvä ja reilu sääntö. Monirotuisillehan nuo näyttelyt enne järjestettiin, että hekin saisivat kilpailla

Samoin minun mielestäni lemmikkiluokkaan ei saisi viedä virallisissa pärjääviä, Omista hamstereista en aio viedä lemmikkiluokkaan hamstereita jotka pärjäävät virallisella puolella edes jotenkin, Simo vanhusta vein lemmikkiluokkaan, koska sillä oli kyljessä värivirhe ja näin ollen sen mahdollisuudet virallisella puolella olivat olemattomat.(Se ei koskaan siellä oikein pärjännyt)

Joissain lähellä olevissa olen käynyt, kun hamsterini eivät ole virallisiin vielä päässet, koska näyttelyt ovat olleet kaukana ja yksi sun toinen on ollut raskaana :D Mutta tulevaisuudessa en lemmikkinäyttelyihin niin kovasti aio mennä, ellei hamsterini osoittaudu aivan toivottomiksi ja näin ollen enemmän lemmikkitasoisiksi.

Tämä ei nyt suoraan kosketa tuota otsikkoa, mutta tuo Lasten luokka on aivan mainio keksintö minunkin mielestäni :aplodit:

Vilma

Tosi kiva, että tälläinen järjestetään. Itse olen jo rajan yläpuolella, mutta varmasti kiva juttu pienemmille. Näin hekin pääsevät hamstereiden ihmeelliseen maailmaan ja kokevat samalla sen riemun, kun oma hamsu pärjää. Voitto ei tietenkään ole tärkeintä, mutta näin pienetkin voivat tuntea onnistumisen riemun, kun hamsu on hoidettu hyvin.
Oikein kiva, että tälläinen on järjestetty.  :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Minnaw

Tuleeko tämmöinen lasten lemmikkiluokka (kuulostaa ihan kuin lapsia vietäis näytille  xD ) jo seuraavaan SHYn järjestämään näyttelyyn Hiekkaharjulle?
Oxalis - talvikkokasvatus

Maikkis

^ tulee

Jane_O

Lainaus käyttäjältä: "P.H"Samoin minun mielestäni lemmikkiluokkaan ei saisi viedä virallisissa pärjääviä.

Minä olen tuosta eri mieltä. Ulkomuoto- ja lemmikkiluokkahan mittaavat eri asioita, eivät suinkaan ole toisiansa kumoavia, niissähän arvostellaan eri asioita. Lemmikkiluokkahan mittaa nimenomaan luonnetta, mikä on hyvin tärkeä osa (ellei jopa tärkein lemmikkihamsterien kasvatuksen kannalta). Eli mielestäni on oikein, että hamstereita kasvattava saa todistaa myös jotakin hamsterinsa luonteesta.
(En nyt ole varma sainko puettua sanoiksi sen mitä ajattelin, tai siis että ymmärtääkö mun sepustuksesta jotain...  :roll:)

Ja ettei nyt ihan OT:ksi menisi, minunkin mielestäni lasten lemmikkiluokka on todella hyvä juttu  :jeps:!
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Anonymous

Ajattelin asiaa lähinnä vain siltä kannalta, että hyvin usein ne virallisissa pärjäävät menestyvät myös lemmikkipuolella, jolloin ne lasten lemmikkihamsterit jäävät näiden varjoon, mutta nythän tulee tuo "lastenluokka"
Olen varmaan muutenkin ymmärtänyt virallisen ja lemmikkiluokan tarkoituksen väärin....
Olen käsittänyt, että lemmikkiluokka on juuri niille hamstereille, jotka eivät jostain syystä voi menestyä virallisella puolella.

blood.and.tears

Hamsterinäyttely jakaantuu kahteen pääluokkaan; lemmikkiluokkaan ja ulkomuotoluokkaan. Jälkimmäisessä hamsteri arvostellaan sen mukaan, kuinka hyvin sen ulkoiset ominaisuudet vastaavat sille kirjoitettua määritelmää, eli standardia. Standardit ovat pitkälti yhteneväisiä eri maiden välillä, joskin pieniä eroja löytyy.

SHY:n sivuiltahan nuo löytyivät.
//http://www.hamsteriyhdistys.net/nayttelyitahamstereille.php
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Heli

Minä ajattelen niin, että nuorimpia harrastajia ei usein niinkään ehkä kiinnosta ne eläimen ulkomuotoseikat eli se miten hyvin eläin vastaa standardia ja sen vuoksi miellän lemmikkiluokat enemmän lapsille suunnattuina. On aina kiva näyttelyssä nähdä kuinka yhden pikku-hamsun pieni omistaja ilahtuu suunnattomasti mikäli hänen rakas hamsterinsa sattuu menestymään. Jostain syystä mua ei ilahduta läheskään yhtä paljon nähdä jonkun paljon palkintoja pokaavan suuremman ja iäkkäämmän harrastajan lemmikkiluokassa menestyminen kun palkinnotkin vaihdetaan rahaan suoralta kädeltä (niille lapsosille kun se yksi pienikin ruusuke on niin iso juttu).  :P

Sen vuoksi lasten lemmikkiluokat on minusta tosi kiva juttu. Toivottavasti lähtevät toimimaan suunnitellulla tavalla.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anonymous

Lainaus käyttäjältä: "blood.and.tears"Lemmikkiluokassa menestymiseen vaikuttavat eniten hamsterin lemmikkiominaisuudet, kuten käsiteltävyys ja kunto. Lemmikkiluokassa menestyy, kun hamsteria on hoidettu moitteettomasti koko sen elämän ajan.

SHY:n sivuiltahan nuo löytyivät.
//http://www.hamsteriyhdistys.net/nayttelyitahamstereille.php

Tiedän kyllä nuo asiat pointti ei nyt ollut se tuossa kirjoituksessani...

Niina-03

Ainakin minulla vaikuttavat lemmikkiluokassa eniten juuri se käsiteltävyys ja kunto  :jeps:
Tietenkin hymyilen kuin idiootti  :P , kun näen kauniin hamsterin... mutta en anna sen vaikuttaa lopputulokseen.
Ulkonäöllisesti toivon ehkä, että lemmikkiluokassa ei olisi ihan parasta standardipuolen muotovalioainesta... olen sitä vanhaa koulukuntaa, joille opetettiin tuomarikoulutuksessa että lemmikkiluokissa pitäisi pärjätä lemmikki. Yli 10 vuotta sitten moitittiin, että lemmikkiluokista ei saisi tehdä "varjovirallisia". Tuota termiä ei nykyisin juuri enää käytetä, eivätkä tuomarit minusta anna ainakaan enää plussia ulkonäöllisesti hienoille eläimille lemmikkiluokissa.
On ihan hyvä keskustella tästäkin asiasta että pysyy jyvällä nykyisistä trendeistä :angel
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]