• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

Gina

#60
Siis onko noissa juoksupyörissä joku ns. ikäraja ?
Kun mulla ollu hamstereilla aina pyörä siitä asti kun on luovutusiässä tullut meille..  :roll:
Ja nyt huomasin että tossa oli jotain keskustelua siitä iästä.
Jos on, niin mikä se ikä on ? Ja minkähän takia? :huh

Anonymous

#61
Siis lähinnä ajatellaan ettei laitettais pyörää enne kun on 3kk jotta energia menisi vain kasvamiseen. Tästäkin on eri mielipiteitä.

Gina

#62
Ahaa, no mitä mieltä ootte, ku mulla 7vk vanha hamsu ja sillä on juoksupyörä, pitäiskö se sit ottaa pois ? Se on kyllä niin ihastunu siihen et ei meinaa tehä muuta kun juosta vaan  :D

Minski

#63
^ Kukaan ei voi asettaa kenellekään mitään ehdottomia sääntöjä miten pitäisi toimia, mutta jos nyt mielipiteitä kysyt niin itse en noin nuorelle pyörää vielä laittaisi. Kasvuikäisillä hamstereilla pidän tärkeänä, että hamsteri silloin kanavoisi energiansa kasvamiseen. Olen itse kokenut, että monet nuoret hamsterit, joilla on juoksupyörä suuntaavat energiansa siihen juoksemiseen -kuten kuulostaa sinunkin hamsterisi juuri tekevän- ja siksi laitankin pyörät vasta n. 4 kk ikäisille, jotka ovat jo suunnilleen täysikasvuisia ja saavatkin juosta pyörissään miten paljon vain haluavat ja purkaa liikunnan tarvettaan :) Soveltaisin hamstereihin myös sitä samaa kuin kasvuikäisiin koiriin; liiallinen liikunta rasittaa eikä ole hyväksi kasvuikäisen kehittyville nivelille ja luustolle.
Hamsteriton tätä nykyä

Gina

#64
Kiitos, tämä valaisi asiaa :D taidan sitten pistää juoksupyörän parin kuukauden tauolle..

raivo

#65
Ostimme pitkäkarvaisen syyrialaisen n. kuukausi sitten. Se on syntynyt jo toukokuun alussa. Hamsteria ei paljon näy. Herää illalla klo 23 aikoihin ja juoksupyörän ääni kuuluu vielä n. klo 6 aamulla.  
Vakioksi on tullut että käy klo 10 hamstraamassa ruuat pesään ja sitten herra häviää koppiinsa.
Onko tämä normaalia?

Cindu

#66
Onko liian pieni häkki syrkille jos se on leveydeltään 53cm ja korkeudeltaan 26cm, sisältää pienen tason?
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

ammie

#67
^ Entäs häkin pituus? Pinta-alaa kun on huono veikata, jos tietää vain toisen sivun pituuden.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Cindu

#68
Eikun siis hetkinen itse en ole koskaan osannut kunnolla näitä pituus juttuja eli siis..

http://hermes.gagar.fi/WebRoot/AJP/Shop ... hakki1.jpg

Eli siis, tuo ei ole se häkki siis, selitän vain kuvan kautta 8DD
Eli tuo etummaisin reuna, (en ole varma onko se pituus vai leveys) on 53cm, korkeus on tosiaan se 26cm ja tuo lyhyempi reuna on myös 26cm.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

ammie

#69
^ Se on kyllä huomattavasti liian pieni asumus syrkille. Suurempia asumuksia löytyy kuitenkin käytettyinä todella edullisesti, joten jos syrkin aiot hommata, niin kannattaa selata myyntipalstoja ja etsiä ensin suurempi asumus.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

MirkkuH

#70
^on aivan liian pieni syrkille...tuohan on mini duna elikkä kääpiölle tarkoitettu.

ammie kerkeskin ensin :)

Cindu

#71
Juu niin mä vähän ajattelinkin että taitaa olla liian pieni =) Ja syrkkiähän mä tässä vaan harkitsen.. Kiitos vastausksista.

Mitkä ne pituudet oli sitten syrkille sopivassa häkissä?
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Marla

#72
^ 80x40 cm on suositus pohjan pinta-alaksi, mutta esim Hamsteriduna (71x45 cm) on ok syrkille.

Panda_hamsu

#73
http://hermes.gagar.fi/WebRoot/AJP/Shop ... hakki1.jpg

siis teen nyt vähäsen samalla tavalla kun en muuten osaa selittää siis eli selitän kuvan avulla joo elikkäs haittaakos jos pinta ala on 57 senttii ja sitten se Toinen kulma 40 ja pituudelta 27 ni onkos se liian pieni Lakulle???
1 Hamsteri ?
Nimi: Laku ?
Sukupuoli: Uros ?
Ikä: 2 Kuukautta vanha ?
Väri: Soopeli ?
Muuta: Pitkäkarvainen/ Puolipitkäkarvainen ?

MirkkuH

#74
^on liian pieni. Marla tuossa kertoikin edellisessä viestissä syrkille hyväksyttävät koot.