• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

Ansku C:

#195
Mul on lasiterra.. Sain sinne just eilen asukin  :sydan Ja leveys on: 75cm, korkeus: 40cm ja syvyys: 35 cm  :oops:

Yks syyrialainen ?

Nimi: Vilhelmina \'\'Vilma\'\' ?
Sp: Naaras
Väri: pk musta kilppari
Syntymäpäivä: 10.5.2011

Henni

Onko jonkun puulajin puru kiellettyä hamsterille? Saisin tutultani purua, mutta en tiedä mitä puuta se on, mutta voiko sitä huoletta käyttää. Mitään kemikaaleja yms. siinä ei ole.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Ritu

Sahanpuruahan ei yleensä suositella, se pölisee vissiin liikaa.
- Riikka

Henni

^Ei tuo aikanaan tuntunut yhtään sen enempää pölisevän kuin kaupasta ostettukaan, kun sitä yhden säkin hain kokeeksi. Täytyy varmaan käytössä testata miltä tuntuu.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

naaw_

Meillä on yleensä ollu sillee et kääppärit käyttää puruu ja asuu minidunis. Lk syrkit käyttää kans puruu ja pk:t mörttii ja syrkit asuu kaikki dunis, mitä ny joskus joku asu vanhas isos akvaarios.

Ton siivouksen kans mä myönnän et oon vähä neuroottinen ja mä saan jo muutaman dunan puunaamiseen aikaa kulutettuu pari tuntii ihan helposti, puhumattakaa jos mä jään palluttelee hamsuttimii  :icon_redface: ja siivousväli on usein se viikko tai puoltoista.
- Silver Lining Bear ("Aatu")
- Heart Of Gold Bear ("Oiva")

TaruRuusu

Kysyisin vaan, että onko kellään kokemusta tosta Chipsi lehtipuukuivikkeesta? Ajattelin, että jos on hyvää niin tilaisin nettikaupasta kun ostetaan syrkille uusi maxi duna <3 Vai onko mörttiröpö parempaa? Millaista muuten tuo pellavakuivike on?
Kerttu~ Syyrialainen Normaali 27.4.13
Peppermint's Peppilotta/Hertta~v.sininen campbell 6.9.13
Peppermint's Pauliina/Martta~sininen campbell 6.9.13
Goldilocks Mustaleima/ Tarmo~ Talvikko Normaali 14.8.13-17.9.13

Unipallo

Törmäsin tämmöiseen materiaaliin, Flax pellavakuivike. Ajattelin testata sitä noille matelijoille ja voisikohan se toimia hamsuillakin?
http://www.feedcon.fi/kuivikkeet.php

Alkemistin

Meillä on ollut pellavakuivikkeena nyt tätä varmaan puoli vuotta: http://candycane.fi/index.php?route=product/product&path=79_149&product_id=260

Ihan jees, paitsi että noita pellavakuituja tuntuu välillä olevan joka paikassa. :prll: Hamsut tykkäävät kyllä mönkiä tuossa, mutta eihän siihen kunnon tunneleita saa, kun on niin liukasta. Pitkäkarvaisille kuitenkin parempaa kuin puru. Hakkeesta en tykkää, koska sen imukyky on mielestäni huonompi kuin purun tai pellavan. Chipsi lehtipuukuivikkeesta ei tosin taida olla kokemusta.

Nyt tilasin samasta paikasta maissintähkärouhetta ison säkin. Sitä ollaan ehditty kokeilla vasta pari päivää, mutta äkkiseltään vaikuttaisi tosi hyvältä. Tosin miksaan siihen noita pellavanjämiä. Eikä siihenkään varmaan tunneleita saa....  :dry:

Unipallo

▲ Eikö oo samaa kamaa ku toi Flax? Täytyypä ostaa paali.  :peukku:

Alkemistin

#204
Lainaus käyttäjältä: Unipallo - 10.10.13 - klo:15:10
▲ Eikö oo samaa kamaa ku toi Flax? Täytyypä ostaa paali.  :peukku:

Muistelisin, että on. Sellainen ilmeisesti hepoille tms. tarkoitettu paali tosiaan. :icon_cheesygrin:
Aluksi säikähdin, kun se joskus värjäytyy punertavaksi, jos hamsu pissaa samaan kohtaan monesti. Taitaa vaan olla jokin "ominaisuus" kuitenkin.

// Muoks. Itse asiassa kun nyt katsoin tuota Flaxin kuvausta/kuvaa, niin Flax näyttää vaaleammalta. Voi silti olla samaa, täytyypä tsekata kotona.
// Muistin jopa katsoa, ja se CC:ltä tilattu on Euro-Lin merkkistä tavaraa. Flax on suomeksi pellava, joten vähän sekaannusta aiheuttava tuo Feedconin tuote.  :icon_e_wink:  Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla sitäkin, jos se on erilaista... nuo Feedconin sivut vain eivät oikein toimineet, joten jos siellä oli jälleenmyyjälistä, niin jäi näkymättä.

ReettaO

Löytääkö enää mistään noita 100l Mörtti Röpö-pusseja, mistä jossain ekoilla sivuilla vuodelta 2008 oli puhetta? Olis meinaan huomattavasti edullisempaa, entä nuo 20l pussit mitä oon nähnyt ja ostanut.

Mulle tulee ylihuomenna pitkän tauon jälkeen syrkki, (musta pk uros, edellinen kuoli joskus 2007 muistaakseni) sille on 100 x 45 x 60 lasiterra, johon tosiaan laitan tuota Mörttiä. Saa nähdä kuinka usein pitää tuota sitten siivoilla, edelliset (naaras ja uros) asuivat 60 x 60 terrassa ja se piti uroksen kanssa siivota kerran viikossa. Vaan marsut pitää kuitenkin siivota viikottain, samassahan sitä yhden terran tyhjentää. :)
Mortimer Muistohippu
musta pitkäkarvainen syyrialaisuros,
09092013

Thapahiska

Jyväskylässä noita 100l pusseja ainakin löytyy Lemmikkikeskuksesta :) Uskoisin, että niitä voi pyytää tilaamaan sellaisiin eläinkauppoihin jotka myy Mörtti röpöä :)

Yuri-e

Mikähän voisi olla syynä siihen, että talvikko majoittuu dunassa (duna fun large) olevaan putkeen, vaikka pesäpaikkoja on itse häkissä useampikin? Voisiko olla esimerkiksi niin, ettei se pidä kuivikkeena olevasta hamppuhakkeesta vai miten? Kutterinpurua käytin tässä välissä ja silloin ei kai ainakaan niin paljon putkessa asustellut, mutta sitä en kovin mielelläni enää ostaisi pölyämisen vuoksi. Alkaa vähän häiritä, kun ruokana olevista siemenistä jäävät kuoret ynnä muut päätyvät sitten lattialle ympäriinsä. Kutterinpurussa tykkäsi kaivella tunneleita, mutta olisiko joku toinen, hyvä vaihtoehto? Tuo hamppuhake on kyllä aika huiman hintaistakin, mutta sentään hamsterista ei muuten ihan kamalasti kuluja tule.

guaggo

Minusta tuntuu että hamsterisi tuntee olonsa turvalliseksi putkessa :) itselläni yksi todella ujo hamsteri nukkui aina putkessa kun ei uskaltanut isommassa "talossa" nukkua :)

shalala

Onko kenelläkään kokemusta lemmikkiexpressin 4kg puruista?
Tässä vielä linkki siihen:
http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=238

Toinen kysymys on se, että onko kyseinen puru yhtäkuin kutterinpuru?