Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

Ana

Pystyy :) Se ei vaadi erikseen mitään ikää. Hamsteriyhdityksen järjestämissä näyttelyissä on vielä erikseen lasten lemmikkiluokka, joka on tarkoittu alle 13 vuotiaiden omistajien hamstreille.

Eve87

iik! Ilmoitin kolme syrkkiä näytille niin pitkästä aikaa, etten muista millon viimeksi ole näin tehnyt. Onnea on kerrankin olla käppärituomarina  :mhappy:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

speedy gonzales

Varmaan maailman tyhmin kysymys, mutta mitä tarkottaa myyntipöytä näyttelyssä? :icon_redface: Siis myydäänkö siellä myös hamsteri tavaraa?  :icon_rolleyes: En ole käynyt näyttelyssä koskaan.
Onni on pienen tassun kosketus, eläimen usko ja luottamus! Kotona on kaikenmaailman ötököitä.

Vevve

^Pöytä, johon näyttelyssäkävijät voivat pistää omia hamsterikasvattejaan taikka käytettyä hamsteritavaraa myyntiin. Valikoima vaihtelee näyttelykohtaisesti tietenkin hyvin paljon riippuen siitä mitä kukakin tuo paikalle  :icon_smile:

speedy gonzales

Ok. Kysyin tuossa siskoltani lähtiskö tuonne Kajaanin näyttelyyn kaveriks. Ja vaikutti lupaavalta, kun sanoi, että voishan tuota lähtee. Nyt vaan pitää toivoa, että auto toimis(toimii aina välillä vähän oman mielensä mukaan). Onneksi on vielä aikaa tässä suunnitella asiaa.

Sarie

Täällä kai saa pulista minkälaista näyttelypulinaa vaan (?), niin sellaista olen pähkäillyt, että miksei noita isoja näyttelyitä (Grand Gala) järjestetä enää täällä pohjois- suomessa, vaan ymmärtääkseni ne ovat olleet viime vuosina etelässä?
Lueskelin noita vanhoja näyttelyketjuja ihan innoissaan, kun Oulun seudulla on ollut Grand Galaa ja ulkomuotoluokkiakin useammin. Näyttelyitä on ollut Kaijonharjussa, Maikkulassa ja onpa Muhoksellakin. Oi missä olen uinunut nämä vuodet, kun ole hoksannut  :kankaalla:

Eläinten vieminen nuorisotaloille ym. on kai syy, ettei enää näyttelyitä niin vaan pidetäkään missä vain, mutta olisi kiva kuulla syy, että näyttelytoiminta on niin painottunut etelään? Ulkomuotoluokkia nyt tarkoitan, lemmikkiluokkiahan kivasti täällä järjestetäänkin. Onko nyt sitten niin, että näyttelyinnostuksen lisäksi pitää alkaa innostumaan myös matkustamisesta, että pääsisi ulkomuotoluokissa käymään.
Vaikkakin nuo äsken järjestetyt virtuaalihamsterinäyttelyt ne vasta hauskat oli. Ei vapaapäivätoiveita, poksien laittoa, tuoreruuan liottamista, kassien pakkaamista eikä automatkoja. Tuloksien odottelu oli ihan samalla lailla jännittävää kuin oikeissakin näyttelyissä ja arvosteluja on aina niin hauska lukea  :hauskaa:

Vevve

^Valtaosa yhdistyksen hallituksen jäsenistä on lähivuosina ollut etelän asukkeja. Näyttelyt järjestetään yleensä siellä missä on hallituslaisia suht. lähellä, sillä se helpottaa järjestelyitä huomattavasti... Hallituslaisten pitää olla kokoamassa näyttelyä aamulla kukonlaulun aikaan ja purkamassa sitten kun kaikki muut ovat lähteneet, mikä tekee matkasta aika raskaan kun pitäisi sitten vielä ajella vaikka sieltä Oulusta kotiin...

Lisäksi esim. PPKJY ja OSJH ovat viime vuosina aktivoituneet ulkomuotoluokkien järjestämisessä pohjoisessa, joten ulkkisten saaminen pohjoiseen ei ole ollut Hamsteriyhdistyksestä kiinni. Nythän esim. 28.3 on OSJHn näyttely Kajaanissa, eikä se tule olemaan ainoa pohjoisen paikallisyhdistysten ulkomuotonäyttely tänä vuonna  :icon_smile: Viime vuonna OSJH järjesti elokuussa ulkomuotoluokat Oulussa ja PPKJY Ylivieskassa huhtikuussa. Myös vuonna 2013 järjestettiin 2 ulkomuotonäyttelyä Liminkassa.

