• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Carnation

#30
Meillä oli aiemmin ollut talvikko ja äiti piti siitä niin kovasti  :mrgreen:  Ei se kovin vaikeaa ollut, että sain nuo roborovskit  :angel
[size=85]Jengiin kuuluu Uolevi-talvikko
Rukoilijasirkka
Kilppari  ja
110l lätäkkö[/size]

MurderDoll

#31
Näimme kamuni kanssa eläinkaupan ikkunassa lapun jossa luki että sieltä saisi hamstereita tosi halvalla. Päätimme käydä katsomassa niitä ihan vain ohimennen. Ihastuin kuitenkin yhteen niistä korviani myöten. Sitten kävimme kirpputorilla jossa näin myynnissä hamsterinhäkin. Suunnitelma oli valmis  :D  Kun menin illalla kotiin, pyysin äitiä luottamaan minuun 100 prosenttisesti. Kerroin hamsusta ja kirpparilla olleesta häkistä. Lupasin huolehtia hamsterista itse ja ostaa kaikki tarvikkeet. Ensin äiti sanoi että meille ei tosiaankaan enää oteta yhtään eläintä, mutta iskä suostui. Niimpä kävimme seuraavana päivänä hakemassa vilin kotiin ja nähdessään hamsun äitikin leppyi  :)
Vili & Hippu <3

Pauliina

#32
Hyviä vinkkejä nuo, itsekkin olen suostuttelu vaiheessa.. ;)
<3 Just live with it <3

OurSolemnHour

#33
no ekan hamsterin sain (meillä oli/on gerbuja silloin) kun sain todituksen tammikuussa ja sit se oli hyvä ja sit se sano et mä ostan sulle nyt jtn kivaa ja sitten laitoin terraarion valmiiksi ja matkalla ilmoitin että haluan talvikon, että varasin sen. tosin oli meillä ollut jo aikaisemmin puhetta, mutta äitillä oli epäluuloja että hamsterit haisee jne.. no sitten se vänkkäs matkalla mut sain sen ylipuhuttua :D sitten tämä uusin asukki tuli kun vinguin koko päivän ja seuraavana päivänä sen hain. olin sille tosin kauan kans uhannu ottavani hamsun :)

mantsikka:>

#34
Ensimmäiseen hamsteriin ei tullut minkään näköistä lupaa, kun menin sitä eläinkaupasta ostamaan. Äiti raivostui kyllä kauheasti kun huomasi häkin ja hamsterin. Saimme kyllä sitten taivuteltua äidin suostuman siihen, että pidämme hamsterin. Enää en ottaisi ilman lupaa eläintä.

Toiseen hamsteriin tuli lupa, myös kolmanteen ja neljänteen. Koska se, että minulla on muutama hamsteri ei vaikuta heidän elämäänsä millään lailla.. joten ei mun tarvitse mitenkään erityisesti ronkua uutta hamsteria, ilmoitan että semmoinen olisi tulossa/haluaisin sellaisen ja se on ihan ok.

Tai no periaatteessahan meillä on jo 5. hamsteri "menossa", mutta laskenkin nyt nämä siitä päivästä kun Vilperi tuli meille (v. -05), enkä siitä ihan ensimmäisestä hamsterista (v. -99?), jonka sain ekalla luokalla. Koska siinä välissä oli niin monta vuotta ilman mitään eläintä.

HAMPSU

#35
Ensin halusin gerbiilejä mutta äiti ei halunnu mitää millä on pitkä häntä (:D)
Kaverillani oli hamsu ja se vaikutti kivalta.
No inkutin vanhemmilta ja ne suostu ostaa ennakko synttärilahjaksi.
[size=50]<3[/size]

Pauliina

#36
Mie sain sillee ku hoidan meidän koiraa. ja sit sanoin et niillä on lyhyt häntä. ja kun muillakin meidän luokkalaisilla on, ne kävi kattoon yhtä. ja ne ihastu niihin eläinkaupas. :)  xD  :D
<3 Just live with it <3

Lazie

#37
Ensimmäisen hamsterini sain ollessani seitsemän, joten siitä on paljon aikaa ja äitini oli tietysti menossa mukana sen kanssa puuhastellessa ja näin.
Olin halunnut koiraa, tai edes jotain karvaista eläintä (akvaariohan meillä oli), ties miten kauan, ja sitten äitini viimein myöntyi ehdotti, että otetaan hamsteri kun ne on niin pieniä ja elävätkin vähän aikaa. Sehän meille sitten tuli, eikä niistä näköjään eroon päästä enää millään :D
Sä oot made in taivas beibi, sä oot pullo hunajaa.
Huomenna on päivä uus ja tänään juhlitaan.

