Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "tintti"Tänään sain tuoreita kuvia taas poikasesta ja tässä meille tuleva pikkuinen, joka taitaa nyt selvästi olla normaali vn?
Normaali tai normaali umborous, ei näy poskimerkit tuossa kuvassa jotta voisi sanoa tarkemmin (on vain sen verran tumma että epäilys umborouksesta heräsi). Jos puolikuut on harmaat niin sitten se on umborous.

Tuosta taikahamsun kuvasta taas on ihan vaikea lähteä veikkaamaan mitään. Onko hamsu yksivärinen ja minkä väriset silmät?

Anonymous

hamsu on yksivärinen ja mustatsilmät

Mustikkamaan

Satiini näyttäs olevan :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Hopeanharmaa valkonauhainen.  :)

crystal

Kiitos! :) Niin ajattelinkin. Ja onko ihan hyvännäköinen sellainen? Jotain virheitä? Vikaa? :)

wiidii

Ulkonäköä en sen kummemmin kommentoi kun on vasta viiden viikon ikäinen eli kehittyy paljon. Väriä ja kuviota voin kuitenkin omien käsitysten mukaan kommentoida. On heterotsygootti hopeanharmaa, eli hamsterin väri ei ole täysin puhdas harmaa vaan hiukan kellertävä (johtuu puuttuvasta värialleelista). Lisäksi nauha on melko leveä (tuplanauha) ja hiukan levinnyt takapäähän.

Olive

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Meille muutti tänään tuollainen vaaleankeltainen pieni tyttö mutta väristä en tiedä osaisiko joku sanoa tuon kuvan perusteella? Kamerassani on jotain vikaa joten tekee huonoja kuvia. Hiukan kuvaa vaaleampi ei noin oranssi.
//http://i715.photobucket.com/albums/ww158/taikahamsu/aadajakumppanit011-1.jpg

Mun mielestä tällä oli punaset silmät ja oli ihan saman värinen kun maruissa cream. Oisko ps creme?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

tintti

Sain eilen tuoreita kuvia tulevasta poikasestani ja mullakin on herännyt epäilys, että se olisi normaali umborous vn. Kasvattaja itse on sitä mieltä, että tuolla ei ole yhtään normaali umborousta, mutta ihan kuin joillain olisi enempikin harmaat puolikuut kuin vaaleat..

http://i39.tinypic.com/3127gxj.jpg Vähän huonon kuvan saa meidän poikasesta, kun se on tuossa alhaalla keskellä.

Onkohan tuo nyt pelkkä normaali vn vai normaali umborous vn? Vai pitäisköhän mun suosiolla odottaa lauantaihin, että saan poikasen itselleni :D
vkh talvikko Jerry s. 23.9.2011

Muistoissamme syyrialaiset:
[size=85]lk normaali Kaapo 15.5.2004-12.6.2006
lk ps creme vn Bella 1.6.2006-23.6.2008
lk normaali Leo 4.2.2008-4.6.2010
lk musta vn laikukas Dani 4.5.2010-4.1.2012[/size]

Ninde

Kyllä mun mielestä tuossa poikueessa on ainakin kaksi umborousta, nuo kaksi jotka alemmassa kuvassa ovat korvat hörössä alarivissä. Ne olis ihan selkeitä umbbareita, nehän on ihan eri sävyisiäkin (=harmaita) kuin tavisnorret. Tuosta pienestä vasemmalla en ihan osaa sanoa (jos on huono umborous), mutta oikeanpuolimmainen isoin on pelkkä normaali.

Anzukka

Ostin "mustavalkoisen" hamsteritytön ja huomasinkin sillä vaaleanruskeaa sieltä täältä pieniä laikkuja :) siis tytön pää on musta, ja vatsa on kauttaaltaan puhtaan valkoinen ja selässä on tätä mustaa ja ruskeaa sekä pään sivuilla on hiukan ruskeaa. Onko mahdollisesti musta vkkk?
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

wiidii

^Jos ovat selkeästi sellaisia kellertävän ruskeita laikkuja niin todennäköisesti kyseessä on musta vkkk  :)

Anzukka

Kyllä se on vkkk vertailin kuviin niin samanlainen on :)

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

jojo

Edellinen viestiketju oli suljettu enkä uuttakaaan löytänyt.. Myös gallerian linkitys on minulla hakusessa ja yläpalkin ohjeista en mittää ymmärrä..  :nuija:

Pistän tähän galerian linkit, Toivottavasti näkyy jollain ilveellä.

1) http://www.hamsteriyhdistys.net/galleri ... m=1&pos=14 (nuori tyttö)

2) http://www.hamsteriyhdistys.net/galleri ... m=1&pos=18 (yli vuoden vanha tyttö)

Kummatkin eläinkauppa ostoksia. Siskoni hamteri tuo nuorempi ja meidän yhteinen perheen vanhus tuo vuoden vanha.  :lov