• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

Zinde

#30
Uskon, että hamsu muistaa tai ainakin oppii nopeasti uudestaan, miten juoksupyörässä juostaan, vaikka ilman hetken aikaa onkin.  :)

Meillä kenestäkään elukasta ei ole tullut vihaista/aggressiivista sen vuoksi, että on vapaana juossut esim iltalenkin. Kaverisi varmaan tarkoitti sitä, että jos hamsteri ei ole kesy, niin et saa sitä välttämättä kiinni niin helposti ja se voi kiinni ottaessa käyttäytyä vihaisesti, koska pelkää sinua. Sen vuoksi suositellaan, että hamsteri kesytetään ennen vapaana pitämistä. Siihen voi mennä tuo 2 viikkoa tai sitten enemmän tai vähemmänkin aikaa. Riippuu hamsterista.

Ja luulen, että tuo piltti käy. On muistaakseni meilläkin syötetty C-vitaminoitua joskus. En tosin tiedä, onko tuollaisista vitamiinilisistä mitään hyötyä hamsterille. Viisaammat korjatkoot mua.

petosiru

#31
Kyllä se osaa juosta pyörässä isompana. Älä turhaan nyt sillä sitä pidä.
Ja saa antaa kaikkia marja ja hedelmäpilttejä.  :)  Tuoreet terveellisempiä, mutta noi on hyvä lisä.
Itse pidän isommillekin niitä varalla, kun aina ei ole tuoreita hedelmiä/kasviksia..

edittiä: Zinde vastailikin jo. En mäkään o kuullu et kellään hamsu vihaiseksi ois tullu oltuaan irti. Hyväähän se sille tekee, kunhan on turvallinen rajattu alue, missä ei ole esim sähköjohtoja/pieniä koloja johon ahtautua..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Panda_hamsu

#32
okei.. :) sillä on sellainen pieni kuppi missä on tuoreruokaa jos laitan toiselle puolellu kuppia riisi ja kana pilttii ja toiselle mustikka&vadelma pilttii...


joo mie nyt laiton toisee reunaa toista ja toisee toista nii luin siintä vadelma mustikasta että sokereidenyhtei määrä tai joku sellanen nii siin oli että 8,0g/ 100g   saaks niil olla sokerii mie hätäännyin apua.... :cry:
1 Hamsteri ?
Nimi: Laku ?
Sukupuoli: Uros ?
Ikä: 2 Kuukautta vanha ?
Väri: Soopeli ?
Muuta: Pitkäkarvainen/ Puolipitkäkarvainen ?

Scarlett

#33
Ei hätää, hedelmissä ja marjoissahan on niiden omaa sokeria luonnostaan, eikä se ole pahaksi.
Ainoastaan sellaista lisättyä sokeria pitää välttää, mitä siis on karkeissa, kekseissä, leivonnaisissa ym. ihmisten herkuissa mitkä eivät hamsterille sovi. Toki kohtuus hedelmien ja marjojenkin kanssa pitää säilyttää.

C-vitamiinilisästä ei liene haittaa, muttei mitään hyötyäkään.

Panda_hamsu

#34
Huh minä jo säikähdin :) kiitpos tiedosta
Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Ei hätää, hedelmissä ja marjoissahan on niiden omaa sokeria luonnostaan, eikä se ole pahaksi.
Ainoastaan sellaista lisättyä sokeria pitää välttää, mitä siis on karkeissa, kekseissä, leivonnaisissa ym. ihmisten herkuissa mitkä eivät hamsterille sovi. Toki kohtuus hedelmien ja marjojenkin kanssa pitää säilyttää.

C-vitamiinilisästä ei liene haittaa, muttei mitään hyötyäkään.
1 Hamsteri ?
Nimi: Laku ?
Sukupuoli: Uros ?
Ikä: 2 Kuukautta vanha ?
Väri: Soopeli ?
Muuta: Pitkäkarvainen/ Puolipitkäkarvainen ?

Nape

#35
Nuohan taitaa kaikki hedelmä- ja marjapiltit olla c-vitaminoituja. Ei siitä mitään haittaa oo, liika c-vitamiini poistuu elimistöstä virtsan mukana.

Kannattaa vaihdella niitä pilttejä ja antaa myös tuoreita kasviksia, kuten paprikaa, parsakaalia, tomaattia, persiljaa, porkkanaa, omenaa, banaania jne..

//http://www.hamsteriyhdistys.net/tuoreruokinta.php

^kantsii lukea tuo :)

Henni

#36
Voiko puisia virikkeitä vaihtaa syyrialaiselta toiselle vaihtelun vuoksi, vai häiritseekö niitä jos niissä on toisen hajua? Voivatko ne silloin herkemmin pissiä niihin saadakseen oman hajun esille? :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

GaneshaX

#37
Uskon, että pesu kuumalla vedellä + kuivattelu riittää  :) Sitten voisin laittaa seuraavalle.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

incc

#38
Kannattaako tolllasta Silent Spinneriä ostaa, kun ne koot on nii tyhmät.. 16cm ja suraava 29, eihän semmonen ees mahdu häkkiin kunnolla. Onko tommonen 16cm ihan liian pieni? (Suositus kuitenkin 20cm...)

Oisko mitään muita hiljasia ja hyviä juoksupyöriä? Jotain missä olisi koot vähän järkevämpiä  :pihalla:

Henni

#39
Kyllä toi 16cm on liian pieni. Meillä on ollut käytössä Bittu-merkkinen pyörä ja on toiminut ainakin meillä hyvin. Siinä on 20cm halkaisija.
http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/pr ... php?p=1126

viewtopic.php?f=5&t=790
Tuolla lisää syrkkien juoksupyöräkeskustelua.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

incc

#40
Okei kiitos paljon =)

Muruhamsu

#41
Mikä hamsullani on, kun se pitää silmiä kiinni, kun se herää.
Sen silmien ympärillä on keltaista karvaa, ja itse hän on valkoinen.
Toinen silmä näyttää isommalta kun toinen  :(  :(  :(
Mikäs hänellä on?
Silmätulehdusko, vai?
Eilen illalla se vaan kökötti ''häkin'' nurkassa.
~Muruhamsu, siellä missä sinäkin~

GaneshaX

#42
Kannattaa kilauttaa eläinlääkäriin.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

LuMa

#43
Mun syyrialainen hamsteri ei pysy kauheen hyvin kädessä, enkä tiiä miten sen sais pysymään mun kädessä? Se kyllä joskus pysyy aikuisen kädessä paremmin ja se pitäis saada pysyy kädessä ku näyttelykin on tulossa. Mitä mä teen?

Minski

#44
^ Siihen ei taida auttaa kuin aika ja päivittäinen käsittely :) Kyseessä on ilmeisesti aika nuori hamsu ? Se kyllä tottuu käsittelyyn kun saa siitä hyviä kokemuksia ja se rauhoittuukin iän myötä, ainakin jonkin verran. Myöskin näyttelyissä tuomarit osaavat käsitellä hamsuja tosi hyvin, heillä on monien vuosien kokemus hamsuista, joten ellei hamsusi nyt aivan paniikissa säntäile tai pompi niin en näkisi tuossa ongelmaa, sitä paitsi hamsterin, etenkin nuoren hamsterin kuuluukin olla aktiivinen, liiallinen passiivisuus ei edes ole tyypillistä eikä mielestäni edes toivottavaa hamsterille :)
Hamsteriton tätä nykyä