Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Rossu

Mulla on kokemusta molemmista. Ensimmäinen oli talvikko, sitten kaksi syyrialaista. Tykkään molemmista, mutta ehkä syrkit ovat hieman enemmän mieleeni, mun mielestä on kivempi käsitellä vähän isompaa nallenaamaa =). Meillä talvikkotyttö näykki aika paljonkin, ei se oikeestaan sattunut, mut syrkeistä vaan naaras on vähän varovasti näykännyt. Sitten toki syrkeillä on enemmän valinnanvaraa väreissä, kuvioissa ja turkissa... talvikko taas eli 2v 4kk, eli ehkä vähän pitempään(?) eikä se välttämättä tarvitse niin isoa asumusta, kuin syrkit...
mut mielipidekysymys kummasta tykkää =)
Itse sain ensimmäisen hamsterini, kun olin 10v. Täytyy myöntää, kyllähän siinä äiti sai aika paljon olla mukana, mutta olin kuitenkin melko rauhallinen tyyppi, ja siinä iässä kiinnostunut vähän kaikesta luontoon ja eläimiin liittyvistä asioista. Lueskelin ahkerasti täältäkin yhtä sun toisenlaista asiaa hamstereiden hoidosta ja muusta. Musta tuntuu, että teki ihan hyvää, kun oppi jo siinä vaiheessa ottamaan vähän vastuuta ja huolehtimaan.

Mutta munkaan mielestä ei voi oikeen sanoa tiettyä ikää, se riippuu ihan siitä, että onko valmis ja riittäkö kiinnostus. Joillakin se on se 11-12v, joillakin vasta myöhemmin ja jotkut ovat jo nuorempina vastuullisempia, mutta  vanhemman vastuulla eläin on kuitenkin aina.
Tuo Sirpan  "tunnistamaton pk" näyttäisi olevan mun jo edesmennyt pk keltainen umborous Lilac.
Asuminen ja tarvikkeet / Re: Virikkeet 2
06.12.11 - klo:11:27
Meillä käytössä Pringlesit myös, mutta revitään se hopeinen sisusta(alumiinia?) pois.
Mulla ei onnistu, on kauden ekat kisat just tuolloin. Hamsutkaan ei oo parhaassa mahdollisessa kunnossa.
Mulla ei ollut tällä kertaa hamsuja mukana, mutta pitihän sitä pitkästä aikaa tulla :D  Assariksihan sitä taas tuli suostuttua, ihan kivaa ajanvietettä kyllä oli. Ensi kerralla toivottavasti pääsee hamsutkin mukaan :)  Ja seuraa mulla oli, kiitos siitä :)
Onnea Aapolle! :)
^Jos osallistuu molempiin (niin kuin sulla), niin ulkomuotoluokan pöydälle, josta assarit                           arvostelun jälkeen vievät lemmikkiluokan arvosteluun :)
Itse en ole todellakaan vielä edes miettimässä kasvattamista(ikää muutama vuosi vielä peruskoulussa.), mutta mun mielestä ennen, kuin edes alkaa suunnittelemaan kasvatusta, pitäisi olla hamstereista jo monen vuoden kokemukset. Näyttelyissäkin kannattaa käydä, että saa vähän palautetta omista hamsuistaan, ja että saa hieman laajempaa näkemystä hamstereista. Ja niin kuin spellcaster jo sanoikin, genetiikan perusteiden täytyy olla hallussa, ja niiden oppiminen voi kestää. Kannattaa myös pitää mielessä, mitä jos jokin meneekin vikaan esim. synnytyksessä ja täytyy lähteä eläinlääkärille, tai jos kaikille poikasille ei löydykään heti kotia. Ts. Hamstereiden kasvattaminen ei ole vain poikasten teettämistä. Eli mulla samat perusteet, kuin spellcasterilla.
Meillä uinutaan :zzz:
Wau, miten taitava hamsu ja hieno rata :)  Mun edesmennyt talvikko Milla "harrasti" kans agilityä, osasi myös ihan hyvin, kun tein sille ratoja :)
^Niin mä ainakin oon tehny :)
Itsellä yksi riippari kesken(aloitettu ajat sitten :D ), pohdinnassa kiinnitysmateriaali, eli nauhat vaiko ketju? Olen meinannut ketjua, kun tuolla meidän neidillä ei varmaan kauaa pysy koskemattomana nauhat. Tuollaiset avainrenkaat(?) on myöskin etsinnässä, mietin vain, että mahtuuko ne normaalikokoiset, vai pitääkö niiden olla jotkut isommat? :)
Juoksupyörän :)
^^ xD