• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Campbellien kasvatuksesta

Aloittaja Harmony, 22.11.15 - klo:16:57

« edellinen - seuraava »

Harmony

Hei! Olen kovasti miettinyt aloittavani jonain kauniina päivänä Campbellien kasvatuksen, tosin vasta kolmen vuoden sisällä joten asia ei ole vielä sinänsä ajankohtainen. Olen lueskellut Hamsteriyhdistyksen sivuilta perustietoa ja täältäkin, mutta silti jotkin asiat mietityttävät. Toivon saavani vastauksia kysymyksiini ja aatteisiini kokemuksen kautta  :peukku: Hamstereita olen omistanut 7kpl, nytkin tuolla vipeltää 1 syrkkinaaras. Syyrilaisista, talvikosta sekä robbarista kokemuksia.

Elikkä. Värivaihtoehtoja olen miettinyt montaa, sinistä, mustaa, albiinoa ja normaalia. Genetiikan puoli on itsellä vielä kesken, ja muutenkin genetiikka on vaikeata itselle. Sininen kiehtoo kuitenkin eniten. Onko jollain kokemuksia juuri tämän värisistä cämpsyistä? Mietityttää lisänä, että onko Suomessa sinisiä paljonkin?

Luin tältä foorumilta Campbellien luonteesta hieman. Tietenkin jokainen eläin on oma yksilönsä, mutta mikä yleisesti ottaen on Campbellin perusluonne, minkälainen sen pitäisi olla? Onko uroksissa ja naaraissa eroja sukupuolena?

Sain käsityksen, että Campbellit ovat laumaeläimiä. Minkä kokoinen lauma olisi sopiva? Mietin n. 3-4 cämpsyä samaan asumukseen.
Onnistuuko muuten samaa sukupuolta olevien totuttelu toisiinsa aikuisina? Tästä en ainakaan muista lukeneeni.

Olen todella kiitollinen jos joku vaivautuisi valistamaan  :enkeli:
Can`t Never Forget Hamsters <3

gimlixx