• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterikirjat

Aloittaja Essi, 24.11.08 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

viiru

#45
Hoi ihmiset! Olen ollut erään kirjojen tukku- ja vähittäiskauppiaan kanssa yhteydessä, ja nyt olisi mahdollista saada Sheila Adbyn ja Dan O'Neillin kirja Hamsters in Sick and in Health suomalaiseen valikoimaan (sitä ei ole siis ennen täältä mistään saanut). Tiedustelisinkin, onko teissä kiinnostuneita? Aion joka tapauksessa itselleni hankkia kirjan hintaan 29 euroa kaikkine kuluineen, mutta jos tuotteesta on muitakin kiinnostuneita, saadaan hintaa tietty laskettua sen mukaan, kuinka paljon tilaajia saadaan kasaan.



"As a hamster owner, there are a number of things you can do to help your pet and ensure it has a good life. This involves giving it the right type of housing, bedding, food and attention. In addition, it is important to know when you need to take it to the vet or when you can treat it at home. This book gives an overview of what is involved in keeping a hamster whether you are a very beginner who is just discovering how much fun they are or someone who has kept them for many years. It also offers advice on first aid treatments and alternative remedies that can play an important part in your hamster's life.

All the information in this book is based on personal experience of keeping and treating hamsters. As a qualified acupuncturist, Sheila Adby has a particular interest in alternative medicine and looking at more natural ways of treating animals. Dan O Neill qualified in 1987 with a first class honours veterinary degree from Dublin Veterinary College and in 1991 with a first class honours pharmacology degree from University College Dublin.
After spells of university lecturing, corporate consultancy and large animal practice, he has run his own small animal and exotics veterinary practice since 1996"

Kirja sopii niin aloittelijoille kuin kokeneille hamsteriharrastajillekin. Toinen kirjoittajista, Sheila Adby on pätevöitynyt akupunkteeraaja, joka on tutkinut erityisellä mielenkiinnolla vaihtoehtoisia hoitomuotoja eläinen hoitoon. Dan O Neill on valmistunut Dublinin eläinlääketieteellisestä korkeimmalla tutkinnolla eläinlääkäriksi vuonna 1987 ja vuonna 1991 Dublinin yliopistosta korkeimmalla farmakologian tutkinnolla. Nykyään hän toimii pieneläimiin ja eksoottisiin eläimiin keskittyvänä eläinlääkärinä.

Itseäni tässä kyseisessä niteessä kiinnostaa eniten, mitä Dan on kirjoittanut papova-viruksesta. Furry Critters -sivun http://www.furrycritters.co.uk/?page_id=462 papova-teksti on kirjoitettu samojen henkilöiden antamiiin tietoihin nojaten.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Essi

#46
Emmä englantii sitte osaa :D   Mulle riittä yks ahmsteri kirja :D siin on jo tarpeeks naurui  :P

Minnaw

#47
Lainaus käyttäjältä: "viiru"Tiedustelisinkin, onko teissä kiinnostuneita?
Haluaisin osallistua tilaukseen.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Nami2

#48
Olen hankkinut kirjat:
Kultahamsteri (Perhemedia)
Pikkujysijöiden hoito (David Alderton)
Hamsterin hoidon ABC (Perhemedia)
Hamsterit (Kariston kuvakirja)
Pienet lemmikkieläimet (David Alderton)

Kaikki on hankittu vain keräilytarkotuksessa sekä ihanan kuvituksen vuoksi.
Huuto.netistä ja eläinkauppojen alesta esim. torstaina ostin Lielahden Mustista ja Mirritä Hamsterin hoidon ABC:n 5,70€ (oli 70% ale).
Jutu ovat kyllä väliin todella naurettavia, mutta ihan kiva keräilykohde. Lisää ostan kun vastaan tulee.

GaneshaX

#49
^^^^ Mihin mennessä pitää ilmoittautua?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

viiru

#50
Hei, te jotka olette tuosta Adbyn ja O Neillin kirjasta kiinnostuneita, niin laittakaa viestiä vaikka sähköpostitse mailto:martina.munther@gmail.com">martina.munther@gmail.com, niin otan vähän nimiä ylös. Ei ole sitova juttu, mutta ilmoitus toisista aatoksista olis ihan jees kuitenkin.

Ei tässä ihan mahdoton kiirus ole, jutskailtiin että huhtikuussa saataisiin isompi erä tuolta rapakon takaa jos kysyntää vaan on. Voisin tuolloin vaikka kuljettaa kaikkien kirjat Pet Expoon, jos haluatte säästyä postituskuluilta. =)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

GaneshaX

#51
Nää löytyy nyt, eli muutaman olen saanut hankittua lisää



Tuo Hamsters in Sick and in Health olis kyllä kans kiva saada hankituksi...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Essi

#52
^ Wau ku sulla on paljon!!

niiisku

#53
Mulla on yksi ainokainen hamsukirja, minkä löysin kerran kirppikseltä ja ihan uteliaisuudesta päätin ostaa. Se on sama, kun Ganeshalla, tuo vasemmalla oleva reunimmainen oranssikantinen, onko se nyt pienien jyrsijöiden hoito vai mikä... :D
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Mikki

#54
Minulla on Hamsterin hoidon ABC.

sasu^

#55
Olen samaa mieltä, kuin monet muut tänne kirjoittaneet. Kirjojen kirjoittajat ovat saattaaneet omistaa vain yhden hamsterin elämässään ja kirjoittaa jo kirjan sen pohjalta. Mielestäni se on typerää, enkä luota kirjoihin juuri lainkaan. Esimerkiksi täältä Hamsteri Yhdistyksen sivuilta olen kalastellut paljon hyödyllistä tietoa ja tulostanut hoito-ohjeita. Yhtä kirjastosta lainaamaani kirjaa olen kyllä myös vähän lukenut ja hamsterin jo omistavilta olen kysellyt. Esimerkiksi yhdeltä hyvältä ystävältäni olen kysellyt tietoa sekä kasvattajasivuilta on löytynyt paljon tarpeellista tutkittavaa :> En siis kannata juurikaan kirjoja.
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

GaneshaX

#56
Itse tykkään tosiaan keräillä kaiken näköistä krääsää missä esiintyy hamsteri. (varsinkin syrkit) Joten hamsukirjat sopii just mun kirjahyllyyn, vaikka suuressa osassa jauhetaan ihan puuta heinää...

Tuo hamster iopaedia ja sen yllä oleva hamsters ovat kyllä hyviä. Suosikkejani.

Sitten taas esim. trainig your pet hamster on ihan täyttä skeidaa, mutta hamsterikirja kuitenkin. :mrgreen:  (siellä on esim. valjaisiin totuttelusta yms.)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Essi

#57
siis en minäkään niihin kirjoihin luota on vain kiva katsoa esim niitä kuvia sieltä.
Mutta kirjastosta lainasin jonkun hamsteri kirjan ja se oli jonkun hmm.. ( amerikkalaisen kai) eläinlääkärin tekemä ja mietin välil onks siel nyt oikeet tietoo luotan hamsteri foorumin ohjeisiin pikemminki ku kirjoihin.

sasu^

#58
Monissa hamsukirjoissa ei sanota halaistua sanaakaan kääpiöhamsuista; esim talvikoista, roborovskeista tai campelleistä : O Varsinkaan kirjaston kirjoissa..
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

ammie

#59
Minäkin sitten huvin ja kiinnostuksen vuoksi ostin tuon Hamsterin hoidon ABC:n. Muita kirjoja ei löydy.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.