• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

cibi

#135
Minä olen kuullut että kääppäreistä robot haisevat mutta kyllä meillä kiinarin terra tuoksahtaa pahemmin kuin robojen.
Kaksi roboa ja gerbiiliä + kiinari poju :>

Poissa
11-13.7

BenZ.

#136
Kahlailin tätä topikia läpi, mutta silmin ei osunut tätä kysymystä. Se saattaa kyllä jo olla kysytty, mutta:

Täytyykö roboja välttämätä pitää terrassa vai riittääkö 68x42 gabberi? siis että onko niissä jotain turvallisuus tai kätevyys eroja?  :S
Viiruli, talvikko uros, s. 23.7.04 R.I.P <3
Mini ja Möhkö, campbell urokset, s. 23.3.06 R.I.P <3
Vikinä, campbell naaras, 1.8.07 <3
Symphatil Milky Way, campbell uros, 19.3.07 <3
Afrodite, talvikko naaras, 3.5.08 <3

Heli

#137
Kyllä gabberi käy ihan yhtä hyvin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Essi

#138
ei ole mahdollisuutta erotta.(harmi se kyllä on joten en osta kahta)

Yökyöpeli

#139
Tuohon juoksupyöräasiaan ensin. Kiinarit todella harrastavat juoksupyörän tehokasta sotkemista eikä sille oikein mitään mahda jos pyörän pitää haluaa. Niiden mielestä se nyt vain sattuu olemaan oiva paikka pissiä ja kakkia.
Sitten tuosta kesyyntymisestä. Hyvin hyvin hyvin harva kiinari on sellainen että kiipeää itse kädelle. Minulla on ollut aikasen monta kinkkiä enkä ihan äkkiä muista että edes ne seurallisimmat ja uteliaimmat olisivat itse kädelle tulleet. Kiinari otetaan kädelle eikä odotella että se itse tulisi ja sitten sylitellään ja totutellaan ja seurustellaan. Eli ihan normaali kinkula sinulla on :D
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

cibi

#140
Ja vielä että kiinarilla, Osmolla siis on melko 'vino' häntä. Epäilyttävästi lähtee ihan tyvestä suoraan mutta kaartuu sitten jyrkästi vasemmalle, epäilisin itse knikkiä mutten ole ihan varma.

Poju pääsee ensikuussa ensimmäisiin näyttelyihinsä (pet-show) joten uskoisin siitä tulevan maininta jos tosiaan knikki on.
Kaksi roboa ja gerbiiliä + kiinari poju :>

Poissa
11-13.7

Yökyöpeli

#141
Mä en oo yhdelläkään kiinarilla nähnyt knikkiä, mutta mahdollistahan se on. Knikki on yleensä ihan selkeä "koukku" tai patti hännässä. Monilla uroksilla suuren suuret kivekset tuppaavat aiheuttamaan tietynlaista "vääntymää" hännän sijaintiin. Noh, lemmikkituomari kyllä sitten kertoo jos se todella on knikki.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Nunnu^

#142
Tuleeko teidän robot ollenkaan kädelle?
Mulla oli roborovski (eläinkaupasta ostettu) joka ei tullut koskaan kädelle istumaan, vaikka olisi namipalakin kädellä ollut.

Elliska

#143
^ Ei meillä tule :P
Robot on enemmän katseltavia lemmikeitä ;)

Piipari

#144
noista "kirja-aitauksista sen verran, että jos sellasen hamsulle laittaa  kannattaa varmistaa ettei ne vaan pääse kaatumaan hamsun päälle, jos niitä vaikka töykkii kuonolla tai jtn, koska luulen et jos sellanen suuht normi kirjakin kaatuu kääppärin päälle niin selkä siinä ainakin katkeaa,jos henki ei lähde. tajusin tän ite, ku yritin värkätä talvikolle sellasta....
elämäni elimet: luppa ja piipari

Somnium

#145
Meikäläisen robot ainakin tuoksuu eikä haise. Uros talvikot haisevat melkolailla oman arominsa mukaisesti.
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Cami

#146
Mun tulee aika usein kädelle kun ne ovat juoksentelemssa. Harvemmin terrassa.
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Essi

#147
mulki on kysymys miks kiinankäppärit on niin pitkii?

Heli

#148
Mun mielestä talvikot on ainoita kääppäreitä jotka ei haise. Meillä ei siis uroksetkaan haise. Kinkeillä, campsyillä ja roboilla sen sijaan on se oma ominaishaisunsa. Roboilla tuo haju taitaa kyllä tulla siitä kun tiputtelevat pissaa ympäri terraa, mutta ainakin kinkki- ja campsyurokset haisee ihan isse (ku niitä nuuskuttelee niin tulee tuoksut nenuun). Kaikkien näiden asumukset alkaa melko nopeasti tuoksahtamaan.
Destiny's hamsterit 2001-2009

cibi

#149
Ei ollut knikki ei, mutta luuloni johtunevat siitä että uskottelen aina pahinta x)

Mutta siis, kyllä meidän kiinarin ihan terraario alkaa haisemaan - otus mielestäni ei niinkään.
Kaksi roboa ja gerbiiliä + kiinari poju :>

Poissa
11-13.7