PPKJY Haapajärvi 18.9-10 (hamsuille ulkomuotoluokat)

Aloittaja muumimamma-64, 23.07.10 - klo:13:36

muumimamma-64

Tällainen on tulossa ja lisätietoja lähiaikoina
päivitän tietoa heti, kun saan sen käsiini.
Kutsun pitäisi olla ns. toukokuun Poskipussissa

muumimamma-64

18.9.10 Hamsterinäyttely, sekä pet-luokat muille jyrsijälajeille ja kaneille, Haapajärven Kaunisto, Puistokatu 78, 85800 Haapajärvi
Pohjois-Pohjanmaan kani- ja jyrsijäyhdistys ry järjestää hamstereille stantardi, koe-stantardi ja ei-stantardi –luokat, sekä pet-luokat kaikille lajeille.

Tuomarit:
Ulkomuotoluokat:
Syyrialaiset: Sini Hämeenkorpi
Kääpiöhamsterit: Saija Kukkohovi

Pet-hamsterit: Satu Karjalainen

Hamstereitten ulkomuoto-ja  petluokkiin ilmottautuminen 4.9.2010 mennessä Sharon Garnett, Vastuksenkatu 15 B 6, 85800 HAAPAJÄRVI tai sähköpostilla naksuttajat@gmail.com
Vahvistus s-posti-ilmoittautumisiin. Mukaan tulee liittää kuitti ilmoittautumismaksusta, tilinro: 474911-217401, eräpäivä 4.9.2010, myöhästyneet ilmoittautumismaksut peritään kaksinkertaisina. Muistathan myös ilmoittaa eläimen iän muodossa Xv XXkk XXpv.
Muistathan mainita, jos samassa ilmoittautumismaksussa on sekä hamstereita, että muita jyrsijöitä tai kaneja. Mainitse myös, jos olet joko SHY:n tai PPKJY:n jäsen.
Ohje hamstereiden sähköposti-ilmoittautumiseen:
(väärinmuotoiltuja ilmoittautumisia ei oteta vastaan)
Ikälaskuri: http://www.hamsteriyhdistys.net/ikalaskuri.php

Ilmoittautumishinnat hamstereille:
Jäsenille:
Standardi- ja koestandardiluokat:
1. ja 2. hamsteri 5 €/hamsteri
3.–10. hamsteri 4 €/hamsteri
11. hamsteri ja siitä eteenpäin 3 €/hamsteri

Ei-standardiluokka: 3 €/hamsteri

Lemmikkiluokka:
1. ja 2. hamsteri 4 €/hamsteri
3. ja 4. hamsteri 3 €/hamsteri
5. hamsteri ja sitä useampi 2 €/hamsteri

Ulkomuotoluokkiin ilmoitettaessa veteraani-ikäisten hamstereiden osallistuminen näyttelyyn on maksutonta. Veteraani-ikä on kääpiöhamstereilla 14 kuukautta tai sitä vanhempi ja syyrialaisilla hamstereilla 16 kuukautta tai sitä vanhempi.

Ilmoittautumishinnat ei-jäsenille:
Standardi- ja koestandardiluokat: 8 €/hamsteri
Ei-standardiluokat: 5 €/hamsteri
Lemmikkiluokka: 6 €/hamsteri

Muiden lajien pet-luokkien ilmoittautumishinnat:
Jäsenille: 1. ja 2. eläin 6€/kpl, 3. jne eläin 3€/kpl
Ei-jäsenille: 1. ja 2. eläin 8€/kpl, 3. jne eläin 4€/kpl
Jälki-ilmoittautumismaksu on kaikille 10€/kpl (jälki-ilmoittautuminen vain pet-luokkiin)

Jäsenhinnat koskevat PPkjy:n jäseniä ja myös SHY:n alaisten lajien osalta SHY:n jäseniä.

Muistathan tilata myös näyttelyluettelosi ennakkoon hintaan 1eur/kpl (maksutiedot samat kuin ilmoittautumisissa), ellet ole työntekijänä. Paikalla vähäinen määrä luetteloja hintaan 2eur/kpl, mutta niiden riittävyyttä ei taata.
Lisätiedot tapahtumasta: http://www.naksuttajat.net
Paula Latvakoski, mailto:paula_latvakoski@msn.com">paula_latvakoski@msn.com tai p. 050-5421 788

TERVETULOA HAAPAJÄRVELLE!

