• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupallo

Aloittaja Santsa, 07.10.07 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

Maranth

#150
Lainaus käyttäjältä: "Wiivi"Ei ne juoksupallot nyt kai niin kauheita ole, minun mielestäni..


Ite en tykkää, sillä sehä voi alkaa vierimäänkin, jos lattiapinta ei ole suora?  :c8
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Hamsu_86

#151
Meillä on juoksupallo. Poisnukkunut Nelli hamsumme tykkäsi kovasti juoksenteli ympäriinsä, kun ei muuten pysty vapaana pitää. Narveli ei oikeen ymmärrä sitä se vaan keinuu siinä  xD ,

Miipemi

#152
Lainaus käyttäjältä: "Hamsu_86"Meillä on juoksupallo. Poisnukkunut Nelli hamsumme tykkäsi kovasti juoksenteli ympäriinsä, kun ei muuten pysty vapaana pitää. Narveli ei oikeen ymmärrä sitä se vaan keinuu siinä  xD ,

Yleensä hamsteri juoksee juoksupallossa, koska haluua pois. Luin tämän muistaakseni lemmikki-lehdestä ja muutenkin en pidä juoksupalloista.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Anonymous

#153
^ Joo no onhan tuo totta, mutta kyllä niitä poikkeuksiakin varmasti löytyy. =)

Miipemi

#154
Lainaus käyttäjältä: "Kultahamsteri<3"^ Joo no onhan tuo totta, mutta kyllä niitä poikkeuksiakin varmasti löytyy. =)

Sen takia kirjoitinkin "yleensä" :D
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Kiira

#155
Mäkään en juoksupallosta pidä. Eikä olisi mitään syytä edes hankkia sellaista, Aavistus juoksee vapaana eikä missään pienessä pallossa jossa ei voi seikkailla ja juosta törmäämättä johonkin.
u. Aavistus ( talvikko, safiiri ) *rip*
n. Radio Girl ( talvikko, safiiri )
n. Unique Dream ( syyrilainen, lk soopeli vn )
Löytyy myös koiria ja kissoja.
Etsinnässä talvikko...

Minihamsteri

#156
Lainaus käyttäjältä: "caramelli"arvatkaas mitä, kun kaveri oli virossa merikeskuksessa( jos tuo on sen nimi ) niin kaveri kysy paljon sellasella marsun kiikkulaudalla oli hintaa, se kauppias toi "marsu/kani pallon" sit se alko esittelee sitä " älä osta sitä kiikkulauta, tämä paljon parempi ja kiva marsua katsoa" ja jotai tollasta  :shock:
xD

Itse ostin tuskissani viikko Iineksen tulon jälkeen
sille juoksupallon, (maksoi jopa 12 €) ja ajattelin että se olisi hyvä idea. No, jonkun aikaa se siinä sai olla ja sitten ne luukut löystyi
niin että hamsu pääsi yksin juoksentelemaan huoneeseen.
Silloin se jo jäi pois käytöstä, enkä ole enää siinä juoksuttanut.
Tuskinpa hamsu siinä kovin onnelliseksi itseään tunsi.  :|
Nyt olisi aikessa tehdä siitä rungosta juoksupyörä.  :D

Mielestäni juoksupallo on siis turha.

Louna

#157
Mä menin ostamaan edullisen juoksupallon, josta ei ollut mallikappaletta esillä. Ei nyt ihan sika säkissä, mutta juoksupallo tiukasti teipatussa laatikossa  :mrgreen:  Ajattelin, että sitä voisi kokeilla, vaikka ylipäätään suhtaudun aika skeptisesti juoksupalloon ja vastaaviin. Noh, juoksupallo vaikutti ihan huonolaatuiselta, se oli vaikea saada kiinni ja muovi oli tajuttoman kovaa ja jotenkin rosoisia kaikki reunat. En todellakaan käyttänyt  :kieli  Muuten sen puolikkaan, josta saa päädystä palan pois, voisin laittaa terraan majaksi, mutta pelkään, että siitä reunasta alkaa irrota jotain minimaalisia muovitikkuja. Kalliimpi, esillä ollut juoksupallo vaikutti hyvälaatuiselta, mutta jätän kuitenkin kauppaan.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

HamsuLove

#158
Musta juoksupalloissa ei oo mitään pahaa, mutta en mä kyl niitä luonnollisinakaan pidä mitenkään. Ekaa kertaa hamsun kannattaa antaa mennä palloon itse, ja jos se alkaa juoksemaan niin antaa juosta ihan vähänaikaa ja ottaa sen sit pois sieltä. Sit antaa sen mennä sinne uudestaan jos se haluaa, ja silloin se varmasti tykkää juoksemisesta. Sen ei kylläkään kannata antaa olla siellä kauhean pitkään, sillä hamsu saattaa väsyä. Siinä on vinkki niille jotka sitä haluaa käyttää ^^)

