Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jennu

Äiti kävi tänään noutamassa Lahden näyttelystä iki-ihanan Balandine's Opera eli kotoisemmin "Esme"- nimisen hamsun :lov Aivan ihana pikku kaveri :sydan

Tosi rauhallinen ja käsikesy :-) Ja reipas! Viipottaa dunassaan niinkuin olisi ikänsä siellä asunut :sydan Piialle kiitokset tästä hamsterista :)
Minulla olisi haaveena kaunis pitkäkarvainen creme naaras, jolla voisi kokeilla pienimuotoisen kasvattamisen aloittamista. Pitkään ollut kasvattaminen haaveena ja paljon tullut siitä ja genetiikasta luettua, mutta kummasti meille on aina vain muuttanut noita suloisia poikia :D

Tai vaihtoehtoisesti lähes yhtä mieluinen hamsteri olisi muuten vastaavanlainen, mutta väriltään soopeli :sydan
Ja tietysti toiveissa on että nuo kaksi, Viljami ja Cosmo, pysyisivät terveinä ja saisivat elää pitkän ja hyvän elämän.
Ihana ilme edellisen sivun Waldolla :D Muillakin hauskoja kuvia.

Cosmolla jotenkin koominen ilme omasta mielestäni :)
Meille tuli eilen Kaisalta sijoitukseen pk kyyhkynharmaa-hunaja uros, Cosmic Love "Cosmo" :lov Ihana poika ja oikein touhukas, uutta asumustaan tutki semmoisella vauhdilla että pahvinen pesämökki vaan lenteli xD Suloinen on :sydan
Noni, johan selvisi syy Sumun oudolle "kasvaimelle" :huh Aloin epäilemään, ettei se olekkaan kasvain, vaan jokin muu outo, kun se (patti) aina välillä katosi eikä siitä ollut jälkeäkään, mutta sitten taas parin päivän päästä se ilmaantui takaisin.
Kaikki selvisi sitten, kun siivotessani papan asumusta huomasin aivan järjettömän ison papanan... ihan reilusti marsun tuotoksien kokoinen. Toki oli normaalimmankin kokoista, mutta ainakin yksi tuollainen jättiläinen ja pari muuten vaan aika isoa papanaa löytyi. Patti olikin siis vain ulostetta.. :D
Täytynee alkaa vähän rajottamaan tuoreruokaa. Varmaan annan lähinnä puuroa ja omenaa/porkkanaa, 3-4 kertaa viikossa. Kenelläkkään mitään vinkkejä, miten kannattaisi ruokkia, että saisi kaikkia tarvittavia ravinteita, muttei ihan menisi ihan papparaisen vatta sekaisin?
Voi että, Viljamikin täyttää tänään jo vuoden :lov Äkkiä se aika kuluu.

Sumu-papalla (vähän pälle 2-v. 4kk) on ilmeisesti kasvain :| Täytyy nyt vielä seurailla sitä. Aika laihahan se on, kun jo ennen kasvaimen huomaamista oli jonkin sortin yhden illan kestävä vanhuusripuli, jonka aikana laihtui, siitä siis jo jonkin aikaa. Eilein aika virkuna tuhosi pahviputkea ja taisi juoksupyörässäkin ottaa spurtin :)
Täytyy seurailla, joinakin iltoina on pappa on aika väsynyt eikä sitä juuri näy eikä kuulu, mutta sitten kun miettii että oisikos parempi varata se viimeinen reissu lääkäriin, niin se touhuaa dunassaan melkein kuin olisi puolet nuorempi :sydan

Vaikeita tämmöset päätökset, kun ei tiedä milloin siitä hamsusta olisi parasta lähteä. Miten muut on kasvainten kanssa toimineet? Itse olen vähän epävarma, kun eka hamsu jolla on selvä kasvain.
^^Itse en antaisi, sillä se on perjaatteessa samaa kuin pesävanu, jota ei suositella käytettäväksi :)
Hitsi, ilmoittautuessani meni ihan ohi nuo jäsenyys ja luettelon tilaamis kohdat. Se ei nyt niin haittaa, vaikka menisikin ei-jäsenten hinnoilla, mutta luettelo olisi kiva saada.
Eli miten sen saisi tilattua, vai voiko vain täyttää tiedot uudestaan (paitsi hamsterien) ja tilata luettelo siten, vai aiheuttaako se hämmennystä ilmojen vastaanottajalle (tai jollekkin vastaavalle)?
Anteeksi tälläinen sählinki, vaikka yritinkin kuinka tarkistaa että kaikki oli täytetty oikein, niin meni ihan ohi  :S
Noniin, mekin saatiin aikaiseksi ilmoittautua. Vähän myöhäselle jäi, vaikka yritin muistaa ilmoittautua aikaisemmin :D
^Toivottavasti astma ei ala oireilla sen kummemmin, hirveän ikävä juttu kun vasta nelivuotiaalla on noin paha allergia :| Peukut pystyyn, että teilläkin pystyttäisiin hamsuilua jatkamaan!

Faunattaresta löytyi 9e puinen kulmamökki :) Kivasti päällystetty luonnonmateriaaleilla (kaarnalla ja halkaistuilla kepeillä). Sumulle sen ostin, kun papan mökki on alkanut vähän haisemaan (onhan se ollutkin käytössä jo melkein 2 vuotta), mutta pitäisi varmaan Viljamillekkin samanlainen käydä ostamassa, kun sillä on mökkinä nyt vain itse rakentamani tökerö ruokataso-mökki-mix.
^^Meillä oli aikoinaan Hallan kanssa samanlaisia oireita ja mekin epäiltiin diabetestä. Eläinlääkärissä kuitenkin selvisi että kyse oli virtsatientulehduksesta joka saatiin hoidettua kuntoon antibiootilla.
Muistaakseni ei muita oireita ollut kuin runsas juominen ja virtsaaminen.
Ihana oli jouluaaton luukku :sydan
^Aika tyly suhtautuminen oli alkuun :|
Tosi hienoja kuvia ollut tänä vuonna kalenterissa !
Tänäänkin suloinen kuva! :sydan Mielenkiinnolla odotetaan vielä huomista kuvaa.

Toivottavasti ensi vuonnakin saadaan kalenteri järkättyä, vaikka nyt olikin hieman nihkeästi osallistujia. Itse osallistuin kalenteriin ekaa kertaa, mutta mikäli kalenteri vain saadaan jatkossakin järjestettyä niin varmasti ollaan mukana! :)

Toivottaa: Jenna, hamsut sekä koiruudet