• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Yadell

#270
Lainaus käyttäjältä: "lentsu"Mä sain VIHDOIN mun eläinhuoneprojektini valmiiksi! Olen väsännyt sitä koko syksyn.  :grin

Lähtökohtana oli rumanruskea (kokopaneloidut seinät, paneelikatto, lautalattia) kokonaisuus, katonrajassa kamala kaapinrotkale, joka jäänyt edelliseltä talon omistajalta, ei mitään kunnon hyllyjä tms. Huone on pieni kuin mikä, mutta kuitenkin oikea huone ikkunoineen, ei siis mikään vaatekaappi. Siellä oli vaan semmonen sekasotku ja vaikka hamstereita ei monta ollut, tuntui ettei niillekään ollut oikein tilaa kun sitä ei oltu organisoitu mitenkään.

Mutta nyt! TA-DAA!  :D Seitsemälle hamsterille on laitettu paikat niin, että vaikka huone on yhtä pieni kuin ennenkin, kaikille on tilava asumus, mutta silti siihen huoneeseen mahtuu myös koirien kuivauspiste eli trimmauspöytä ja baarijakkara mulle. Ihan kuin sinne olis tullut neliöitä lisää!

Seinät ja katto maalattu valkoiseksi, hyllyksi tuotu Ikean 50 cm syvä lundiakopio, ommeltu verhot yms. Kyllä nyt kelpaa!  :)

Laitappas sitten kuva tänne   :D
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Nape

#271
Lentsu: Laita kuvaa kehiin huoneesta :)

Eihän meillä tällä hetkellä ole kuin neljä syrkkiä :) Ja Mikki kun kuoli tuossa joulun alla niin meillä on paikka auki. Se meille tuleva napero, Lissuksi meidän Veikko 4v sen nimes niin sen isä on Satumetsän Arcus ja emo on eläinkaupasta, jännityksellä odotan että tuleeko siitä sitten meidän Filipille tyttöystävä joskus tulevaisuudessa :)

lentsu

#272
Mun eläinhuoneeni on sen verran pieni, että tarttisin jonkinlaisen laajakulman saadakseni siitä järkevää kokonaiskuvaa, mutta jospa napsin yksityiskohtia tai kuvaan vaikka pala palalta ja liimailla työkoneen photoshopilla niit yhteen. :D Laittelen jotain kyllä...  :)

Veda

#273
Mä sain äsken valmiiksi siivousprojektin 11:a hamsunasumuksessa. Samalla leikkelin kynsiä ja yhdeltä robolta löytyi joku patti mahasta jota täytyy nyt alkaa tarkkailemaan, täytti jouluaattona vuoden   :(

Mustikkamaan

#274
Meitsi kävi hakees lauantaina lk mustan tytön Sharonda'silta, ihaninta on tietty se että se on kasvattini lapsukainen ja sain sitä kautta "omaa sukua takaisin"  :lov Se on tooosi sulonen, pieni Tulikeiju!

Tultiin tänään kotiin (reissattiin samalla muutenkin pk-seudulla) ja aloin sit samointein rakentamaan sille häkkiä :D Nyt son vielä tommosessa pienemmässä, mutta se onkin niin pieni tyttö vielä  :sydan Häkistä on nyt kehikko maalattu eli huomenna jatkuu lisämaalauksien ja oven rakennuksen parissa. Jälleen kerran tommoi kaikista jämäkamoista tehty  :P

Nyt on hamsujen (ja tulevien jalostuseläintenkin) lukumäärä semmoi että ei tarvii tyyliin kahteen vuoteen ottaa mitään - paitsi tietty jos noi kaikki saa knikit  :teipit Mutta ei kai nyt kaikki sentään! Ei siis sinänsä, kylhän tänne mahtuis mut jos noi saa lapsukaisiakin aikaseks, niin täytyyhän poikueista pitää aina sit yks itellä :) Etten tossa puolen vuoden päästä löydä itteäni tilanteesta jossa oon polvet suussa häkkien keskellä.

Jeij  :sydan

Ja mä haluun kans ehdottomasti nähdä Lentsun rempatun hamsulan!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ken_G

#275
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Se meille tuleva napero, Lissuksi meidän Veikko 4v sen nimes niin sen isä on Satumetsän Arcus

Hei, voisitko kertoa jos tiedät tuosta poikueesta jotain lisää, kuka mahtaa olla kasvattaja ja minkälainen katras on kyseessä ?

Tämä sikäli kiinnostaa kovastikin, kun meidän Aura (Arcuksen sisko) ei sitten onnistunut lisääntymään ja Aleksian poikueellekin taikahamsun luona kävi ikävästi :(

Anonymous

#276
Meillä Aleksia ainakin astutetaan uudelleen kun on uroskin tuossa vielä hyvin käytettävissä.

