• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki/ Duna/ terra kuinka kauan kestää siivouksessa??

Aloittaja Essi, 18.01.09 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

Tiina

#15
^Ovathan ne dunat ja gabberitkin terraarioita. Aina kun minä puhun terraariosta, tarkoitan kaikkia erilaisia terraarioita (joita on niin muovisia kuin lasisiakin).

Täältä siis löytyy hamsterin asuntoina yksi häkki ja kaksi terraariota, joista toinen on Gabber ja toinen entinen akvaario. Siivoukseeni kuuluu aina purujen täydellinen vaihto ja pohjalaatikon sekä kaikkien tavaroiden pesu. Tarpeen mukaan myös häkin häkkiosan/Gabberin "katon" pesu. Pari kertaa viikossa syyrialaisen vessalaatikon pesu ja uudelleentäyttö. Kääpiöillä vessalaatikoita ei ole.

Shimmer

#16
En oo koskaan pahemmin kellosta katsonu että kauan sitä aikaa kuluu, mutta jos arvoilta heitän ni reilu 20min.

Mandi

#17
Mulla menee 5-15 min kun tyhjään, pesen dunan, laitan purut ja järjestän tavarat, vaihdan veden ja laitan ruoan  :D

Essi

#18
Lainaus käyttäjältä: "Maanantai"Mulla menee 5-15 min kun tyhjään, pesen dunan, laitan purut ja järjestän tavarat, vaihdan veden ja laitan ruoan  :D


Ei voi olla totta !!!!!!             :peukku:

Elliska

#19
Meniskö sellanen vartti, et siivoilee yhden asumuksen. :)

Mianna

#20
Veikkaan jotain 15-20min/per asumus, joskus kauemmin. Kahden dunan kanssa meni helposti tunti kun pesi pohjan ja tason.  :)

Tawu

#21
En kai ole koskaan katsonut kellosta tarkasti, mutta maybe 30 min ?

Ko nää on ne vaiheet:

* Otan sen hamsuttimen poijes ja tyhjennään dunan.
* Kannan sen vessaan, ettei se sotkisi niin pahasti, kun lastaa  puruja roskapussiin.
* Sitten purut pois, ja vähän heinää sunmuuta muitoksi.
* Huuhtelen & kuivaan dunan Silpun pyyhkeellä (vanha käsipyyhe).
* Suihkutan puhdistusaineen & levitän sen vessapaperilla.
* Kannan dunan takaisin olkkariin, ja pesen sitten kaikki tarvikkeet (juomapullon, juoksupyörän, ruokakupit, muut virikkeet esim. sählypallon).
* Levittelen uudet purut & kalustan dunan.

Siinäpä se, ja kaikki hujahti noin 30 minuutissa !  :grin
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Essi

#22
Vitsi ku te ootte nopeit!!

merri

#23
Meidän dunan perusteellisemmassa siivouksessa menee noin 45 minuuttia. Siis osien pesu ja kuivaus, purujen vaihto yms. Muuten siivoan häkkiä joka toinen päivä putsaamalla pissanurkan ja mökistä kaiken tuoreruoan, joka on sinne jäänyt syömättä sekä vaihdan kuivikkeita uusiin osin.
Häkki on nopea siivottava, koska siivoan sitä pikkuhiljaa, joten ei suurempikaan siivous vie kauaa, kun on tietty järjestys.
Ja hamsteri on tyytyväinen!

tintsku

#24
Myyn dunan siivoamiseen menee n. 30min.
Ensin Kaadan likaiset purut pussiin, pesen dunan ja kuivaan sitten laitan uudet purut ja lopuksi tavarat paikoilleen.

Never

#25
Katsoin eilen siivouksen yhteydessä huvikseni kelloa. Aikaa meni reilut 1h ja 15min. Siivosin siis Nemon dunan/gabberin ja Nanan terraarion. Pesin Nanan asunnon, mutta en Nemon kämppää tällä kertaa. Lisäksi yritin keksiä uusia virikkeitä.
Olen aika hidas siivoamaan, koska saatan tehdä välillä jotain muutakin ja teen kaiken niin huolellisesti.

Somnium

#26
n. 10-15 min per asumus. kaikki on hoidettu parin tunnin sisällä. Nopeus riippuu siitä onko purut otettava lapiolla säkkiin, vai voiko kipata suoraan jätesäkkiin.
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Mort

#27
Ehkä noin 20-30min kestää kahden dunan siivouksessa :) oon nopee.

metsku

#28
No selkeitä pissakohtia pesen päivittäin, samoin otan syömättä jääneet tuoreet ym. pois. Pari kertaa viikossa tarkistan kaikkien kaikki pesät ettei niissä ole mitään ylläreitä ja otan niistä roskikseen pesävanut/vessapaperit/ruoat.

N. kerran kuussa vaihdan kaikki purut alusta loppuun ja pesen kaikki putket. Tai putket tarkistan kyllä melkein päivittäin ja pesen ne tietenkin aiemmin jos ovat likaiset. Tähän kunnon puunaukseen menee pari tuntia koska puran kaikki putket osiin, samoin pesät jos on purettavissa, vaihdan uudet riippumatot ym. virikkeet, pesen kaikki tasot ja ritilät. Yleensä jo siihen menee 15 minuuttia kun saa häkit irti toisistaan (jokaisella 2 häkkiä) ja kaikki purettua. Purua on aina joka paikassa joten teen nää siivoukset aina maanantaina kun tiistaina tulee siivooja  :grin  Tytöt auttaa mua noiden häkin osien pesussa (oikeen aina odottaa, että pääsee pesemään ja kuivaamaan), saas nähdä milloin ei enää kiinnosta.

Tuo edellä mainittu menee siis yhden hamsun siivoamiseen ja niitä on 3. Olenkin vähentänyt noiden tasojen käyttöä koska ne aika pissaa noille tasoille ja niitä pissoja on hankala siivota. Toinen paikka minne jokainen tykkää liritellä on juoksupyörät. Ne täytyy pestä usein... Meillä jokainen hamsu tykkään kangasputkista ja riippumatoista ja erilaisista kangaspesistä. Noi on siitäkin hyviä, että ne voi pestä koneessa.

Avalon

#29
Mulla menee lähemmäs 1h/duna! Jään aina touhaamaan siinä hamsun kanssa. :D Jos en jäis touhuu hamsun kaa mitään niin kestäis varmaan jtn 20min/duna.
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"