• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Alexia_

#570
Uros on mustavalko laikullinen. :) Kiitos tiedosta!

(Siis isä^)
[size=85]Viiksekkäät varpasvipeltäjäni, musta PK poika Chili ja musta kk Runo <3 [/size]

Markka

#571
Mä arvasin oikein :shock:
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Sahapukki

#572
Mikä väri on safiiri? Onko tämä niinkuin syyrialaisen väri? + Onko roboilla muitakin värejä kuin normaali ja husky? Jotkut ovat nimittäin maininneet isabellahuskynkin. :>
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Minttu

#573
Safiiri on väri talvikoilla, se on vaaleampi kuin normaalin värinen talvikko, sellainen savun harmaa. Isabellahusky vaalenee iän myötä, sitten roboilla vielä tuo normaali laikukas :)

Saana

#574
Safiiri: http://www.hamsteriyhdistys.fi/index.php?page=safiiri

Roboilla on 1 väri ja se on normaali. Kuvioita on useampia ja niitä ovat:
-platinahusky (valkoinen naama, normaali perusväri, vaalenee valkoiseksi iän myötä)
-isabellahusky (kermanvärinen perusväri ja valkoinen naama)
-mustasilmäinen valkoinen (syntyessään valkoinen)
-laikukas
-"valkoinen" (periytymistä ei tiedetä, liittynee laikukas-kuvioon)

Sahapukki

#575
Jaa  :P
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Minttu

#576
^^ Ai katos meni huskyt sekasin :D Sen siitä saa ku yrittää kerranki tietää jotain  xD

hobitti

#577
Nasu: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=185697

Mikähän tämä mun tyttö oikeen on? Pari viikkoa sitten näytti vielä cremeltä mutta nyt se on saanut hauskan maskin naamaan (joka tummenee edelleen) :p Eläinkaupasta ostettu tapaus, joten vaikka sukutietoja ja värejä kyselin niin enpä juuri mitään tietoa saanut. Ymmärsin kuitenkin niin, että emä on jonkin sortin kilppari.
Roboveljekset Timon & Pumba 13.11.2011 ?
Nasu, pk keltainen-musta 10.5.2011 - 18.12.2012 ?
Waldo, lk soopeli vn laikukas 12.5.2009 - 1.5.2011 ?

mirauh

#578
onpa jännä ja kaunis!:D
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Eve87

#579
On tosiaan aika jännä tuo hobitin hamsu. Mulla tulee ekana mieleen muke tuosta naamasta, mutta outoa että loppu hamsterista on crememäinen. Toisaalta satiini tummentaa, mutta eikai nyt noin valjuksi sentään jää (plus selkeästi mustaa)? Joku viisaampi valaiskoon, enpä ole moiseen ennen törmännyt  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

wiidii

#580
Eiks tää oo just tällainen klassinen creme-musta-keltainen?  :D  Harmi ettei mulla ole mitään kuvatodistusaineistoa, oma Symphatil-kasvatti vuosia sitten teki just tuollaisen maskin itselleen, tosin vasta lähemmäs kahden vuoden iässä. Siitä tosin tiedettiin jo alunalkaenkin että on creme-muke.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Eve87

#581
^ on kyllä tosi jännä, miksi tuo muke tulee tuossa cremessä näkyviin sitten tuollaisena maskina?  :pihalla:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Minnaw

#582
Voisikohan asiaan vaikuttaa se, että karva on lyhyempää päässä. Tämä nyt oli vain tämmöinen arvaus, ei mikään faktatieto. Hauskan näköinen!

edit: ei se maski yltänytkään koko naamaan, joten arvuuttelussani oli aukko :)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

wiidii

#583
Paras kuva minkä löysin Fuumasta.


Kyllä tuossakin näkyy jo vähän kuinka karva on vaihtumassa pään päältä. :D Emä oli muistaakseni keltainen musta ja isä musta, jos en väärin muista.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

#584
Mulla on ollut myös yks keltainen-creme, Pikkumökin Teletappi. Sai cremenä sertinkin, mutta kehitti vanhoilla päivillään itelleen tikkauksen...