Tässä myös ilmotan, että meille mahtuu patjamajoitukseen 1-3 henkilöä eläimineen.Esim. jos haluaa tulla jo edellisenä iltana ja olla yötä niin onnistuu tällainen.Meiltä näyttelypaikalle n.2km matka.
Junalla Haapajärveltä pääsee pois joko 15.02 Iisalmen kautta ja sitten 17.56 Ylivieskan kautta. Näyttelypaikalta n.2km juna-asemalle.

Tuomaritietoihin korjaus.
Lemmikkihamsterit arvostelee Satun sijasta Aija Peura.

Minski

^ Korjasin sen tuonne näyttelykutsuunkin.

Hitsi, tänne olis kyllä aika kiva päästä, koska siitä on ikuisuus kun Sini on arvostellu mun hamsuja ja Aija ei oo koskaan arvostellu mun hamsuja. Mutta on aika pitkälti välimatkaa ja mulle tuntematon paikkakunta. Olisko Treläisillä kiinnostusta lähteä tänne porukalla, minibussilla tai jonkun autolla tms ? Tää ois lauantai-päiväkin niin ei olis maanantaita vasten kotiinpaluu.
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

Munkin mielestä olis kiva päästä tuonne!
Mutta just mietin tässä, että missähän olis lähin juna-asema, Oulaisissa, Vihannissa? Vai oonko mä ihan vikasuunnalla :D ?

muumimamma-64

Lähin juna-asema on täällä Haapajärvellä n.2km päässä näyttelypaikasta. Tänne vaan tulee hullusti nuo junat, nyt kun Kuopion suunnan yöjuna, jolta ois aamulla 6 aikaan yhteys Iisalmesta taajamajunalla tänne niin ei enää kulje.Sitten taas Tampereen ohi ajavilta yöjunilta ei olekkaan Ylivieskasta yhtettä aamulla tänne. Täältä pois pääsee klo 15.02 Iisalmen kautta ja illemmalla 17.56 taas Ylivieskan kautta.
Ja kuten tuossa ylempänä mainitsin , meille mahtuu 1-3 ihmistä eläimineen patja/sohvamajoitukseen jo edellisenä iltana, jos B&B majoitus kelpaa. Meiltä matkaa asemalle n.500m ja näyttelypaikalle n.2km.

wiidii

Mie olen lähdössä tänne ja jos kimppakyytiä saadaan aikaiseksi niin voin ruveta vaikka kuskiksi Tampereelta Haapajärvelle ja takaisin - on kuitenkin tuttua aluetta minulle.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

Oih, Sinin tuomarointia on kyllä jo ikävä! Mä ainakin olisin lähdössä mikäli kyyti järjestyisi. Mitään miljoonaa en tosin bussista ole valmis maksamaan. Pitäiskö sitä halpisbussia soitella? Multa löytyy ikää yli sen 20 (mut ihan vähän vaan:D) ja B-kortti, mutta se ei ole ilmeisesti vielä ns. vakituinen. Ajaa voin kyllä, mikäli se kyytiläisille sopii. :D Ja jos voitan lotossa niin ostan sen he**karin farmarin tai tila-auton, että päästään näille reissuille!

muumimamma-64

Liikenneviraston välimatkatiedon mukaan Tampereelta Haapajärvelle 337km eli ei nyt ihan tolkuttoman pitkä matka. Ei siis napapiirillä kuiteskaan olla :)

Ninde

Näitä ulkkisten pitopaikkoja kannattaisi jatkossa miettiä vähän tuomarienkin kannalta, esmes tämä Haapajärvi + Vaasa on sellaisia että mun vaikka on täältä ihan hirveän hankala lähteä tuomaroimaan (muakin tänne kysyttiin), kun ei millään muulla pääse kuin omalla autolla ja välttämättä ei muun elämän takia ole mahdollista olla reissussa päivää kauemmin.