Edit. Lisäys: näyttelyt pyritään järjestämään paikoissa johon tulee paljon porukkaa paikalle ja liikenneyhteydet ovat hyvät. Se on (harmillinen?) tosiasia, että eteläisemmässä Suomessa järjestetyt näyttelyt myös keräävät huomattavasti enemmän osallistujia paikalle.

Olemme tietenkin avoimia ehdotuksille ensi vuoden näyttelykalenterin suhteen, joka hyväksytään syyskokouksessa toimintasuunnitelman mukana.  :icon_smile:

Sarie

^Kiitos selventävästä vastauksesta  :peukku:

Niin aattelinkin, että SHY:n näyttelyt ovat etelässä, kun suurin asutuskin siellä ja siten todennäköisesti jäsenetkin. En huomannut ajatella, että totta kai vaikuttaa missä hallituslaiset asuvat, koskapa ovat järjestämässä. Näyttelyt ovat suuritöisiä järjestää, on kyllä saanut huomata, että järjestäjillä on kädet täynnä töitä. Mutta noita vanhoja juttuja lukiessa yllätyinkin siitä, että niitä gaaloja on pidetty Oulussakin.

Viime vuoden ulkomuotonäyttelyissä Ylivieskassa ja Oulussa kävimmekin ja luulin,  ettei pohjoisessa olisi tänä vuonna kuin Kajaanin ulkomuotoluokka.

Alkemistin

Ja tälleen hallituslaisena voin vinkata ihan kaikille, että jos vaan yhtään on sillä tuulella ja tykkää osallistua puuhailuun, niin apua saa tarjota milloin vain ihan paikan päälläkin.  :enkeli:  Pöytien kasaaminen/purkaminen, purujen putsaaminen etc. ei tarvitse juuri erityisosaamista ja lisää hallituslaistenkin intoa ja jaksamista järjestää näyttelyitä.   :peukku:

Sarie

^Hyvä huomio. Olen koittanut apuna ollakin, jos vain jotenkin on voinut, mutta varmaan enemmänkin voisi  :enkeli:

EmmaTi

Näyttelykutsuihin korjaus, PPKJY:n näyttely 2.5.15 on Ylivieskassa, ei Haapajärvellä kuten kutsun otsikossa lukee. (Itse kutsussa paikka ja osoite on oikein.)

sofiajja

Tarvisin äkkiä apua kun näyttelyyn lähtö huomenna aamulla :D Eli olin ajatellut liottaa porkkanaa vedessä ja laittaa sen huomenna boksiin mutta porkkana olikin loppu! Laitanko mieluummin liotettua paprikaa tai omenaa vai kurkkua vaikka se saattaa olla nestettä poistava?

Ely

Mä oon antanu kurkkua huoletta, hyvin se nesteyttää kun sisältää kuitenkin reilusti vettä suhteessa siihen miten vähän se poistaa nestettä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

gimlixx

Minusta tuo "kurkku on diureetti" (eli nestettä poistava) on hivenen huvittava argumentti aina, koska ihan samalla logiikalla ihan pelkkä vesikin poistaa nestettä.  :tongu:

Jos juo vettä, tulee pissahätä. Jos syö kurkkua, saa nestettä ja tulee pissahätä. Ei kurkku mitään eläimen kuivumista aiheuta.

Vuosia olen marsupiireissä seurannut keskustelua aiheesta ja joku ihmeellinen myytti elää vuodesta toiseen, että jos laittaa esim. näyttelyboksiin (tai ihan mille matkalle tahansa) marsulle evääksi kurkkua, niin sehän kuivuu kasaan koko eläin samantien.

sofiajja

Olen viemässä syrkkini ensi viikolla näyttelyyn ja aloin miettimään että pitäisikö sen kynsiä leikata vai ei? En ole koskaan leikannut hamsterin kynsiä mutta aloin miettimään sanotaanko lemmikkiluokassa jotain syrkin leikkaamattomista kynsistä. Kynnet eivät ole kovin pitkät mielestäni mutta kyllä ne silti pistelevät jos hamsteria pitää kädessä. Hamsteri on 8kk jos sillä on väliä :)