• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Vanhan hamsterin elämää

Aloittaja mantsikka:>, 25.08.07 - klo:00:31

« edellinen - seuraava »

Fuyu

#90
No mun talvikko Yume on vasta 1 v +3 kk ja vanhuuden merkkejä näkyy jo!
Huomaan selvästi että se on rauhoittunut HIRMUISESTI. Se myös nukkuu enemmän, sen turkki on huonompi tai jotenkin nuhruisempi.  :(
Siitä on tullut hidas söpö pallero, joka jumittaa paljon.  :haha
Se saattaa vaan istua kauhean kauan paikallaan ja tuijottaa tai sitten se katselee seisaaltaan tosi pitkään vaan ympärilleen. Juoksupyörässäkin juokseminen on käynyt kömpelöksi.  :|
[size=85]R.I.P Yume ...yllättäen sinut menetin, menin aivan sekaisin, lepää rauhassa pikkuinen, vain ilolla sinua muistelen <3[/size]

karlos_

#91
Mun rakas Hipsu poika on nyt 2v 7kk ja vähän vähemmän se syö mutta muita vanhuuden merkkejä ei oikee näy :)

Eevi

#92
Vanhin on Terho 1v. 10 kk. Vanhuuden merkit näkyy jo selkeesti. Liikkeet hitaita ja kömpelöitä, iho hilseilee, karva ohentunut ja väri vaalentunut. Nukkuu paljon ja vuoraa myös pesänsä täyteen purua, mutta mielestäni se on tehnyt niin aina. Terholla on kasvain kyljessä, mutta on ainakin vielä kovin pieni. Katsotaan nyt mitä aika näyttää.
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Anzukka

#93
Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"Tässä nyt olis tää mun Lumipallo syömässä :)
http://i90.photobucket.com/albums/k248/ ... uva002.jpg
Lumipallo taitaa olla vähän huonossa kunnossa, ainakin lihaksettoman näköinen :) mutta kun on kerran jo vanhakin...
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Aleksi

#94
Hassua, kun se juoksee kumminkin innoissaan lattialla yöstä aamuun, ei ainakaan näytä olevan mikään heiveröinen vanhus :) Taitaa käydä samoin kun Sorrolle, hän juoksee loppuun asti  ;)

Nell_a

#95
^Ainahan vanhuksilla lajista riippumatta massa vähenee ja lihakset surkastuvat, täysin normaalia siis :) Täytyy vain tarkkailla ettei ihan olemattomaksi laihdu, muuten voi olla jotain vikaa hampaissa tai muuta sairautta. Vanhoille hamstereille kannattaa tarjota paljon proteiinia ja hiilihydraatteja lihasmassan säilyttämiseksi.
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Anzukka

#96
No kyllä se on tuttua että menee laihaksi ja lihaksettomaksi niinkuin minun syrkkiurokseni meni 2v2kk vanhana varmaan alle 80 grammaisena :/
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Nell_a

#97
^Oho, no se oli jo sutten aika laihuliini  :pihalla:
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Anzukka

#98
Se oli todella laiha ei syönyt eikä juonut ja siis oli todella huonona se oli mun ensimmäine hamsteri  :cry:
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Miharu

#99
^ Voih  :(
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Nell_a

#100
Lainaus käyttäjältä: "Anzukka"Se oli todella laiha ei syönyt eikä juonut ja siis oli todella huonona se oli mun ensimmäine hamsteri  :cry:

Mulla oli itse asiassa sama tilanne ensimmäisen hamsterini kanssa. Johtui vinoon kasvaneista hampaista (ja mukana saattoi olla paisekin leukaluussa, tai suussa). Tosin kuolemaansa saakka painoi yli 40g vrt.  meillä asustaa tällä hetkellä 35g terve tyttö :P

Edit. Ja ko. hamsterit ovat siis talvikoita  ;)
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Tatu

#101
Timille 1v 11kk ilmestyi kasvain mahaan :(
Tämä on jotain ihan kamalaa yrittää arvuutella että haittaako se kasvain hamsun elämää vai ei.. Pitäisikö vain antaa olla ja seurailla vierestä, missä vaiheessa viedä eläinlääkärille viimeiselle reissulleen jne.. Tätä me käytiin viime vuonna 2-vuotiaan syrkkineitini kanssa, toivottavasti Timi pysyy kauemmin kunnossa kun mitä Ellu aikoinaan. :( Kyllä se ainakin liikkuu, syö ja juo normaalisti..

Nelli 2v sen sijaan voi hirmu hyvin, vauhti ei ole hidastunut nuoruusvuosista mihikään vaan mennä viipottaa edelleen tuhatta ja sataa terrassaan.. Ja hyppelee takajaloillaan odottaen että tulisikos joku juoksuttamaan..

Yadell

#102
Meillä nita on 2 kuukauden päästä 2 v. On jo huonossa kunnossa, ei tee mitään muuta kuin nukkuu. Turkki karmeassa kunnossa ja silmät rähmii. Tänään sillä oli silmän alunen ihan punainen, ja siitä oli lähtenyt karvaa. Äiti soitti jo ell. mutta sillä oli joku kiireellinen potilas. ;( ei se elä enää varmaan edes kuukauttta. :(
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

liljaa

#103
Mulla on nyt Lilja 2w 2kk  :lov

Nyt sille on jo tullu vanhuuden merkkejä sitten.. Nukkuu paljon, kumara selkä, vissiin, ja turkki on välillä huonossa kunnossa. Pisut saattaa tulla kädelle ku ottaa ja aina vapaana juostessaan enää harvoin on kiinnostunut uudesta ympäristöstään.

No onhan se aika  vanha jo,muta ei uskois että nuo vanhuuden merkit tulloo alle kuukaudessa. Vastahan se oli oikein pirtee neiti joka riehu ja hyppi siellä sun täällä häkissä. Mutta nyt sitten vaan nukkuu enimmäkseen..
[size=150]Rakkautta hamstereihin ja gerbiileihin <3 <3 <3[/size]

KaisaM.

#104
Utu 2v 7,5kk on vieläkin ihan ok mummokunnossa, syö ja nukkuu ja köpöttelee ja jaksaa vielä vähän herkkutangonkin kanssa taistella.

Pamppers 2v on tosi hyvässä kunnossa mutta epäilen että sillä on vatsassa kasvain.  :(

Börje 1v 11kk on myös hyvässä kunnossa ja samoin Pinkki 1v 11kk. :) On mulla noita mummoja ja pappoja.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.