Itse en kylläkään ole Nipsulle hankkinut, se juuri vasta oppi juoksupyörässä juoksemaan. Enkä ole varma aionko hankkia.
Nipsu
[size=85]Uros
Talvikko
Synt. 5.1.2010[/size]

fuffi

#159
ne on hengen vaarallisia!!!!! kun hamsu haluu pois juoksu pallosta se juoksee niin kovaa ja sitten sen voimat loppuu se ei enää jaksa juosta ja pyörii kovaa juoksu pallossa niin kovaa että kuolee!!!ja varsinkin kun pikku pikkulapset leikkivät palloilla niin ne voi heitellä hamsteria juoksupallon sisällä  !!!hamsteri kuolee liian kovaan vauhtiin joten juoksupallon tai hamsteriauton nopeus voi koitua hamsterille kuolemaksi :nops:  :nops:  :huh  :(  :c8

Henni

#160
Uskon että joku hamsteri ehkä voi siitä tykätä mutta yleisesti ottaen luulen että hamsteri ei tunne oloaan siellä kotoisaksi ja haluaa pois sekä tietenkin siinä on riski että hamsteri törmää johonkin tai vauhti tulee liian kovaksi. Meillä ainakin juostaan huoneessa vapaana eikä lukita mihinkään juoksupalloon. Enkä suosittele muitakaan lukitsemaan.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

metsku

#161
Lainaus käyttäjältä: "fuffi"ne on hengen vaarallisia!!!!! kun hamsu haluu pois juoksu pallosta se juoksee niin kovaa ja sitten sen voimat loppuu se ei enää jaksa juosta ja pyörii kovaa juoksu pallossa niin kovaa että kuolee!!!ja varsinkin kun pikku pikkulapset leikkivät palloilla niin ne voi heitellä hamsteria juoksupallon sisällä  !!!hamsteri kuolee liian kovaan vauhtiin joten juoksupallon tai hamsteriauton nopeus voi koitua hamsterille kuolemaksi :nops:  :nops:  :huh  :(  :c8

No höpö höpö  :c8 Olen nähnyt aika montakin hamsua juoksupallossa eikä niistä yksikään halua sieltä sillä tavalla pois, että menisi paniikkiin ja lähtisi juoksemaan. Ne uteliaina tutkivat palloa ja haistelevat ja kun huomaavat sen liikkuvan niin yleensä sitten melko varovasti huristelevat sillä. Jos pikkulapset saavat leikkiä hamsterilla niin juoksupallo ei silloin ole tässä se ongelma, silloin pikkulapset leikkivät hamsterilla varmaan muutenkin mikä on joka tapauksessa vaarallista ja edesvastuutonta. Otapa asioista hieman enemmän selvää ennenkuin tulet esittämään teorioitasi.

Minimau

#162
Mäkään en näe mitään pahaa juoksupalloissa (jos käyttää sitä järjen kanssa), paitsi jos näkee selvästi että hamsu on paniikissa, mutta meijänpä ei.

Se menee sinne itse, ekalla kerralla haisteli ja tutustui palloon, sitten siirsi painoa vähän tuonne ja hui, pallo keinahti. Melkein heti oppi jujun ja siitä asti mennyt järkevällä vauhdilla ja osaa todella taitavasti tehdä käännöksiä, väistellä (huonekaluja, seiniä) ja pysähtyy itse kun tylsistyy, ja nytkin varmaan oppinut että kun pysähtyy, pääsee pois, eli tässä monet on sanonut että hamsu ei saa päättää milloin menee pois ja milloin ei, niin tohon sanon että oma hamsu on sellainen yksilö että tykkää, ja osaa "pyytää" pois pysähtymällä niin omistaja tulee päästämään, en katso tätä sattumana, koska monesti on käynyt näin ja näyttää että hamsu jotenkin tajuis että 'ahaa, nyt haluan pois, siispä pysähdyn ja luukku avataan'.

Toki korostan että tämä oli oma mielipiteeni, ja oma hamsterini, luonne kullakin hamsterilla. Mutta haluaisin kuulla tähän vähän kommenttia, tulkitsenko liian positiivisesti hamsuani, vaiko jotain muuta? En ole epävarma miten tunnen hamsuni, mutta katsotaan miten suhtaudutaan kun on tällänen tapaus täällä. Hih.^__^
[size=85]lemmikkihamsuttaja jonka päiviä piristää talvikkopoika Tutu ^_^[/size]

Lakupekka

#163
Minä ajattelin, että vosiin tuota juoksupalloa kokeilla. Meidän Malva on sellainen teho pakkaus, että seinät kaatuu mökistä vaikka iso ja virikkeellinen onkin. Vapaana en pysty juoksuttamaan, meiltä ei löydy sellaista paikkaa jossa ei olisi jotain pientä koloa jonne vipeltää käden tavoittamattomiin. Ja lisäksi perhetta asustavat myös kolme kissaa jotka hamsterin nähdessään tokaisevat, oi nami hiiri. :teipit

Jos juoksupallolla saisi energiaa tyttöseltä kulumaan. Nyt kun nätiä '' iik ne kuolee siihen '' viestejä on lukenut, niin hiukan epäilevä olo on, mutta ei kai siinä sitten vaaraa ole jos pitää vain vähän aikaa ja valvoo koko tämän ajan .. :roll:
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Minimau

#164
Jooh, meillä ei oo tullut ongelmia, jos vaan tarkkailee, seuraa ja vahtii tosi tarkasti, ja seuraa miltä hamsu näyttää, peloissaanko vai hädissään vai "jipii" : D
[size=85]lemmikkihamsuttaja jonka päiviä piristää talvikkopoika Tutu ^_^[/size]