• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

tammenterho

^ meilläkin oli ötökkäongelma. Joka paikkaan tunkivat eikä niitä ollu ees helppo tappaa. Muuton jälkeen ongelmaa ei ole ennee ollu. Ällöttäviä otuksia!

viiru

Tuota hamsterikuumetta on ilmeisesti laajemmaltikin liikenteessä. Meiltä kysellään liki päivittäin talvikoita, ja aina joutuu myymään eioota. Toivottavasti Arjalla on poikasia, olen kaikki käännyttänyt kysymään sieltä idemmältä...

Meillä on enää yksi veteraanitalvikko ja kiinankääpiö. Terraariot ammottavat tyhjyyttään, mutta valitettavasti tähän elämäntilanteeseen ei ole järkevää ottaa tuota kasvatusrulianssia toistaiseksi mukaan. Ehkä ensi syksynä sitten.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

SatuH

Siis ihan kauheeta :D Meinasin pitää hamsuja 1 kpl kerrallaan sitä mukaan kuin nämä poistuu luonnollisen poistumisen myötä. Nyt yksi hamsu lähti sateenkaari sillalle. eiköhän mulle tarjota laikku uros kiinaria... siis en ala :D Mitä teen.. ottaako laikkua uros kiinaria mitä oon haaveillut iät ja ajat vai enkö ota? Auttakaa tekee päätöksen.
kiinarithan on vieneet multa kokonaan sydämmen. ennen vannoin syrkkien nimeen. mut taitaa jäädä syrkit nyt taka alalle. luulisin.

mulla on muutamia päiviä piristämässä talikko vauva :D on hurjan kesy, mutta lähtee viikonloppuna jatkaa matkaa omaan kotiin :)

mesis

Jos kerran olet siitä haaveillut iät-ajat, niin mitä enää mietit. Totta kai otat sen :)

Lakupekka

^^ Kiinaria kehiin  :peukku:

Viikko tai pari sitten sain Wenille viimein juoksulautasen. No, siitä lähtien oonkin joka ilta kattellu kun neiti seisoo lautasen keskellä pesemässä itseensä.  :icon_cheesygrin: Kertaakaan en ole kuullut että se sillä juoksis yöllä, enkä usko että päivälläkään surruttelis. No, kokeilin äsken laittaa sille juoksupyörän kun se esillä kekkuloi.. - ja oli muuten sen verran vaarallisen näköstä touhua, että eipä kauaa saanut juoksariaan pitää, kokoajan meinasi jättää itsensä giljotiiniin.  :c8:
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

MortimerRiddle

Minä olen ensimmäistä kertaa vuosiin täysin hamsteriton... Viimeinen syrkkini kun lensi taivaaseen tuossa elokuun lopussa. Häkitkin ovat kaikki tällä hetkellä varastossa, mutta ruokaa jäi yli ja kyllä sydämeen ja kotiin jäi iso hamsterinmuotoinen aukko. Olin kyllä jossain vaiheessa ajatellut, että tämän jälkeen ei meille hamsua tule, mutta... Jotenkin vaan tuntuu, ettei sen vielä pitäisi olla niin lopullista. Syyrialaista en varmaan enää ottaisi, vaan olen harkinnut talvikkoa. Mutta saa nähdä. Nyt ei ole oikein ollut talvikko-poikueita missään myynnissä ja eläinkaupasta en mielelläni hakisi, kun on jäänyt vähän sellainen vaikutelma että sieltä hankituilla talvikoilla tulee myöhemmässä elämässä usein ongelmia kasvaimien kanssa, mutta en sitten tiedä.  :icon_confused: On se hankalaa.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Ana

Niin ei kai sitä ilman hamsuja voisi olla. Uskoisin, että sulla joskus ainakin joku tulee olemaan ;D

Mää kävin taas shoppailemana lisää virikkeitä ja juomapullon, jos sattuu, että tulisi joskus minulle soppeli hamsu/hamsuja. Kuva blogissa: http://vilunhamsterit.blogspot.fi/

