Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

laura87

Tässä kuva Siirin dunasta. Tällä hetkellä dunassa pyörä jota ei kuvassa näy. Löysin pyörän jossa kivat värimailmaan sopivat vaalenroosat reunat. Tavoitteena ettei asumuskessa olisi muuta muovista kun jomapullo ja juoksupyörä   :)

Edit. laura87:n dunakuva jäi vähän tylsästi tuonne edellisen topicin viimeiseksi viestiksi, joten siirsin sen tähän ketjuun, koska sitä ei kukaan ollut ehtinyt kommentoida ennenkuin avattiin jo uusi ketju.

-Minski-

Edellinen ketju löytyy täältä: http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/vie ... p?f=4&t=28

Mianna

Jatkettaisiinko tänne, kun edellisessä on jo sata sivua.  :)

Jospa aloittaisin..

laura87

Lainaus käyttäjältä: "Minzuka"Niin ja hienoja asumuksia kaikilla.  :) Etenkin laura87:n dunassa minua viehättää jonkin, jota en osaa ilmaista.  ;)

Se on toi pohjalaatikon väri  :mrgreen: Ei vaan itte vaan tykästyin tohon pohjaväriin kun en oo aiemmin nähny kun jotain limenvihreitä tumman punasia/sinisiä harmaita tms. ja toi on ihan mun verhojen/tyynyjen/maton kaa sävysävyyn (eh, sisustus vimma.. :oops: )

Olive

^Mun ihan eka miniduna jonka ostin ennen yhtäkään eläintä oli just ton värinen enkä ikinä unohda sitä   :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Scarlett

jjenna

Oi, ompa ihanan kokoinen linna Eetulla! Välillä oikeen harmittaa, ettäkun on senverran monta syrkkiä niin ei kaikille ole tilaa tarjota tuonkokoisia asumuksia, vaikka kyllä tyytyväisiltä vaikuttavat noissa parikytä senttiä pienimmissäkin..  :)
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Scarlett

Eetu onkin meidän ainokainen, pilalle hemmoteltu lellihamsteri  xD

Onhan se toki niin, että tuommoiset isot lasiterrat ovat aika hankala vaihtoehto monen eläimen omistajalle, niin siivoamisen kuin tilanvienninkin kannalta.

Marla

Onpas tuo Eetun lukaali kivan kokoinen. :) Isot asumukset on siitä loistavia, että niissä pääsee parhaiten toteuttamaan sisustusintoaan. xD
Hieman alkaa jo nyt huomaamaan pienoista tilanahtautta, kun kolmella hamsullani on jokaisella melko tilava asumus ja huone on pieni... Eipä taida tuleva yksiökään olla paljoa parempi. Täytyy käydä Ikeassa tässä keväällä katsomassa, olisiko siellä kivoja ja tarpeeksi suuria hyllyjä, jotta jokaisen ei tarvitsisi nököttää omalla pöydällään.
Tuo vanha akvaario on hieman rasittava, kun en pysty sitä yksin kantamaan minnekään eikä sille oikein tahdo löytyä paikkaa, joka varmasti kestää sen painon. Todellinen löytö kyllä muuten, mutta aion jatkossa panostaa enemmän häkkeihin - ne kun ovat helpompia.

jjenna

Meillä on yksi hamsterihylly. Tosin, olin fiksu enkä katsonut mittoja ennenkun ostin - siihen ei mahdu muutkuin minidunat. No, onneksi niitä on kolme, ettei hylly ihan hukkaan mene, ja lopuille hyllyille olen saanut ruoka-astiat sekä muut ylimääräiset tavarat sekä kuljetusboksit hyvin. Syrkkien asumukset onkin sitten ympäri olohuonetta: senkin päällä on kaksi terraa, kaninhäkin päällä on kaksi dunaa, ja iso muovilaatikoista tehty asumusrakennelma on aina siellä missä ei ole tiellä. Tosin sekin on vain väliaikaisasumus ja vaihtuu ihka oikeaan dunaan (tosin, se on pienempi, mutta varmasti käytännöllisempi, siistimmän näköinen ja turvallisempi - noinniinkun jyrsimisen kannalta..)

