Kysymyksiä asumuksen koosta

Aloittaja Hamsu_Fani_, 04.01.12 - klo:22:45

Hei! :)

Mäkin kyselisin, mitä mieltä olette tällaisesta terrasta? Syrkille ajattelin tuollaista.

Kiinnostaisi myös kokemukset, tuleeko tuolta zooplussalta se tilaus 4-5 työpäivän aikana, kuten lupaavat? Vaikuttaa hirmu kätevältä noin nettisivujen perusteella.

MirkkuH

Minusta sinun kannattaa ostaa mielummin käytetty terra tai akvaario, niitä saa tuon kokoisia jo 20€:lla, ajavat ihan saman asian, pitää vain kattoon saada verkkoviritys.

Siis tuo on ihan hyvä, mutta en maksaisi tuollaista hintaa, kun voit ostaa halvemmalla isomman lukaalin :)

daisyville

Kiitos vinkistä :) Kannattaa kyllä koittaa ensin etsiä käytettynä.

Entä mistäköhän löytäisin L-koon kuljetusboksin? Zooplussan valikoimista en löytänyt, outoa.. Ja Lahdessa on ihan surkeat valikoimat eläinkaupoissa..

Henni

Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Ninnis

Olen yli 40v naisihminen, joka haluaisi oman hamsterin. Kotona on kaksi lasta (5 ja 9 v.), kolme koiraa (pari belgiä ja yksi corgi) sekä mies. Olohuoneessa pulputtaa tällä hetkellä kaksi kalasoppaa ja tytöllä asustelee kaverina aivan ihana pikkuinen kääpiöluppakani.

Nyt olen luopumassa toisesta akvaariosta sen pienuuden takia. Meinasin ensin sitä hamsterin asunnoksi, mutta onko se liian pieni, kun koko on 60x30x30. Meneekö sen kokoiseen mikään muukaan jyrsijä?

Trikki

Syyrialaiselle turhan pieni, mutta kääpiöhamsteri kyllä menisi :)

Furiae

Täällä pohdiskellaan samoja asioita. Minulla on viimeksi ollut kymmenen vuotta sitten hamsteri, jolle vanhempani ostivat vahingossa oikeankokoisen nelikerroksisen häkin. Se on nyt pois heitetty ja olisi tarve näin aikuisiällä perehtyä asioihin kunnolla.

Innoissani ostin kuitenkin jo tällaisen tapaisen:

Ostamani koko on tosin 60x35 cm ja korkeutta mukavasti. Riittääkö edes kiipeilytasoja lisäämällä syyrialaiselle vai suositteletteko jotakin toista hamsteria? Mahdollisimman virikkeisen koetan tuosta jokatapauksessa saada ennen kuin lemmikkiostoksille lähden.

MortimerRiddle

Tuon kokoinen menee paremmin kääpiöhamsterille.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Lautsi

Noi ovat molemmat kääpiöhamstereille sopivia. Kannattaa tuon kokoiseen harkita siis talvikkoa, cambelleja tai roborovskeja.
-Fluffy's syyrialaiset-

k24058

Olemme hankkimassa ensimmäistä hamsteria, syyrialaista/kultahamsteria. Ohjeissa sanotaan että 70x40x30-kokoluokan häkki riittää, mutta voiko häkin kooltaan 70x45x30 ostaa hyvällä omalla tunnolla? Tässä on muovinen alaosa kokonaan, liekö kutsutaan terraarioksi. Isommat näyttävät usein olevan "kaltereilla", mutta joidenkin kirjoitusten mukaan ne eivät välttämättä sovi pienelle hamsterille (=poikaselle). Ei viitsisi ostaa kahta häkkiä. 1+matkahäkki kyllä.

Kaikki vinkit tervetulleita, jotta hamsterilla mahd. hyvä olla!

Toinen kysymys: mistä suosittelette ostamaan syyrialaisen? Espoossa asutaan ja toukokuun lopussa haluttaisiin ostaa, jos vaan sattuu silloin löytymään sopiva.

Alkemistin

Ei sitten kuitenkaan ole tällainen duna:
http://www.reptilemaniacs.com/ferplast-duna-multy-p-1479.html  ?
Joku tuontyyppinen ainakin käy.  :icon_smile:

SHY:n sivuilla (http://hamsteriyhdistys.fi/kasvattajat/) näkyy listaa kasvattajista, jos kasvattajalta haluaa hamsterinsa hankkia. Joitain löytyy myös osoitteessa www.hamsterit.net, jossa on myös paljon hyviä ohjeita!

k24058

Kiitos kovasti! Hankimme hamsteriile hyvän kodin ja toivottavasti saamme sellaisen myös hyvästä kodista :)

Muru02

Mahdollisimman tilava häkki! :yes: Hamsteri tykkää! :sydan:

shalala

Meillekin on hamsteri tulossa. Asumus on haussa.
Terraario olisi mielessä mutta onkohan siivous sitten kuinka työläämpää kuin esim.dunan? Huutonetissä olisi yksi kivan näköinen ja kokoinen lasinen terraario myytävänä mutta kuvasta päätellen mihin juomapullon voisi laittaa.