• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Keskustelua hamstereiden erilaisista juomapulloista

Aloittaja tzt, 15.02.08 - klo:21:57

« edellinen - seuraava »

tzt

Meidän talvikon perinteisenmallinen pullo tuppaa välillä vuotamaan. Ostimme kokeeksi eläinkaupasta Ferplast Sippy Small -mallisen putelin, kun oli tarjouksessa. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta kapineesta? Itse en ole vielä edes vakuuttunut siitä, että hamsu oppii siitä juomaan (ja siksi toki nyt on se perinteinenkin pullo samaan aikaan käytössä).

Kuva tuosta vehkeestä löytyy vaikka linkin //http://www.petcentreonline.co.uk/ecommerce/ProdImages/s_84672070.gif
takaa.

Tatu

#1
Tollanen tuli meille joskus dunan mukana ja on tuolla kaapeja täyttämässä. Dunaan se ei "istunut" hyvin, vääntyi niin lähelle dunan seinää että katsoin paremmaksi jättää arvuuttelematta että pystyykö hamsteri siitä juomaan. Syrkki taas on ikänsä juonut classic- pullosta, enkä vaihdon jälkeen nähnyt vähään aikaan sen juovan tuosta Sippy- pullosta, joten ostin eläinkaupasta vielä yhden tavallisen juomapullon jollaiset noilla kaikilla nyt on ollut. En sitten tiedä onko muilla toiminut, mutta minä en lähtisi ostamaan. :)

Theo

#2
Meilläkin on nuo Dunien mukana tulleet ja ovat usein taipuvaisia vuotamaan. Minulla oli ostettuna kuitenkin ihan tavalliset juomapullot ja niitä olen sitten käyttänytkin.
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

tzt

#3
OK, eli vuotamisongelmaa tuollakin pullolla. Kattellaan..

Onko vinkkejä, että miten tuollaisen tavallisen pullon vuotamisongelmaa ratkoisi? Tarkistan toki aina vedenvaihdossa, että pullo ei sitten vuoda, mutta silti nyt on 2 kertaa käynyt siten, että pullo on jostain syystä tiputellut lammikon lattialle. Minua se hermostuttaa, kun ajattelen, että jos pullo alkaa vuotaa illalla ja huomaan vasta aamulla.. voi olla vastassa märkä hamsu ja tyhjä pullo.  :|

Kerran olen havainnut, että pieni hitu purua oli mennyt siihen pullon kuulan tielle, jolloin vuotaminen on aika selviö, mutta joskus tuntuu kuin se jäisi se kuula muuten vain hengaamaan vähän taakse hamsun juotua ja pullo vuotaa sitten.

Tatu

#4
Minkä merkkinen pullo sinulla on käytössä? Mulla on ollut noita classic- merkkisiä, joita useimmat eläinkaupat myy. Ne ei ole kyllä vuotanut itsekseen ollenkaan, mitä nyt pariin otteeseen hamsteri on saanut kaivettua juomapullon alle niin ison purukasan, että se ylttää juomapullon kuulaan asti -> vuotaa. :roll:

X-File's/JonnaMilaya

#5
En kyl käytä, käytämätön pölyttyy tuolla myytävien tavaroiden ryökkiössä. Mulla on kerran vuotanu ferplastin pullo, sen sai sivuleikkureilla hoidettua, eli kavennettua suuaukkoa
~Solnechnyi Trusha~

tzt

#6
Joku classic se minunkin on. Ehkä se on ns. maanantaikappale ja pitää vain vaihtaa toiseen samanmoiseen..

Tatu

#7
Kyllä noi classicit vuotaa jos niitä liikuttaa (kuula heiluu) tai puristaa, mutta ei niiden pitäisi itsekseen vuotaa. :)

X-File's/JonnaMilaya

#8
Mulla ei ole koskaan classic vuotanut, mutta senkin edestä mennyt tukkeeseen. (kalkki pitoinen vesi)
~Solnechnyi Trusha~

Theo

#9
Oletko muuten aivan varma ettei hamsterillasi ole tapana rynkyttää pulloa tyhjäksi? Meillä käy joskus näin. Tosin tuo rynkyttää pulloa nykyään eri tavalla,kun on tainnut huomata jäävänsä ilman vettä...
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

tzt

#10
En ole ihan varma, mutta melko varma.  :D  Kerran pullo oli mielestäni vuotanut melkein tyhjäksi hamsun nukkuma-aikaan.

Heli

#11
Pistää pullon täyteen ja ravistaa niin ei pitäisi vuotaa. Siis tavis kuulapullot. Joskus jos vesi ei mene kunnolla sinne pilliin täytön jälkeen niin saattaa valuttaa.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Giasa

#12
Meitillekkin tuli tuollainen dunan mukana... Mielestäni se on aika huono jos laittaa paljon purua, sen suuhan hautautuu puruihin... Ja itse en sitä ainakaan kovin käytännölliseksi kokenut joten se joutui roskiin ^^''
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

maarit

#13
Surkeita juomapulloja...meille on tullu muutama noita joskus dunien mukana ja kokeilin sitä yhdellä tyttöhiirilaumalla viikon kunnes totesin että ei oo yhtää hyvä.Roskiin oon suosista heittäny.Ensinnäkin se on mun mielestä vaikee täyttää,vuotaa ja se pullo ei pysyny dunassa kiinni (oli vedet pitkin lattioita).Todella epäkäytännöllinen.
Tällä hetkellä hamsteriton

Minski

#14
En mäkään ostais/käyttäis noita Sippyja. Mulla oli joskus aikoinaan hiirillä vähän aikaa tollanen, mutta ne ei osannu juoda siitä, kun sitä pitää joteski painaa, että sieltä tulee vettä. Helpompi pullo sellanen tavis-Ferplastin pullo, josta kielellä lipsuttamalla tulee vettä :jeps:
Hamsteriton tätä nykyä