Näin ikään:

Ja tosiaan kuvasta puuttuu se jätti-iso muoviasumus (yhden muovilaatikon koko on jotakin 75 x 30 eli se kahteen kertaan..) Eikä meidän jättipupun "häkki"kään näy, mikä sentään on kooltaan 175 cm x 95cm..) ja KAIKKI nuista on olohuoneessa.. Nojuu, meni tosi OT:ksi ja kuuluisi varmaan tuonne "Eläinmäärä suhteessa asunnon kokoon" mutta antaa olla :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

jensku

Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Vaikka Eetun vanha terra oli mitoiltaan ihan mukava, aina on vara vaihtaa isompaan. Lehti-ilmoituksen perusteella saatiin vanha ja hyvän näköinen akvaario ja siihen kuuluva jalusta. Mittoja tuolla on 110x40x45cm. Saapa nähdä mitä hamsu sanoo, kun tämäniltaiselta jaloittelultaan pääseekin tuohon lukaaliin  :D

Hieno terra Eetulla  :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Mianna

LainaaSe on toi pohjalaatikon väri  :mrgreen:
Saattaa hyvin ollakkin. :D Itsellänikin on tuollainen turkoosi duna varastossa tyhjillään, ajattelin vaihtaa sen pohjalaatikon käyttöön kun jotenkin toi limenvihree hyppää silmään huoneessani. ;)

Hieno terra Eetulla, ainakin kokoa riittää. :)
Kivoja terroja jjennalla. Tykkään.  :)

blood.and.tears

Upeen kokonen on eetun terra, mut musta se kaipas vähän enempi virikettä sisälle, varmaan hamsukin tykkäis  :)

Mä oon ainakin huomannut, että vaikka olis isompi kämppä mut vähän tavaraa, niin hamsut yleensä pyrkii enempi pois (kiipeilee katossa sun muuta), mut sit kun ahtaa täyteen kaikkia virikkeitä ja pahveja, niin johan tykkäävät.
Meillä ainakin kami tykkää että heittää koko terran täyteen pahveja.

Tosiaan jouduttiin vaihtaa muovilootasta takas terraan kun se mokoma söi pohjan ihan rikki  :kieli Oltiin kipeenä eikä huomattu, pohjassa oli 15cm*15cm reikä. Huomasin vasta kun alko seinään syömää hamsterin kokoista aukkoa, että muuallakin on reikiä.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Ria

Hienoja asumuksia tässä ja tuossa jo sulkeutuneessa ketjussa! Olen saanut runsaasti hyviä vinkkejä tulevan otukseni terraarioon.  :) Pitäis tehdä inventaario ja tsekata mitä tarvikkeita edellisiltä asukeilta jäikään ja mitkä pitää uusia.

GerbuHamsu

Uih, miten te saatte dunista, terroista ja häkeistä niin viehättäviä ja kauniisti sisustettuja!?
Mielessäni pyörinyt kaunis sisustusidea:
juomapullo, ruokakuppi ja muut syötävät ylimääräiselle tasolle
päärynäpesä ja jokin toinen pesä alas sekä kukkaruukku(josta yksi pala irti oveksi)
riippumatto kattoon
virikkeet(juoksupallo, pahvit ja puunpalat) alas
mineraali- ja kalkkikivi kukkaruukkuun roikkumaan
paperiin talvikkoisten nimet, syntymäajat ja värit, ja paperi päälystysmuovilla dunan alaosaan

Illi.

Onko mitoiltaan 52*35*30 (pituus*leveys*korkeus) hyvän kokoinen duna talvikolle? Ja mitat voi heittä pari senttiä. Mua vähän arveluttaa se koko, mutta yritän sinne tukea kaikkea virikkeitä, jotta viihtyis mahdollisimman hyvin. Kameraa nyt ei ole mahdollista käyttää (hukassa  :oops:), eikä kuvia talvikkopojan häkistä ole.