Pet Show Lappeenranta 29.3.08

Kanit - Vielä avoinna
Hiiret - Susanna Joona

Ilmainen sisäänpääsy!

Paikanpäällä myytävänä kaneja & jyrsijöitä ja tarvikkeita
sekä infopöytä, josta saat eri lajeista ja yhdistyksestä tietoa.

Ovet avautuvat yleisölle klo 10.00,
näyttelyyn osallistujille 9.00, paikalla oltava viim. klo 9.30.

Ilmoittautuminen:
Ennakkoilmoittautumiset 23.3 mennessä osoitteeseen mailto:ekkjy.jasen@gmail.com">ekkjy.jasen@gmail.com
tai
Saara Joronen, Taaplaajankatu 4 B 16, 53300 Lappeenranta
Ilmoita oma nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, eläimen laji, nimi, ikä, synt. aika, sukupuoli ja väri.
Ikäraja näyttelyyn on 2 kk, älä tuo sairasta, kantavaa tai imettävää eläintä. Jos käytät ilmoittautumisessasi työntekijän alennuslipuketta, muista mainita siitä ja tuoda se sitten paikalle kuitin kera!

Hinnat:
Jäsenet: 3€/ eläin, ei jäsenet 5€/ eläin
(Maksa tilille Nordea 109130-323354, käytä viitettä 1410,
näytä kuitti numeroita hakiessa, kuitiksi ei kelpaa vahvistamaton internet maksu)

Jälki-ilmoittautuminen paikanpäällä klo 9.30-10.00
hinta 7€/ eläin

//http://www.geocities.com/ekkjyry
:peukku:

Tuomaritietoja päivitetty!

Elliska

Hamstereilla on epävirallinen tuomari, eli tästä näyttelystä ei heru pisteitä VLH-kisaan tai sijoituksia VL-titteliin.

Näin on!

Gekko

Viimeinen ilmopäivä lähestyy (23.3.)!!

Juulia

Katoin just kans samaa että on epäviral. tuomari :)
Et siellä ei oo jaossa esmes plh ym. sijoituksia?
Kun on epävirallinen tuomari.. Ei tieteskään.

Tai ne "tittelit" on epävirallisia.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Ninde

Sijoitukset ja palkinnot jaetaan ihan normaalisti, sen sijaan sijoituksia ei lasketa mukaan SHY VL-titteliä haettaessa eikä myöskään oteta huomioon Vuoden Lemmikkihamsteri-kisan pisteisiin.

Vilma

Eipä olla todellakaan tulossa. Matka Pet Show:hun olisi liian pitkä ja tuomarikin epävirallinen. Eipä olisi kovinkaan kannattavaa tulla  :D
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Gekko"Pet Show on aina epävirallinen, tuomari voi olla siis vaikka aktiiviharrastaja tai kasvattaja.
No en mä nyt ihan noinkaan sanoisi. Kyllä mä väitän että lemmikkiluokat on ihan yhtä virallisia kuin ulkomuotoluokatkin (tästä syystähän "virallinen luokka" hamstereilla muutettiin ulkomuotoluokaksi), silloin kuin niissä on lajiyhdistyksen hyväksymä, koulutettu ja varmasti asiantunteva tuomari. ;) Arvosteluissa vain painotetaan eri asioita.

Gekko

Ninde: En puhunutkaan lemmikkiluokista vaan pet showsta, täysin eriasia. Koko näyttely on pelkkä pet näyttely.

Aya

No kerroppa mikä ero on pet-näyttelyn lemmikkiluokilla ja näillä "virallisilla" lemmikkiluokilla :D

Gekko

No näin on minulle kerrottu, että Pet Show on aina epävirallinen ja erona on juuri se, että tuomarin ei ole pakko olla virallinen tuomari.

Sarantha

Me selvitettiin muistaakseni jossain vaiheessa tätä asiaa, että miksi näyttelyä voi/saa/pitää nimittää kun on epäviralliset tuomarit, ja usemmaltakin taholta ollaan saatu vastaus, että "Pet Show" tarkoittaa lähtökohtaisesti epävirallista lemmikkiluokkaa, ja pelkän "Pet Show" -nimityksen tulisi siis tehdä selväksi, ettei osallistujien ole syytä odottaa jokaiseen lajiin virallista tuomaria. Toki Pet Show'ssakin VOI olla myös virallisia lemmikkituomareita, kuten meillä on esim. gerbiileillä useastikin ollut. Tämä sama linja tuntuu olevan muillakin alayhdistyksillä, Pet Show -nimitys on yleisesti käytetty, eivätkä näissä tapahtumissa läheskään aina kaikki tuomarit ole virallisia lemmikkituomareita.

Toki termejä on hyvä tarkentaa eikä se varmasti ole keneltäkään pois, vaikka me lisättäisiinkin tulevaisuudessa joku sana "epävirallinen" näyttelymainoksiin. Mutta loppupeleissä minun mielestäni tämä vääntäminen on minun mielestäni vähän sama asia kuin jos joku nostaisi metelin siitä, että koirien mätsäreissä käytetään epävirallisia tuomareita...

Ja miksi me sitten pääsääntöisesti emme käytä virallisia tuomareita? Täällä itärajalla jyrsijäharrastus on vielä lapsenkengissä. Toki meillä on tavoitteena ajan mittaan nostaa profiilia entisestään ja viedä toimintaa "vakavastiotettavampaan" suuntaan, mutta tällä hetkellä eläinmäärien vaihtelevuuskin vaikuttaa siihen, ettei joka lajille ole mielekästä kiskoa virallista lemmikkituomaria toiselta puolen maata. Esimerkiksi tämänpäiväiseen näyttelyyn hankimme rottatuomariksi virallisen kasvattajan Espoosta, ja rottia ilmoittautui kaksi kappaletta...

Mutta jos meidän ilmoittelu nyt oikeasti koetaan harhaanjohtavaksi, niin voimme toki lisätä tuleviin näyttelymainoksiin vielä erikseen maininnan, että kaikki tuomarit eivät ole virallisia  :)
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.