Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Juulia

Nyt kun tuplahamsterinäyttelyn ensimmäinen päivä on onnellisesti ohi, niin ketkäs ovat tähän näyttelyyn tulossa?

Eihän tässä olekkaan enää kuin reilu kuukausi ilmoaikaa jäljellä... :D

Mutta meiltä on alustavasti lähdössä viisi hamsua tähän näyttelyyn :) .
Eli siis otsikko kertoo kaiken.

Voisin aloittaa itsestäni, kun ensimmäinen hamsu meille muutti, tuli kaikenlaista tyhmääkin tehtyä, ennen tiedon karttumista.

Ensinnäkin käytimme pari viikkoa liian pientä juoksupyörää (joka oli siis tullut häkin mukana) kunnes tajusin, että hamsterillahan menee siinä selkä, siinä oli keltainen pitkä uloke ja halkaisija vain 15cm.
Lisäksi käytimme mökin pehmusteena pesävanua, koska se oli ihanan pehmeää ja lämmintä.
Kolmanneksi syötimme vain ainoastaan kurkkua ja porkkanaa, kunnes toisen hamsumme kohdalla luin pilteistä ym. "tuhdimmasta" ruoasta.
Ja kädet olivat aina "desinfioitu"  vessapaperilla kun vessaa siivosin...

Tietoa ja taitoa on matkan varrella ehtinyt jonkin verran karttua ja nykyään nuo virheet jo lähinnä naurattavat :) .
Noctis Artemis "Venla" = Venlasta piti ensin todellakin tulla Wanda ;) mutta kuitenkaan myöhemmin se oli liian "vaikea" lausua..niinpä lähdimme miettimään aivan tavallisia suomalaisia nimiä, aluksi ehdotin Armia joka siis tuli suoraan Artemiksesta :) mutta vastapäisen naapurimme nimi oli jo Armi. Jostakin sitten päähäni pälkähti ajatus Venla-nimestä, niin se sopi tytöllemme kuin nenä päähän.

America's Cowboy "Aku" = Meille piti vuoden 2005 syksyllä tulla naaras hamsteri, mutta ihastuin eräässä paikallisessa eläinkaupassa Lk creme urokseen joka n. kymmenen minuutin harkinta ajan jälkeen päätyi meille. Aluksi pojan nimeksi piti tulla Akusti, koska äidistäni Aku muistutti liikaa Aku Ankkaa. Mutta käytössä mukavampi on lyhyt ja ytimekäs Aku.

Heips-Qukkuu "Ada" = Talvella 2006 oli jälleen aika etsiä uutta perheenjäsentä, olin taas kiertelemässä paikallisessa eläinkaupassa ja näin ihastuttavan Pk normaali naaraan. Sain selville että hamsterin oikea nimi oli Heips-Qukkuu ja "?" muutti meille. Ada tuli siitä, kun jo Akusta piti tulla Ada :) .