Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

Tawu

Muutes, onkos kilpikonne ja vkkk kaikissa väreissä, vai vain joissakin.

Ja kuvat olis kivat ees joistakin kilppareista.  :peukku:
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Elliska

(valkokirjo)kilpikonnaväritystä löytyy kaikissa muissa väreissä paitsi valkoisessa ja keltaisessa. :)

Näistä löytyy ainakin kuvia:
http://www.hamsteriyhdistys.net/syyris_ ... ikonna.php
viewtopic.php?f=35&t=202

HaKeNi

Kilpparius liittyy keltaisen sukuisiin väreihin... Toki väri voi olla kaikilla väreillä mutta "suositellumpaa" keltaisen sukuisilla väreillä koska muussa tapauksessa on keltaisen ja creme sukuisen värisiä sekoiteltu keskenään...
Ja kilpparius (niin kuin muillakin eläimillä esim. kissa) on sukupuolisidonnainen. Eli vain naaraat voi olla kilpikonnia tai valkokirjokilpikonnia...
I´m back!

Tüna

Meiltä lähti eilen paremmille pähkinämaille Nea, joka oli creme valkokirjokilpikonna. Jos olisin vain kertonut aina että se on creme valkonauhainen niin taatusti olisi mennyt läpi, sillä siitä ei juuri erottunut ne keltaiset laikut. Näyttelyissäkin se kävi lemmikkiluokassa ja aina ilmoitin värin oikein, eikä sitä tuomaritkaan ikinä korjannut joksikin muuksi.

Oma kasvatti oli ja tuon poikueen kanssa tulikin pienoinen moka (emo kantoi cremeä) jonka takia sitten siihen syntyi cremejä kilppareita ja valkokirjokilppareita, ja uroksista luulin kun olivat pieniä että nekin on cremejä mutta ainakin osa paljastui vanhemmiten huonoiksi kemuiksi. Kerroin kyllä ihan rehellisesti ostajille että niillä en sitten suosittele poikasia teetettävän värin takia. :)

mmyy

Tietäisikö kukaan, että minkä värinen Nuutti on?
Kuvia löytyisi täältä:

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=6220 ... etid=26694

Elliska

Tämän kuvan perusteella sanoisin keltainen musta, mutta ihan kuin tuolla linkittämälläsi hamsun kuvalla olisi hilkka, tosin väri saattaa olla vaan epätasaista siitä.

wiidii

^On niin nuori hamsteri, että uskoisin olevan keltainen musta. Tuota mustaa tikkausta tulee varmasti iän kuluessa lisää.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Minski

^^^ Mun mielestä tosi vaalea keltainen musta.

Edit. wiidii ehti ensin :) Ja näköjään Elliskakin.
Terv. Hidas hämäläinen
Hamsteriton tätä nykyä

mmyy

kiitos tiedosta! (:

//http://irc-galleria.net/view.php?nick=Alexia_&image_id=95151468
//http://irc-galleria.net/view.php?nick=Alexia_&image_id=95674948

No entäs sitten tämä meidn Saara neiti?
Persauksessa tota samaa väriä ku naamassa? (Cremeä?)

Saaran isä: oranssi/valkoinen
emä: creme/valkoinen

Kun en mikään expertti ole, niin haluaisin kuulla teidän mielestä oikean nimityksen Saaruskan värille. (Kuulostavat niin hienoilta :D )
[size=85]Viiksekkäät varpasvipeltäjäni, musta PK poika Chili ja musta kk Runo <3 [/size]

Mustikkamaan

Olis ikään kuin hopeanharmaa valkonauhainen. Mutta voi olla tietty valkokirjokilpparikin, jos iskä olis vaikkapa keltainen :)
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Alexia_

Kuulostan ehkä (taas) tyhmältä, mut se on tota vaaleeta naamasta, sit toi musta "kaulapanta" ja valkonen keskikroppa ja takalisto taas sitä vaaleeta. (saattaa siinä olla muuallakin sellasta tummempaa,harmaata?) Ku en nyt jaksa muistaa, ja tyty on nukkumas ni en mee kurkkii.  :huh
Ni sitä mietin et hopeanharmaa?  :shock:

Mustikkamaan

Ihan varmasti hopeanharmaa valkonauhainen hän on. Mietin vaan että olisko lisäks kilppari kun tuosta crememäisestä väristä puhuit, mutta ei ainakaan kuvan perusteella näyttänyt siltä.

Crememäinen perusväri taas sellaisenaan johtuu siitä, että hän on perinyt hopeanharmaan alleelin vain toiselta vanhemmaltaan (emolta).

Alexia_

Ainii, ja sit sil ei oo hirmusen pitkä karva mut ei kyl lyhytkään. Ainkakaan sil ei semmosia tupsuja ole  :P

Mustikkamaan

Jos kert on naaras, niin turkki ei olekaan mikään superpitkä, vaan lähinnä pörröinen :)