• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Ninde

#270
Ihan normaalia kyyhkikselle, että väri alkaa rusehtamaan iän myötä. Omalla kyyhkikselläni on sama juttu. Kilpikonna-kuvioiset on aina naaraita.

enskatar

#271
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Ihan normaalia kyyhkikselle, että väri alkaa rusehtamaan iän myötä. Omalla kyyhkikselläni on sama juttu. Kilpikonna-kuvioiset on aina naaraita.
Selvä, kiitoksia tiedosta. :) Ja hups, kylläpä on hyvä muisti, olishan tuo kilpikonna-juttu pitänyt muistaa.  xD
[size=85]2 x syyrialainen hamsteri
1 x venäjänkääpiöhamsteri roborovski  [/size]

Ninde

#272
Tässä vertailun vuoksi kuvat Villivadelmasta


Ikää 6,5 viikkoa


Ikää 14 kuukautta


Niin ja tuo värin vaaleus sitten tosiaan johtuu juurikin pitkistä karvoista. Sekin on pitkiksillä ihan normaalia, että laahuksessa olevat pitkät karvat on vaaleampia kuin mitä hamsun perusväri on.

Alexia_

#273
//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=63859&s=images&img=19291469&showAll=1

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=63859&s=images&img=19291474&showAll=1

Tinkan selkä on siis vaalean ruskea ja ehkä hieman harmahtava..?
Kun taas Taikan (sisko) selkä on harmaa, kuten safiirilla.
Niin ja varmistus siitä ovatko hybridejä kun äitiä luulisin talvikoksi mutta isästä ei tietoa.
Kuvia on myös foorumin toisella keskustelupalstalla.
[size=85]Viiksekkäät varpasvipeltäjäni, musta PK poika Chili ja musta kk Runo <3 [/size]

Mustikkamaan

#274
Ihan kun molemmat olisi safiireita, talviturkissa?
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

ammie

#275
^ Se mullekin tuli ekana mieleen kun näin tuon kuvan.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Alexia_

#276
Tjoo. Isästä ei tosissaan mitään tietoa kun tuon mamman raskaus tuli yllätyksenä sinne eläinkauppaankin. Vaikka asiallahan ei mitään merkitystä sillä tavalla ole, kun lemmikeiksi tulivat mutta olisihan tuo kiva tietää. :) Itse epäilen, että hybridejä ovat kuitenkin. Saapa nähdä muuttuuko tuo väritys mihinkään.. :)
[size=85]Viiksekkäät varpasvipeltäjäni, musta PK poika Chili ja musta kk Runo <3 [/size]

Titu

#277
osaiskohan kukaan sanoa minkä värinen meidän Aatumme on?Kuva näkyy mun avattaressa. :)
Tuollainen musta juova selässä ja hopean harmaa ja valkoistakin löytyy turkin väristä.
Minä-84
poikani Miro 08/03 ja Lassi 05/06
ja talvikkomme Aatu 15.8.08
Susa Erma\'s Oleksei "Oliver" 15.1.09

Kirppu

#278
Lainaus käyttäjältä: "Titu"osaiskohan kukaan sanoa minkä värinen meidän Aatumme on?Kuva näkyy mun avattaressa. :)
Tuollainen musta juova selässä ja hopean harmaa ja valkoistakin löytyy turkin väristä.
Näyttää safiirilta, jolla on talviturkki.

Titu

#279
Lainaus käyttäjältä: "Kirppu"
Lainaus käyttäjältä: "Titu"osaiskohan kukaan sanoa minkä värinen meidän Aatumme on?Kuva näkyy mun avattaressa. :)
Tuollainen musta juova selässä ja hopean harmaa ja valkoistakin löytyy turkin väristä.
Näyttää safiirilta, jolla on talviturkki.
Kiva kiitos :) mut onkos Aatu sitten safiirihelmiäinen vai safiirinormaali?
Mä kans kattelin noita kuvia missä oli kuvia talvikoista talviturkin kanssa.Aatulla selkeesti on sellanen.
Minä-84
poikani Miro 08/03 ja Lassi 05/06
ja talvikkomme Aatu 15.8.08
Susa Erma\'s Oleksei "Oliver" 15.1.09

Kirppu

#280
Lainaus käyttäjältä: "Titu"Kiva kiitos :) mut onkos Aatu sitten safiirihelmiäinen vai safiirinormaali?
Mä kans kattelin noita kuvia missä oli kuvia talvikoista talviturkin kanssa.Aatulla selkeesti on sellanen.
Safiiri on siis ihan väri ja normaali on sitten erikseen. Molempiin väreihin voi liittyä helmiäiskuvio, jota kuitenkaan Aatulla ei mun silmään näytä olevan. Eli on pelkkä safiiri talviturkin kera.  :)

Titu

#281
LainaaSafiiri on siis ihan väri ja normaali on sitten erikseen. Molempiin väreihin voi liittyä helmiäiskuvio, jota kuitenkaan Aatulla ei mun silmään näytä olevan. Eli on pelkkä safiiri talviturkin kera.  :)
Ahaa okei kiitos :D
Nyt tiedetään sit meidän ihanan suloisuuden värikin :sydan
Kiitos vaan kovasti avusta kun kerroit :)
Vielä kun olen niin uusi näitten hamsteriasioiden kanssa.Mutta opettelen koko ajan.Onko noi värit jotenkin tietyllä tavalla haluttuja?Siis että jos halutaan teettää esim poikasia tietyn värisillä hamsuilla?
Minä-84
poikani Miro 08/03 ja Lassi 05/06
ja talvikkomme Aatu 15.8.08
Susa Erma\'s Oleksei "Oliver" 15.1.09

ammie

#282
Menee pian OT:ksi, mutta ihan sen värin haluttavuus siitä kiinni mitä kukin henkilö sattuu kasvattamaan, luulisin.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Titu

#283
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Menee pian OT:ksi, mutta ihan sen värin haluttavuus siitä kiinni mitä kukin henkilö sattuu kasvattamaan, luulisin.  :)
Anteeksi ei ollut tarkoitus puhua muusta.Mutta on vaan niin mukava päästä keskusteleen muidenki hamsuihmisten kanssa.Mut ehkä täytyy sit mennä kurkkiin muita ketjuja.
Minä-84
poikani Miro 08/03 ja Lassi 05/06
ja talvikkomme Aatu 15.8.08
Susa Erma\'s Oleksei "Oliver" 15.1.09

Amyrlin

#284
Osaisiko joku kertoa minkä värinen meidän talvikko herra mahtaa olla?



Voisiko olla helmiäsnormaali, vai näyttääkö että olisi talviturkissa?