Cämpsyt pitää hauskaa irti olessaan käyvät näykkimässä poikakaverin varpaita :D

agilityhamsterit

Löysin aivan täydellisen putken syrkille zooplussasta :3 tuossa kuva http://www.petsie.fi/pets/223498-sauli-hamsteri-syyrialainen/pictures/21938431 Ihan täydellinen kun voi tehdä mutkaa ja pidentää ja lyhentää oman maun mukaan :). Iltalehdessä on muuten fiksuin lemmikki -kilpailu ja pakkohan oli Torsti sinne ilmoittaa ;) http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20120908011464786_v6.shtml
http://agilityhamsterit.webs.com
"T o r s t i", talvikko 1.5.2008-21.4.2010
"S i m o", syyrialainen 14.1.2010- 22.5.2012
"S u l o", talvikko 7.3.2010- 2.10.2012
"S a u l i",syyrialainen 10.2.2012-24.6.2013
Kiefer Kevätkaste "Mötkö", syyrialainen 4.7.2013-

Hamsu-hullu

Mä haluaisin talvikon, mutta äitiä säälittää se ku ne joutuu elämään häkissä ja kuolee muutamassa vuodessa! :( oon yrittäny sanoo että niinhän se eläis ja kuolis muillaki,mut se ei millään meinaa suostua ;) Kellään neuvoja? :D
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Markka

Täälläkään en oo pitkää aikaa käyny.. Nyt on kyllä ihan outo olo. Bella ehti olemaan 2päivää 2v. Eilen ennen syömistä huomasin et Bella "läähättää" nukkuessaan. No kerroin siitä äidille ja ruokailun jälkeen Bella oli nukahtanu ikiuneen pää päärynämökissään :itqvinq:
Tuli vietettyä Bellan kanssa paljon kivoi hetkiä, kuten näyttelyt. No täytyy muistaa, että se olisi voinut saada paljon lyhyemmän elämä, jos se olisi jäänyt lopettavaan eläinkauppaan.
Bella oli maailman paras lemmikkihamsteri :icon_cry:
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Minttu

Tuon meidän uuden herran kanssa on ollut hauska seurailla hyvin erilaisen hamsterin elämää. Herttua on todellinen persoona, ja mikä hauskinta, se nukkuu paperikasassa dunan nurkassa  :puna:

Ei ole aikaisemmin tullut vastaan etteikö mökki olisi ollut nukkumapaikka. Ihana käydä välillä kurkistamassa ,illainen asento millinkin on menossa  :sydan:

Bonini

ajattelin nyt kysyä täällä, että mites se on, koska harrastan sellonsoittoa ja harjoittelen huoneessani :D olen hankkimassa talvikkoa. Yleensä harjoittelen koulun jälkeen, joten mietin sitä että pitäiskö mennä alakertaan soittamaan etten häiritse hamsun unia vai häiritseekö se hamsua kovin paljon jos viereisessä huoneessa soittelen  :yea: en jaksaisi kanniskella selloa ympäri taloa

Vevve

^Tuskinpa se haittaa, ei hamsterit niin herkkiä eläimiä ole  :icon_smile:

Marin

menin sitten lyhentämään Vilin laahusta... tuossa aiemmin sille oli tullut kunnon takut  :puna: ja nyt olen hammasharjalla harjannut laahuksen melkein päivittäin. Kuivikkeena mörtti, mutta silti oli eilen laahuksessa vähän takkua - grrr...

Otin sitten koirien ohennussakset ja lyhensin, kun ei me näyttelyihin mennä ja on sillä ihan siivo perä edelleen http://marinjyrsijat.files.wordpress.com/2012/09/vili_26sep12_laahus.jpg

Alkemistin

^ Komea laahus edelleen  :icon_smile:

^^ Meilläkin mentiin soittamaan alttoviulua ensin eri huoneeseen, mutta eipä Naksu siitä tunnu piittaavan. Tai Lula kontrabassoharjoituksista..