e??a

#38
Me oltiin jo vinguttu jotain eläintä tosi kauan ja kun menin tettiin eläinkauppaan, ihastuin hamsuihin ihan kauheesti, ja sit pyysin äitiltä et voisko sen varata ja otaa mukaan kun se tet loppuu. :D Ja sit sain, ja nyt on hamsu. ;) Perusteena oli kuitenkin se, että ne elää niin vähän aikaa eikä mitenkään erikoisemmin kuluta rahaa tai haise ym. :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

vaibbagorilla

#39
aivan ekan hamsterini sain 10v. -04 jouluna.
Ekaksi, kun ehdotin äidilleni hamsterista niin vastaus oli jyrkkä ei, vaan kun kerroin kaikkea hamstereista, jankkasin, ja jankkasin, opiskelin ahkerasti, niin vihdoin äitini alkoi heltyä, hän sanoi miettivänsä asiaa, sitten äiti antoi vihdoin luvan kun sanoin että:'voin itse maksaa, otetaan vaikka minun tililtäni rahaa!' ja näin äiti alkoi jo vihdoin höltyä. Noh seuraavana päivänä kävimme katsomassa eläinkaupassa hamstereita, mukaani sitten lähti oikein terhakas syrkki neiti; Pipari. : ) Noh sitten parin ja puolen vuoden päästä Pipari kuoli, ja olin melko pitkään ilman hamsteria, se alkoi kalvaa minua, ja sitten ystäväni kertoi että hänen tutuillaan olisi roborovskeja myytävänä, no sitten sovimme että milloin tulisin hakemaan pojat kotiin, tähänkin äiti suostui siksi että robot maksoivat 1kpl/5e ;> (maksoin itse)

Pian parhaan ystäväni hamsteri kuoli, ja hän pyysi minut mukaan katsomaan uutta hamsteria, no eläinkaupassa oli aivan ihanat syrkkiveljekset, ne oli niin halvalla saatavana, koska eläinkauppa oli lopettamassa toimintaa, no tietenkin minuun iski 'syrkkikuume', soitin äidilleni ja kerroin että mukaan lähtee 2 hamsteria, terra ja yms terran tavarat, vain 20 e! ;> ja nyt mulla oli 4 hamsua jonku aikaa, mut roboista toine tappo veljensä. :'( mut onhan mulla nyt noita vielä 3 jäljellä.. ja ehkä lisää tulossa...  :lov
Muistoissa:
[size=85]Pipari, [/size] [size=85]Sopuli, Sipuli, Arttu & Tauno hamsut[/size]
[size=85]Ikävä on suuri.[/size]

Tiituz

#40
Sen voin sanoo, että vinkuminen ei juuri auta. Ainakaan meillä, olin vinkunut ja mankunut hamsteria jo vuosia,mutta ei suostuttu. MUTTA kun kerroin vanhemmilleni asiallisesti, mitä hyviä/huonoja puolia hamsussa on, paljonko hoitoa se tarvitsee yms, niin sain hamsterin. Koska hoidin Milon niin hyvin, olen saanut helpolla luvan uusiin hamsuihin, sillä nyt äiti on varma että huolehdin niistä.  :D
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Theo

#41
En saanut suostuteltua,vaikka 10 vuotta olin kerjännyt! Käväisin hakemassa sen sitten itse. :angel  Uskalsin tehdä tämän,koska tunnen äitini ja tiesin,etten joutuisi antamaan sitä pois. Kustannan hoidon myös itse.

Toisen kanssa tein niin,että soitin äidilleni,että nyt meille muuttaa uusi asukas johon äiti sitten vastasi "Selvä,kunhan sä hoidat sen".

En suosittele tätä tapaa kenellekään,jolla ei ole varaa kustantaa eläimen hoitoa itse,koska eläimestä saatetaan joutua luopumaan ja sitähän kukaan meistä ei halua!
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

-Sonsku-

#42
Noh, ensiks äiti oli jyrkästi vastaan, mutta nyt oon saanu luvan, et jos tekisin kotitöitä paljon, nii sit voitas hakee hamsu! Ensiksi kun kerroin et haluun hamsun, nin äiti ei tykänny yhtään!  XD Sanoin et sen ei ees tarvi koskee siihen, jos ei halua. Pitkien suostuttelujen jälkeen sovittiin toi kotityö homma. :D
Meillä vipeltää yksi luonnonvalkoinen pk syrkki
+
Toinen karvaturri, pitkäkarvainen maatiaiskissa

Tatu

#43
Tein äidilleni selväksi, että minä hoidan hamsterit itse (ruokin, juoksutan, siivoan asumukset jne.) ja maksan kaikki hamstereihin menevät menot (ruuat, virikkeet ja asumukset jne.) Eikä sen tarvitse edes koskea niihin tai katsoa hamstereihin päinkään.

Näin jälkeenpäin on äitini sen verran innostunut että ostaa joitain virikkeitä, purut ja tuoreruokaa, ja juoksuttaa hamstreita, tosin lähinnä Ellu-syrkkiä. Joka toinen viikonloppu kun olen isälläni, äiti ruokkii hamsterit.

Mutta kyllä se jaksaa paapoakkin siitä siivoamisesta. Palaa aina siihen mitä ennen ensimmäistä hamsteriani sanoin; "et tule haistamaan että minulla on hamsteri, lupaan siivota jos satut haistamaan". Toinen on meinaan hieman herkkänokka! :D

Mort

#44
Mulla on onneks äitini on rento tyyppi ja antoi mun lapsena hankkia vaikka mitä lemmikkejä kunhan olisin ottanut asioista riittävästi selvää. Piti vaan näyttää että on ottanut asioista selvää. Tietysti äiti kielsi liiallisen lemmikkien haalimisen koska tiesi että en hirveän montaa olisi jaksanut hoitaa.