• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mitä virheitä teit ensimmäisen hamsterisi kanssa?

Aloittaja Juulia, 27.09.07 - klo:15:47

« edellinen - seuraava »

Juulia

#15
Lainaus käyttäjältä: "Minski"että syöttivät ainoana tuoreruokana sitä kurkkua ja porkkanaa eli ruokkivat yksipuolisesti, itse ainakin käsitin asian niin päin.

Joo sitä minäkin tarkoitin, eli liian yksipuolista :roll: ...
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Maikkis

#16
Lainaus käyttäjältä: "JuuliaA."Kurkkua EI saa antaa vähäisten ravintoaineiden takia! Sillä on nestettä poistava vaikutus ja siinä on 80% vettä, ainoastaan harvinaisena herkkuna joskus...
Ei se hamsteri kurkusta kuole, siitä vain ei ole mitään hyötyä ravinnollisesti.  ;) Eli saa sitä hamsterille antaa, kunhan vain antaa muutakin. Mutta tosiaan (neste)matkaevääksi sitä ei kannata laittaa.

Ankkanen

#17
Meilläkin taisi olla vähän liian pieni häkki, tosin ostettiin kyllä isompia häkkejä myöhemmin ja lopussa olikin jo aika mahtavan kokoinen. Mutta HÄKKI on aina HÄKKI, enää en pinnahäkkiä ostaisi.  :)

Miekin pienenä herättelin päivällä liian usein, vein ulos (tosin häkin kanssa) ja käytin pesävanua mökissä. Mökkikin taisi olla aina muovinen. Joskus oli jopa sanomalehteä purujen alla! Onneksi niistä ajoista on paljon viisastuttu.  ;)

Onhan noista tosin jo 6-7 vuotta aikaakin..  :haha

wiidii

#18
Lainaus käyttäjältä: "JuuliaA."Kurkkua EI saa antaa vähäisten ravintoaineiden takia! Sillä on nestettä poistava vaikutus ja siinä on 80% vettä, ainoastaan harvinaisena herkkuna joskus...

Hamstereita tullut harrastettua 7,5 vuotta, kyllä minä tiesin että se vaikuttaa diureettisesti ;) Eipä se mihinkään vaikuta niin pieninä määrinä ja harvoin annettuna. Meillä ainakin se on suuri herkku silloin kun sitä ylijäämänä satun antaamaan.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Tiituz

#19
-Liian pieni juoksupyörä,sitten ku se vaihdettiin isompaan en laittanu pinnoihin mitää.

Muita ei sitten ollutkaan. =)
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Maikkis

#20
Tuli muisteltua ensimmäisen hamsun hoitoa 7 vuotta sitten ja seuraavat epäkohdat tuli mieleen:

- Jyväseos oli jotain ihan surkeeta
- Tuoreruokinta koostui aika pitkälti pelkistä kasviksista (sai kuitenkin joskus harvoin onneksi jauhelihaa)
- Häkki oli 2-kerroksinen, jossa oli kalteritaso: Hamsun oli hankala kävellä kalteritasolla

Hiljalleen siinä sitten viisastuin hamsun hoidossa ja seuraavalla hamsulla olikin onneksi jo asiat paremmin :)

Potmo

#21
^ Minullakin ehti vähän aikaa olla kalteritaso, mutta parin päivän päästä otin sen pois kun huomasin että siinä oli hankala kävellä ja olihan se melko äänekäskin kun Abi sitä innostui pureskelemaan..
Muita virheitä en vielä ole havainnut tai tajunnut. Virikkeet ovat vielä vähän vähissä, juoksupyörässä tykkää juoksennella mutta en sitäkään koko aikaa tuolla pidä kun se ei malta siitä pois tulla. Tyhjä kurkopäkki, saviruukku, heinää ja tyhjä talouspaperirulla tällä hetkellä, sekä sellainen puusilta jolla pääsee kopin katolle. Jotain kivaa tekisi mieli vielä tuonne, vaihdella sitten aina silloin tällöin kun kerralla eivät mahdu.
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Hamsuihminen

#22
No käytin aluksi pesävanua... Onneksi ei vahinkoja ehtinyt sattua... Ja käytin vähän liian terävää omenapuun oksaa jyrsimätikkuna, mutta taas oli onni myötä eikä vahinkoa sattunut  :|

