Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

Ninde

No kuten sanottu, SKJL ne rekisteröidyt eläimet vaatii ja SHY:n rekisteröintikäytäntö taas tällä hetkellä vaatii ne L1-maininnat. Tähän saattaa tulevaisuudessa tulla muutos, kunhan saadaan se hamsteritietokanta ja ehkäpä uusi rekkarisysteemi jossain vaiheessa käyttöön.

Kyllä mä silti näkisin, että näyttelyissä käyminen on muutenkin yksi hyvä apuväline kasvattajalle arvioida omaa kasvatustaan, vaikka mitään pakottavia vaatimuksia ei olisikaan. Ulkopuolinen arvio lienee aina tervetullutta, niin ei "kennelsokeus" iske. ;)

KaisaM.

Juu. Toki minäkin ulkopuolista arviota haluaisin, no, jos taas yrittäisi syksyn näyttelyihin saada kyytejä, vaikka huonosti niitä viime syksynäkin löytyi.  :(
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

GaneshaX

Kyllä tuolla pesäsä jotain on tapahtunut. Deciä ei näkynyt koko yönä, sen aikaa mitä valvoin. Menin nukkumaan n.klo 03.15 jälkeen.
Pesästä kuului pientä jonkin sortin narinaa?? Mitä lie oli?

Ninde

^Varmaan ne poikaset narisee?

Minski

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Kasvattajanimettömien lista on hienosti järjestelty, ja samantyylinen tosiaan kuin kotisivu lista olis just hyvä. Kiitos Minski.
Aya sen listan ahkeroi :)

---

Eikös se ollu niin, että niiden rekisteröityjen eläinten pitää olla jalostusikäisiä kuitenkin ? Eli on se silleen aika hankala pienimuotosesti kasvattavalle. Esmes mullakaan ei olis tällä hetkellä yhtään jalostusikästä L1-naarasta, kaikki L1 saaneet on jo yli 1-vuotiaita ja sit kun tulee vielä näitä puolen vuoden näyttelytaukojakin syyriksille niin ne parikin nuorehkoa naarasta, joita joukossa on ehtii vanheta :P En kyl oo nimen hakemista aatellutkaan tällä hetkellä ainakaan, mutta tuli vain mieleen :)
Hamsteriton tätä nykyä

excitant

GaneshaX

Mutta eilen tosissani epäilin ettei sillä poikasia olekkaan.... Joi illalla aika pitkään ja paineli mökkiinsä enkä nähnyt sitä ulkona koko yönä.
Kun ei se ollut paljoa pyöristynyt... Mies kyllä sanoi että se on niin iso täti, ettei siitä välttämättä näekkään tiineyttä :roll:

Aya

LainaaJa toi kotisivulistan tyylinen ratkasu olis kyllä hyvä, mutta sitte siihen listaan pitäis lisätä jokaisen kohdalle vielä sähköpostiosote, koska kaikilla ei ole kotisivuja. Ja en tiiä haluaisko kaikki sp:tään näkyville johonkin listaan, kun jotkut on tarkempia sen kanssa, omani kyllä saa laittaa.
Lista on nyt valmis, lisäsin siihen ne yhteystiedot joita kukin oli aiemmassa viestissään ilmoittanut. Jos joku ei yhteystietojaan halua listallaan näkyvän (sähköposti tai puhelinnumero), niin olkoon yhteydessä minuun niin voidaan ne sieltä poistaa. Joka tapauksessa listalla tulisi kuitenkin olla jonkinlaiset yhteystiedot olla. Jos listassa on jotain väärin tai muutoksia tulee, niin ne voi laittaa keskustelun jatkoksi, niin joku valvojista ne sinne muuttaa.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "excitant"^ No siis oon aatellu ihan samaa, että sitten kun kaikilla tarvittavilla eläimillä on ne L1:t, niin osa on jo liian vanhoja. Periaatteessa siis pitäisi hankkia samalla kertaa kaikki tarvittavat jalostuseläimet, jotka ovat saman ikäisiä, sitten vielä saada kaikille suurin piirtein yhtä aikaa ne L1:t. Ja etenkin kun näyttelyitä ei nyt kuitenkaan niiin usein ole, niin näyttelyväli (esim. kaksi kuukautta) on taas paljon hamsterin elämästä, jos se L1 ei heti sieltä tipu.
Ööö, siis vaaditaan kahden eläimen rekisteröintiä/laji, missään ei tietääkseni sanota että niiden pitäisi olla naaraita, ja uroksen käyttöikähän on pidempi kuin naaraan. ;) Ei niillä muilla jalostuseläimillä tarvitse olla L1-mainintoja.

GaneshaX

No nyt mäkin tipuin jo kärryiltä :huh

Vaatimuksia ovat mm.

- omistaa vähintään 2 naarasta ja 1 uros jokaista kasvattamaansa lajia sekä turkkimuunnosta kohti

- Vähintään kolmen joka lajista tulee olla rekisteröityjä Suomen Hamsteriyhdistys ry:n jalostushamsterirekisteriin.

- Kaikkien jalostuseläinten tulee olla jalostusikäisiä

excitant

Okei, no mä pidän suuni kiinni koska voi olla että oon ymmärtäny jotakin pahasti väärin XD Monimutkaista :)

GaneshaX

Eli pitää olla olla 2 naarasta ja yksi uros jotka ovat saaneet L1 ja rekisteröityjä ja jalostusikäisiä. :pihalla:

Ninde

Aa, siel oli tollanenkin kohta. Mun mielestä toi rekisteröintivaatimus pitäis muuttaa samaksi mitä on SKJL:llä, koska on se vähän tyhmää jos on erilaiset vaatimukset. Menee turhan hankalaksi.

Mutta edelleenkään siinä ei vaadita että niitten pitäisi olla naaraita. :D

GaneshaX

Mutta kyllähän 2 naarasta vaaditaan?

Ninde

Niin vaaditaan kaksi jalostusikäistä naarasta, mutta ei siellä sanota että juuri niiden tulisi olla rekisteröityjä.

Mä otan seuraavassa hallituksen kokouksessa esille ton jutun että muutetaan se rekisteröitävien eläinten määrä samaksi kuin SKJL:n säännöissä on (eli kaksi joka lajista).