Ananas

#277
Äiti ja pikkuveli(äiti enimmäkseen) on suunnitellu toisen hamsterin hankkimista. Nyt kun toi dunakin jää tyhjäksi. Se toinen hamsteri hankittaisiin ehdottomasti vasta kesän jälkeen(kesälle tolle dunalle on käyttöä) ja kasvattajalta. Se olisi poika, safiiri väriltään, koska äiti ja veli haluaa safiiriin värisen. Sit meillä olisi safiiri ja helmiäissafiiri  :sydan . Mutta tämä on kuitenkin vasta suunnitteluasteella. Veli(7v, todella pian 8v) saisi itse tavallaan hoitaa hamsterinsa, mutta mä ja äiti tietenkin autetaan mm. kesytyksessä mä ja äiti rahoittajana ( :P ). Mutta kun jo sanoin, kaikki on vasta suunnitteilla, eli voi olla ettei meille tuu toista hamsua.

lentsu

#278
No NYT! Projektini on julki! Menkääs kattomaan kuvia ketjuun "kasvattajien tiloja". XD

Nape

#279
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Se meille tuleva napero, Lissuksi meidän Veikko 4v sen nimes niin sen isä on Satumetsän Arcus

Hei, voisitko kertoa jos tiedät tuosta poikueesta jotain lisää, kuka mahtaa olla kasvattaja ja minkälainen katras on kyseessä ?

Tämä sikäli kiinnostaa kovastikin, kun meidän Aura (Arcuksen sisko) ei sitten onnistunut lisääntymään ja Aleksian poikueellekin taikahamsun luona kävi ikävästi :(

Pongasin tuon myynti-ilmoituksen tuolta myyntipuolelta. Oon sitä pk naarasta itelle etsinyt ja itseasiassa varasin jo poikasen ja sit sen jälkeen selvis, että se isukki on Satumetsän Arcus :)  Mutta tässä se myynti-ilmoitus kopsattuna tuolta myyntipuolelta:

Syyrialaisen poikasia lemmikiksi (Tuusula)
3 syyrialaisen poikasta vielä vailla uutta kotia. Terveitä, suloisia ja käsittelyyn tottuneita.

1 lk musta poika
1 lk vn kyyhkynharmaa tyttö (varattu)
1 pk cinnamon tyttö (varattu)

Poikaset luovutusiässä viikolla 3.
Isän suku tiedossa (lk normaali), äiti ostettu eläinkaupasta (lk vn hopeanharmaa)

Kiinnostuneille laitan kuvia sähköpostilla.
Hinta 15€/kpl

Löytyyhän se ilmoitus tuolta myyntipuoleltakin, näköjään yksi uros vielä vapaana. Kasvattaja on ihan omaksi ilokseen välillä tehnyt poikueita. Sain muutamia kuvia, poikaset näytti hyvältä niissä :)
Ei ole papereita, mutta isän puolelta saa kyllä tiedot ainakin ylös.


Mustikkamaa se on sit alkanu ahertaan :) Laitahan sitten kuvaa, kun oot saanut häkin valmiiksi! Niin ja onnea uudesta tulokkaasta :)

Ken_G

#280
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Meillä Aleksia ainakin astutetaan uudelleen kun on uroskin tuossa vielä hyvin käytettävissä.

Toivottavasti on parempi onni sitten uudella yrityksellä  :)  Auran kohdalla homma ei enää onnistu, kun sopivaa urosta ei ole näköpiirissä ja ikääkin on kohta 8 kuukautta.

Mustikkamaan

#281
Harmi että Aura jää käyttämättä, se on hirmusen nätti tyttö :(

Olipas hamsun pienimuotoisesta karkureissusta kerrankin jotain hyötyä! Ostettiin sohva marraskuussa ja se tuli meille tossa ennen joulua. Semmoi tummanruskee divaanisohva ja aattelin, että kert siinä ei oo päädyissä pehmentäviä tyynyjä, ni ostan siihen semmoset. En vielä oo joutanut ostaa kuiteskaan. Kuvailin eilen hamsua siinä sohvalla sit ja se loikkas lattialle ja sitä kautta sohvan alle. Siinä kun isäntä osotteli valoa sinne alle ja minä kahtomaan että missä se hamsteri on, niin kiinnitin huomiota että mitäs tossa tuon divaaniosan rahin alla roikkuu. Siellä oli kaks tyynyä :D Oli niin logistisesti pakattu tuo sohva kun tuli meille, ettei huomattu että sen rahin sisällä oli sohvatyynyjä! Noh, nyt meillä on sit sohvatyynyt ja hamsterikin saatiin turvallisesti talteen!  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#282
Haha, Mustikkamaan: Mistäs tiedät jos sulla onkin hamsteri, joka on viisaampi kuin vanha Lassie?!  :mrgreen: Se tietty katseli kun te puritte sen sohvan siihen ja ajatteli että eiks ne hölmöt nyt huomaa niitä tyynyjä. Se vinkui ja yritti saada teidät tajuamaan että siellä alla on ne tyynyt. Lopulta sen oli pakko karata ja NÄYTTÄÄ jutska teille, kun ette muuten tajunneet!  xD

Mustikkamaan

#283
^Selkeesti! xD
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#284
No johan oli fiksu hamsu siellä Mustikkamaalla xD

Se on tänään taas näköjään imurointipäivä, kun on hamsut heitelly kuivikkeita pitkin lattiaa viime yön aikana. Ja mä just eilen imuroittin :kieli