Laku-kissa

#23
Olen 6-luokkalainen tyttö ja saan ensimmäisen hamsterini noin kuukauden päästä. Olen lukenut HIRVEÄSTI erilaisia lähteitä hamsterin kasvatuksesta, mutta missään ei olla selitetty niin tarkasti, mitä saa olla ja mitä ei. Kiitos teille, en tee samoja virheitä, kuin te ensimmäisen hamsterinne kanssa. xD  :)  :D  :sydan  

Ps. Saan kai talvikon
Jos katse tappaisi, olisin jo haudassa]

Tatu

#24
Annoin pesävanua.  :shock:
Onneksi rekkasin infoon ja melko pian ihmiset sai taottua päähäni että vanu on vaaraksi.

Dakku

#25
Mä oon ollu iha kamala. Nykypäivänä ku ajattelee jos joku tekis samaa, nii naulaisin varmaan ristiin jos sille päälle sattuis.

-Joka päivä koulun jälkeen herätin
-Herättäessäni laitoin sen juoksemaan huoneeseeni, keskellä päivää
-Käytin pissalaarissa aluksi jtn. eläinhiekkaa kunnes kissanhiekkaa, ei puuvalmistetta siis
-Syötin liikaa kurkkua, varsinkin kesällä. Ihmeteltiin et miks se on juonu paljon ja kussu laarin täyteen
-Sillä ei ollu oikee mtn. tekemistä
-Aluksi käytin liian pientä pyörää mut onneks oli sen verran järkee et ostin isomman

Ristiinnaulitkaa!!!
Pienimuotoista hamsterikasvatusta

Varjoyrtin

#26
Jos nyt lähdetään monta vuotta taakse päin lapsuuteeni ja ensimmäisen hamsterini, Ripin hoidon epäkohtiin, niin muistan epäkohdiksi ainakin liian pienen juoksupöyrän (enemmänkin kääpiökokoa) ja marketista ostettu siemenmoska toimi pääasiallisena kuivaruokana. Pesässä käytettiin vessapaperisilpun sijasta eläinkaupan suosittelemaa pesävanua.
Olin kuitenkin onneksi ottanut hamstereista paljon selvää ja perusasiat oli aikasta lailla hallussa jo ennen hamsun tuloa. :) Odotin kauan hamsteria ja vaikka itse sanonkin niin uskon Ripin eläneen ihan hyvän hamsunelämän pienistä aloittelijan virheistä huolimatta.  :)

Somnium

#27
Ensimmäisellä otuksellani oli muutaman viikon ajan liian pieni häkki, sitten ostin terraarion missä mahtui temmeltämään. Muita epäkohtia ei nyt tule mieleen, koska olin lukenut aika hyvin infon juttuja etukäteen jo :)

Ainiin. Ja oli myös liian pieni pesämökki. Pienenä se siihen mahtui oikein hyvin, mutta kasvaessaan totesin että täytyy vissii hankkia isompi mökki :D
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Nilla

#28
Olin sillon 9-vuotias kun sain ekan hamsterini, mutta en oikeestaan tehnyt mitään virheitä hamsun kanssa! En edes herätellyt päivällä. Johtuisikohan siitä, kun olin lukenut hamstereista todella paljon tietoa netissä?  ;)

Niin paitsi alussa sillä oli pieni häkki ( siis ihan HÄKKI) mutta aikeissa kuitenkin oli ostaa sille duna ja pian ostettiinkin  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Procyon

#29
Joskus kymmenisen vuotta sitten, kun netti ei ollut apuna ja tiedon hankin kirjoista... Voi kauhea  :D

No perinteiset marketin roskaruoat oli ihan arkipäivää ja täältäkin löytyi kalteritaso. Tosin häkki oli tilava, onneksi.
Liian pieni juoksupyörä, sen sain käytettynä, mutta onneksi tajusin ostaa isomman sitten myöhemmin.
Eläinperäisten puutettakin mietin hetken, mutta kyllähän sitä tuli juustoa ja koirannappuloita joskus annettua.
Ja sillontällöin tuli lapsen innolla heräteltyä päivisin kavereiden iloksi, mutta useimmiten sai kuitenkin nukkua.

No, nyt viisaampana sitten.