Keskustelua pesäntekotarpeista (vessapaperi, pesävanu etc)

Aloittaja Oni, 06.02.09 - klo:16:52

Saana

^Kissathan oksentaa omat karvapallonsa. Samoin tekee myös ainakin mein koira. Ihan mutulla siis veikkaan, ettei ole kovinkaan sulavaa ainesta.

GaneshaX

Ja siis karvahan on ilmeisesti aiheuttanut suolitukoksia hamsuilla...
Tällöin ollut kyseessä kuuleman mukaan PK uroksia, joilla sitä karvaa on ollut tosi paljon....
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Jessica

Meillä on ollut vain yksi poikue, joka tuli muutenkin vahingossa, mutta olemme kasvattaneet ne kumminkin. Se on robo poikue poikasia tuli 5.
  Moni saattaa jo varmaan tietääkkin, mutta haluan varoittaa, että älkää pistäkö mitään pesävanuja emon ja poikasten koppiin. Meillä kävi nimittäin todella surkeasti. (tapahtui eilen) Kahden poikasen jalka oli jäänyt vanuun kiinni ja ne olivat aivan turvonneet ja näytti, että niissä olisi ollut kuolio. :cry:  Jouduimme viemään ne eläinlääkäriin lopetettavaksi, kun ei kukaan meistä itse sitä voinut tehdä. :(  Nyt poikasia on enään 3. Ne ovat 1 vko ja 6 pvä ikäisiä.

Heppu

Tähän keskusteluun liittyen, allekirjoittakka pesävanun vastainen adressi osoitteessa: http://www.adressit.com/pesavanu

Tarvitaan vielä paljon nimiä lisää ja jokainen voi edesauttaa asiaa allekirjoittamalla! Ja pyydä se viereinenkin ihminen allekirjoittamaan!

Kiitos kaikille allekirjoittajille, olette olleet auttamassa pesävanun poissaamista kaupoista. (:

Adressissa lukee syyt ja taustat pesävanusta.
Allekirjoita pesävanuadressi!!!

//http://www.adressit.com/pesavanu

Petisestä löytyy hamsuni ja kilpikonnani.

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127476

GaneshaX

Mihin toi adressi lähetetään sit kun siinä on paljon nimiä?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Heppu

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Mihin toi adressi lähetetään sit kun siinä on paljon nimiä?

Ainakin joittenkin eläinkauppojen johtajille ja ehkä tukkumyyjille... sitä täytyy vielä tarkentaa kun siihen päästään, mutta joitain nimiä jo  on tiedossa joille tuo lähtee, jotka voisivat ottaa asian vakavasti.
Allekirjoita pesävanuadressi!!!

//http://www.adressit.com/pesavanu

Petisestä löytyy hamsuni ja kilpikonnani.

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127476

Randij

Kirjotin nimeni adressiin. Meillä toimii vessapaperi  ;)
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Miipemi

Voin suositella kaikille kuivikkeeksi mörtti röpöä, koska se ei pölyä, tuoksuu hyvälle, enkä näe siinä mitään muutakaan vikaa :)

Itselläni on pölyallergia ja aina marsujen häkkiä siivotessa tulee kamala ahdistus, sillä marsuilla käytän normaalia purua, koska marsuilla mörtti röpö ei oikein toimi kun pissaavat ja kakkaavat paljon enemmän kuin hamsterit. Mutta Napin häkkiä siivotessani ei tule mitään, koska tämä mörtti röpö ei pölyä :))

Siis suosittelen!

Taas tälläset hirveet selitykset, sry :DDD
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Yadell

Tein tällaisen "ilmoituksen" tuosta adressista ja pesävanun haitoista. Saa tulostaa ja käydä viemässä eläinkauppojen ilmoitustauluille. Ja toivon, että jotkut oikeasti tulostaisivat tuon, jotta pesävanu voitaisiin saada pois kaupoista :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Miipemi

Kirjoitin tuon "pesävanua vastaan" -adressin ja kävin samalla kirjoittamassa nimeni myös "Suomeen maailman edistynein eläinsuojelulaki" -adressiin :)) Päivän hyvät työt tehty!
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

pikku-kata

Tämän löysin Petsiestä (olen pahoillani jos sitä ei olisi saanut tänne kopioida). Mielestäni jo yksi tapaus riittää todisteeksi pesävanun mahdollisista vaaroista.
Syyrialainen
? Manta, lk normaali, s. 24.08.09

+ gerbiilit, koira, akvaario, käärme sekä kani

MortimerRiddle

Itse olen allekirjoittanut tuon adressin.

Meidän hamstereille kelpaa vessapaperit ja nenäliinat sekä heinä. En tiedä järjellistä syytä pesävanua ostaa ja kun kerran tiedän sen vaaroistakin niin miksi sitä sitten ostaisin?
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Marla

Lainaus käyttäjältä: "pikku-kata""Kaverini oli laittanut pesävanua poikaystävältänsä syntymäpäivä lahjaksi saaneen hamsterin pesään. Hamsteri oli mennyt tutkiskelemaan sinne mitä sinne oli laitettu. Hamsteri rupesi sinne sitten nukkumaan, ajatteli miten ihanan pehmoisa vanu on. Sitten heräsi, rupesi kaivertamaan. Jalka jäi kiinni vanuun, vanu oli tiukkaa ja hamsteri alkoi riuhtomaan ja jalka irtosi. Sitten se oli parempi piikittää hamsujen vapauden maailmaan. :/"

Tuo ei kuulosta järin realistiselta, että hamsteri riuhtoisi itseltään jalan irti. :roll: Jalka kenties voi mennä sijoiltaan, muttei tosiaan irrota. Periaatteessa jalan meno sijoiltaan ei välttämättä sekään ole aihe lopettaa, riippuen tietty kenties vammasta.

Rausku

Meillä toimii pää-asiassa vessapaperi ja heinä, ja puruja on tietenkin paljon pesässä. Ja kirjoitin tuon adressin pesävanua vastaan.
Waltzer ?

metsku

Voi elämä  :lol: Tajuat varmaan itsekin, että tuo tarina ei ole totta? Kuten Marla jo mainitsi niin hamsteri ei riuhdo jalkaansa irti. Toisekseen hamsteri myöskään ei riuhdo jalkaansa sijoiltaan minkään pesävanuknöllin vuoksi. Taisi kaveri piikittää hamsunsa ihan muista syistä tai sitten keksi tarinan tehostaakseen mielipidettään pesävanusta. Olis kuitenkin hyvä jos tuollaisia valheellisia juttuja ei leviteltäisi.

Voisinhan mäkin kyllä keksiä tarinan missä hamsteri sekosi minidunassa ja juoksi paniikissa itsensä hengiltä sen jälkeen kun oli purrut sormen irti omistajaltaan ;)