• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

Marla

#735
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"No jos mä nyt sitten huomenna menen käymään Ikeassa, tuon sitten vaikka muutaman Ikeakassin sunnuntaina näyttelyyn myytäväksi. Kehtaiskohan sitä "välityspalkkiota" lisätä hintaan.  xD
Jos millään viitsit, niin minulle kelpaisi tuollainen! Ja totta kai, välityspalkkiohan kuuluu asiaan, kun kerran viitsit vaivaa nähdä. :)

Vevve

#736
^ No sä nyt ainakin saat kun saan sulta sen syrkkilapsen jota oon jo kuukauden hartaasti odottanut.  :sydan

muumimamma-64

#737
Itsellä on käytössä Ikean lemmitarvikeosastolta ostetut kassit, joissa ilmastointi verkot kannessa ja alhaalla sivuilla.Mulla 1 iso ja 2 pientä ja ne on kyl tosi näppärät käytössä juurikin tuon ilmastoinnin kannalta ja et kansi on vetoketjulla suljettavissa ja silti ilma kiertää.
tässä linkki k.o kasseihin
Isompi
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70106828

pienempi
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50106829

Isoon mahtuu boxeja seuraavasti (kopsasin nämä tiedot hiirifoorumilta, kun siellä näistä keskustelua)
- 25 kpl Geo Small bokseja TAI
- 19 kpl Savic 3 L bokseja TAI
- 12 kpl Geo Medium bokseja TAI
- 6 kpl Geo Large bokseja

pieneen
-2 Geo Medium laatikkoa.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Jane_O

#738
^ Meil on toi isompi. Sen kanssa on hyvä rahdata dunia möksälle ym.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Vevve

#739
^^ Löytyy täältäkin tommonen isompi, mutta toistaiseksi se on ainakin ollut liian iso että olisi tullut läheskään täyteen.

KaisaM.

#740
Hei mulla on kamala hinku näyttelyyn.  :D  Just tossa katselin että ketä tulis mukaan jos Vantaalle lähdetään loka-marraskuussa.  :D  Mites muuten noi pvät, onks molempina päivinä kaikki luokat mutta eri tuomarit?

Nyt lähtis 11 hamsua mukaan, mutta uskon että noi pari vielä hyväkuntoista vetskua ehtii raihnaantua liikaa siksi kun näyttely sitten on, ja jäävät kotiin. Mutta joku 10 ötöä varmaan mukaan lähtee, lemmikkiin ja ulkomuotoon. Olen ehkä muutaman uuden kuljetusboksin tarpeessa...  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Vevve

#741
^ Ainakin Pet Expossa oli keväällä eri tuomarit mutta samat luokat.

jensku

#742
Muuten tuosta tulevasta Lemmikkimessu tapahtumasta. Että onko päivämäärä selvil? Ainakin oon itse kuullut että se ois 31.10-1.11.09  :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Elliska

#743
Juu, lemmikkimessut on 31.10 ja 1.11 :)

Enkeli89

#744
nyt tuli mieleen asia sarjassa varmasti tyhmä kysymys-mutta kun en vaan tajua.. että tuomarit kun käy ulkomuotoluokan tuomarikoulutuksen niin kuinka he oppivat ns. oikean standardi eläimen erottamaan muista?
esim nyt vaikka tuo kuono/pääasia? onko sen oltava aina samanlainen, vai suhteutetaanko se eläimen kokoon ja päähän..  :c8

noin silmämääräisesti kun saan eläimen käteeni niin osaan katsoa onko se minkämoinen, mutta monilla eläimillä kun standardin hakeminen rakenteessa on suunilleen mittanauhan kanssa läpi syynäämistä..
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Minnaw

#745
^Ei se minkään tuomarikoulutuksen myötä tule, vaan ihan oman kokemuksen. Usein kasvattamalla oppii näkemään lajissa hyvät yksilöt ja ne, joissa on kehitettävää.

Sihteerinä, jos toimii oppii aika hyvin tunnistamaan lähellä standardia olevia eläimiä. Vaikkakin erinomaisen arvosanan saaneita taitaa olla aika vähän: taso huono vai tuomareiden rima korkealla?  :D
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Enkeli89

#746
omaan silmään luottamista minäkin lähinnä mietin, mutta kuten kirjoitinkin-tyhmä kysymys, mutta ei vain omalla logiikalla ratkennut.
ulkomuodonäyttelyitä ollaan kierretty tosi vähän, mutta minusta on parempi että tuomari on tiukka, kuin taas että kaikki hamsut olis yhtä puuroa. se luo hommalle ihan erillaisen lähtökohdan.

kaikista arvosteluista elävimmin on jäänyt mieleen kahden roboveljesten tismalleen samanlaiset arvostelut jyväskylän näyttelystä kesältä -08, kulmakarvoissa kun oli tuomarilla huvituksen aihetta :)
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

tintsku

#747
Oonkohan mie sokea vai miksen löytänyt näyttelyosiosta miten palkinnot jaetaan?

Mustikkamaan

#748
Lainaus käyttäjältä: "Minnaw"Vaikkakin erinomaisen arvosanan saaneita taitaa olla aika vähän: taso huono vai tuomareiden rima korkealla?  :D

Taso on huono. Me, jotka ollaan nähty hyviä eläimiä vielä vuosisadan vaihteessa, koetaan usein että tän päivän taso on ihan kaamia. Mutta eipä tästä pääse kuin ylöspäin! Ja sitä ennen tarvii irrottaa "kannustussertejä".
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ramone

#749
Hamssterini menee ensimmäistä kertaa veteraaniluokkaan (syrkki)...Tietääkseni veteraanit pääsevät ulkomuotoluokkiin veteraanina ilmaiseksi, eikö? Entäpä lemmikki luokkiin? Tarvitsisin vastauksen aikas pikaisesti kun en oikein tiedä mitä hamsuja sinne ilmoittelisin  :)  :|
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta