• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet 2

Aloittaja Vevve, 23.07.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

MortimerRiddle

#30
Mä muistan lukeneeni noita kilometri kasvattamisketjuja silloin vuosi kaksi sitten jokaisen sivun läpi ja sieltä sitten varmaan nuo vanhat uskomukset mun mieleen jäänyt.  xD
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Sahapukki

#31
Kiitoksia erillaisista vastauksista. Jos ymmärsin oikein, niin nuoremmatkin hamsterit, jotka käyttävät juoksupyörää ovat samankokoisia kuin muutkin ? Eli juoksulautasen voi siis laittaa... (?)  :shock:  :c8

...Ainakin joidenkin kuvista päätellen, ihan jo 2-3vk ikäiset hamsterivauvat ovat käyttäneet juoksaria tai lautasta vielä ihan emonsa kanssa. : >
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ely

#32
^Oikein ymmärsit, voi laittaa juoksulautasen tai juoksupyörän :)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sahapukki

#33
Hei ! (^^ Hyvä niin) : - D

Ajattelin kysyä nyt tiedon puutteeksi teiltä kysymyksen robojen terran sisustuksesta.  :D
  Nyt olen siis jo valmistellut valmiiksi roboille terraa, joka on aivan mahdottoman tylsä, verrattuna muihin asumuksiin.

Terrasta löytyy;
- Juomapullo
- Tuoreruoka kippo (jossa nyt väliaikaisesti siemenseosta)
- Pahvinen pesämökki
- Juoksulautanen
- Pupun ja jyrsijöiden heinää
- Pahviputkia

Laitan vielä kuvan. Suunnitteilla tuonne oli keppejä yms, mutta ulkona on niin märkää, niin ei löydy enää mitään hyviä. Roboihin menee yhteensä 150 euroa, sillä bensa tulee maksamaan jo aika paljon neljän tunnin reissulle. :> Niin mieluiten nuita oma tekemiä virikkeitä voisi ehdotella, jos vain mieleen tulee. Kaupasta joudun vielä kuitenkin ostamaan jotain, jos vain järkevää tavaraa osuu kohdalle  xD

Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Anonymous

#34
Puisiavirikkeitä löytyy luonnosta (jotka toki jotku uunittaa/pesee), itse voi tehdä puisia tasoja ym..

Humselo

#35
Hei,

kertoisitteko mielipiteenne...
Mä kun virkkasin matonkuteista putken, josta meijän hamsu kyllä tykkäs hirveesti. Mutta se alkoi repimään sitä ja sai siitä irti lankoja. Otin putken pois miettien tuhehtuuko se niihin lankoihin?
Mitä mieltä ootte, onko vaarallinen? Materiaalihan on vaateteollisuuden "jäämistöä", eli aivan samaa kuin trikoopaidat päällänne.
//http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2360749264710&set=a.2260426476703.137199.1429671658&type=1&theater

Toinen vaihtoehto olisi virkata putki pellavanarusta, olisko parempi?

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Katitar

#36
Lainaus käyttäjältä: "Sahapukki"Ajattelin kysyä nyt tiedon puutteeksi teiltä kysymyksen robojen terran sisustuksesta.  :D

kaivele vähän kaappeja siellä teillä! yllättäviäkin löytöjä saattaa tehdä, mitä voi kelpuuttaa eläimen virikkeeksi.. lisäksi tosiaan ulkoa voi hakea kaikkea kivaa (muistaen kuitenkin sen pesemisen/uunittamisen).  :)

meillä mm. normi eläinkauppatavaran lisäksi löytyy dunista isoja kiviä (näissä on muistettava ettei eläin pääse kaivautumaan niiden alle, mahdollisimman tasapohjaisia siis), käpyjä ja erilaisia keppejä, ruukkuja ja muita lasisia kippoja. lisäksi kaikenlaiset putket ja muut pahvilaatikot on kivoja. niihinkin voi mielekkyyttä saada tekemällä niihin erilaisia reikiä kulkuaukoiksi jne.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Sahapukki

#37
Jeps. (: Hamsterit (tai no oikeastaan niiden tavarat), ovat jo vallanneet jo paljon kaappeja meiltä, varsinkin niiden huoneessa.  :D Yhtenä päivänä innostuin etsimään lisää virikkeitä muille otuksille, joten nyt kaapit voi olla aika tyhjiä jo.  :) Enköhän jotain vielä keksi. En tiennytkään, että käpyjä voi laittaa ? Pitääkö näitä jotenkin pestä / uunittaa, kuten olen aina keppejä uunittanut 200 asteessa ? Voisin laittaa vaikkapa vähän myöhemmin kuvan /kuvia tuosta robojen terrasta, kun olen saanut sinne vielä vähän lisää juttuja.  :mrgreen:
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Eve87

#38
^ Itse keittelin kävyt, ne tosin sukeutuvat, mutta avautuvat kuivuessaan :D kaipa ne uuniinki voi törkätä  :P
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Sahapukki

#39
Heh Eve.  xD Viime kerralla kun laitoin uuniin keppejä, meinas yks rueta palamaan.  :huh Järkytyin, ja otin ne sitten sieltä pois  :oops:
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Marin

#40
^meinasinkin tulla varoittamaan käpyjen uunituksesta - ne palaa tosi helposti. Jos uunittaa, niin kannattaa oikeasti vahtia vieressä...  Mä kerään yleensä oksat, kävyt, kaarnat ym. tyynyliinaan ja nostan saunan lauteille. Siellä sitten ovat usemman saunan lämmityksen (ja jäähtymisen ajan), niin kyllä lintupunkit ym kuolevat  :angel

Blues- talvikko ei kylläkään kävyistä välitä, mutta kaarnat ja isot puunkarahkat ovat kivoja

Katitar

#41
^ mäkin keitän noi kävyt ennen 'tarjoilemista'.  :D  meillä kaikki tykkää kävyistä hirveesti. lisää mielenkiintoa niihin saa jos niiden sisään pujottelee jotain herkkuha. esim. ihan tavallisia auringonkukansiemeniä. ne on tarpeeksi pieniä niihin väleihin.. ja jos haluaa vielä enemmän haastetta niin voihan ne laittaa jollain ekonarulla vielä roikkumaan johonkin korkealle!
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Eve87

#42
^^ ihan mukava tietää. Mä en omassa uunissa uskalla mitään uunittaa, palaa viel koko talo. Äiteen luona puu uunissa on hoituneet nuo uunitukset, ei haittaa vaikka kärtsähtää  xD
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Marin

#43
^toihan onkin hyvä idea. Taidankin alkaa tunkemaan siemeniä käpyjen sisään, hyvää puuhastelua ruoan hankinnan vuoksi :)

Anonymous

#44
Sit kirppareilta löytää tosi halvalla erillaisia virikkeitä hamsuille. Ite olen ostellu kaikennäköistä noille ja viritelly niitä terroiin ja duniin.