Ihan sillä vaan, että kun osa meidän tuomareista ei harrasta enää aktiivisesti, niin kynnys lähteä vielä on korkeampi, eikä vaikea matka yhtään ainakaan auta asiaa. Plus että tuleehan sinne enemmän osanottajiakin, kun ei kaikilla ole mahdollisuutta kimppakyyteihin tai yöpymisiin.

Ja nyt siis ihan yleisesti puhun, en mitenkään haua PPKJY:tä mollata. Tänne nyt kuitenkin ilmeisemmin saatiin ulkkistuomarit suht kivuttomasti. :)

muumimamma-64

Asian kääntöpuoli on se, että yhtälailla meillä pohjoisemman suomen harrastajilla on pitkät ja vaikeat matkat eikä aina mahdollisuuksia yöpymiseen ,tulla sinne etelämmäksi missä tuomarit on. Niin joskus on ihan mukava saada tänne kotinurkille tai edes 200km päähän eri lajien ulkkiksia. Itse , kun vielä olen autoton niin , jos ei välillä kimppareissuja tehtäis näyttelyihin niin en pääsisi yhteenkään , koska kynnys lähteä esim Hesaan tai lähemmäksikin julkisilla on suuri.
Ja juu, saatiin tuomarit aika vaivattomasti.
Mutta kovasti toivotaan, että pidemmältäkin tulevat hamsuihmiset tänne tiensä löytäisivät ja saataisiin mukava näyttely aikaan. :)

Saana

Muumis, ihan asiaa puhut. Tosin niin Nindekin. Mutta pohjoisessa on vaan niin kiitettävän toimeliasta porukkaa, että jo siitäkin syystä olisi mukava kannattaa tätä näyttelyä tulemalla paikalle.

Se, että noi tekstit tulee tuplana voi johtua siitä että kun se teksti ei ilmesty heti ruudulle niin klikkailee lähetä-nappulaa useamman kerran.

Ninde

Niin enhän mä nyt tokikaan tarkoittanut, että kaikki näyttelyt pitäis järkätä vaikkapa Helsingissä, vaan paikkakunnilla jonne pääsee suht helposti esim. junalla tai bussilla ja niin, että niitä myös kulkee silleen että pääsee edestakaisin suunnilleen saman päivän aikana. Ei ole paljon iloa jos eka juna on perillä vasta kolmelta iltapäivällä. ;) Julkisia on kuitenkin kivempi käyttää jos yksin on liikkeellä ja matka on pitkä.

Aya

^olen samaa mieltä Ninden kanssa siinä, että olisi kiva jos näyttelyt järjestetään paikkakunnalla joihin pääsee julkisilla helposti. Kummasti nousee kynnys lähteä tuomaroimaan jos pitää lähteä omalla autolla ajamaan ennen kukonlaulua ja sama matka takaisin raskaan näyttelypäivän jälkeen. Mukavempaa olisi kulkea julkisilla missä voi ottaa vaikka torkut matkan aikana. Mutta hienoa on, että aktiivista porukkaa löytyy ja he ovat valmiita järjestämään näyttelyitä ympäri suomea! Tähän näyttelyynhän on näillä näkymin tulossa Oulusta päin bussikyyti, ei siis tarvitse ajella kuin kemistä ouluun ja sieltä saa jatkaa bussilla, hyvin oli Sharon tämän huomioinutkin kun pyysi tuomaroimaan.

muumimamma-64

Toki sitä aina yrittää huomioida nuo kulkemiset, kun tuomareita valitaan/kysellään. Monesti pyritty, että osa tuomareista vois tulla esim. kimppakyydillä ja nytkin ollaan varauduttu siihen, että jos  esim. Saija tulee yöjunalla niin hänelle on kyyti Ylivieskasta näyttelypaikalle, kun yksi mein jäsenistä asuu Kannuksessa niin noukkii kyytiin matkan varrelta.

Mainitsen muuten tässä samalla , että k.o näyttelyssä järjestetään samalla myös ulkomuotoluokat gerbiileille ja muille  SGY:n alaisille lajeille.
Lisätietoja siitä löytyy yhdistyksemme sivuilta.