Minkä hintainen on hamsteri+ tarvikkeet ?

Aloittaja Hamsters_, 03.01.09 - klo:00:09

Evil_Ibumax

Syrkin tulo: Terra(vanha akvaario) 100x35x45cm oli n. 20€, juoksupyörä+teline n.15€ ja juomapullo n.4€. Pesämökkeinä oli/on pahvilaatikoita, ei siis maksa mtn. Kuljetusboksi tehtiin smartstore boksista, maksi jotain 5€. Syrkki itsessään maksoi muistaakseni 10€. Eli nopeella laskulla n. 54 €
Talvikon tulo: Curver-muovilaatikko 13€, juomapullo n.4€, kuljetusboksi n.5€ ja juoksupyörä n. 15€. Talvikko tai siis tämä aika varma hybridi maksoi 20€. Summa siis 57€. Oli ensimmäinen ja viimeinen a)muovilaatikkoon asutettu(söi itsensä ulos sieltä) ja b)eläinkaupasta ostettu. Törmäsin nimittäin marsufoorumilla tukkukuviin (siis miltä näyttää tukussa, siellä missä ne tukkueläimet syntyy) ja  :shock: Ei, en voi enää ikinä tukea sitä.

annikabanaani

Talvikko:

Itse ötökkä 25€, terra oli valmiiksi jo (vanha akvaario), juomapullo, juoksupyörä ja ruokakupit yhteensä jotain kympin luokkaa, purut saatiin naapurilta, heinät ja oljet omasta tallista, ruuat oli jotai 5€, pesämökki tehtiin itse, virikkeinä vessapaperirullia ja veskipaperi-iglu sekä ostettu silta.
Yhteensä talvikkoon meni siis noin 50€ (joista poikkis kustansi suurimman osan :sydan )

Syrkki:

Otus 25€, terra 5€ kirpparilta, juomapullo ja ruokakupit jotai 5€, juoksupyörä n. 20€ (silent spinner), ruokaa n.5€.. purut ja muut oliki sit valmiina. Ainii virikkeet. Heinäpesä ja tikkaat makso yhteensä noin kympin kait.
Eli syrkkiin meni yhteensä rahaa about 60€ (joista se poikkis taas maksoi suurmman osan ^^)

Yhteensä elikoihin on siis mennyt hieman yli satanen tähän mennessä. Ainii kuljetusboksit tehtii ite tollasista smart store-lootista jotka oli valmiina kotona.
syyrialainen lk normaali valkonauhainen uros Rasmus s. 01/09/2008

muistoissa]Rafael[/b] s. 25/09/2008 k. 11/01/2009

kissat Tuutikki, Tiikeri, Tiuhti, Viuhti ja Sissi s. 2008-2009
shetlanninponi Jaffa s. 01/06/1991
<3

Juulia

Lainaus käyttäjältä: "Miyu"
Lainaus käyttäjältä: "Vilma"Hamsteri (syyrialainen) maksoi 5€
Oho,aika vähän  :huh Hamsuni ostin Leppävaaran eläinpuodista,ja se maksoi 20 euroa. Häkki makso n. 100e ja kamat jotain viiskymppiä.

Ko. hamsteri olikin ostettu v. -04 ja taisi myyjä antaa jotain alennusta, koska hamsu oli hieman luovutusikää vanhempi.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Hamuliini

Iskä tunsi myyjän,saatiin hamsu+kaikki kamat Mustista&Mirristä 65e. Eks oo aika halpaa??

Insku

no ei se meilläkään hirveetä ongelmaa tule kun terra saatiin kummitädiltä
(ei tarvitse enää kun on niitä kuulemma ihan liikaa)ja sit ite hamsteri 15 € kasvattajalta plus muut perus kamat n.30€ yhteensä

edit: paitsi, että nyt mutkia matkassa kun pitää ostaa duna kun terraa ei voi niin hirmusesti siirrellä kun pohja voi mennä halki mutta nyt löysin pikkulinnasta dunan 25 € joten ei nyt niin hirmu kallis eli n.55€

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Hamuliini

^Mutta mun kamat oli uusii ;D

wap`

Syrkki (s.8.7.2008) + asumus+tarvikkeet = 30e

siilipallo

No kyllä minun mielestä aina on plussaa jos kamat ostaa käytettyinä mahdollisuuksien mukaan, samaten kuin yleensäkin käyttötavarat.  ;)

maarit

Mä suosin kierrätystä tässäkin asiassa samoin kun muussakin elämässäni eli ostan asumukset ja tarvikkeet lähestulkoon aina käytettynä.Harvoin tulee kyllä nykyään ostettua mitää uutena eläinkaupasta.
Tällä hetkellä hamsteriton

siilipallo

Sama homma. Se mitä ei käytettynä satu löytymään, mieluusti yrittää sitten tehdä itse varastosta löytyvistä jämälaudoista tai muista. Kierrätystä arvostan ehdottomasti, vaikka tietenkään aina ei saa kaikkea käytettynä hankittua.

Never

Voisinpa listata tähän, mitä kuluja on mennyt tulevaan syrkkiini liittyen:

-Terrario (190 litraa) käytettynä 20e
- Verkko terran kanteen 2,80e
- Ruokakuppi 2,50e
- Juomapullo 2,50e
- Iso heinäpesä 6,90e
- Iso pajusilta 6,90e

Hmm... muuta ei nyt tule mieleeni. Pesämökki, tasot jne. on tehty puusta, joten niihin ei ole mennyt rahaa. Ruokaa ja puruja ei tarvitse ostaa erikseen uutta tulokasta varten, koska niitä on jo valmiina.
Hintaa on tullut yhteensä laskujeni mukaan 41,60e. Siihen pitää tietysti lisätä vielä 20e itse hamsusta.  :)

Ezzie.

Olen ostamassa hamsua. se on eka hamsu jonka ostan ja pitäisi vähän tietää paljonko sellaset maksaa ja paljon häkki maksaa. aattelin sellasta kultahamsterii ja sille sellasta aika pientä terraarioo. Ajattelin ostaa terraarion ja tavaroita lilzoo: sta tai mustista ja mirristä. en tiiä mistä ostan hamsterin että jos joku osaa neuvoo olis tosi kiva XD

Randij

No mulla on kaks talvikkoa ja makso n. 30v€ suunnilleen yhteensä + kaikki tarvikkeet :-)
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Yadell

Pakko sanoa heti aluksi, että kultahamsteria ei ole olemassakaan, sitä kutsutaan nykyään Syyrialaiseksi hamsteriksi. Lisäksi hankithan vähintään 70x40x40cm kokoisen terraarion, sitä pienempi ei käy syyrialaiselle. Hamsteri kannattaa ostaa kasvattajalta (ei eläinkaupasta), niin saat kesymmän, ja varmasti luovutusikäisen hamsterin. Kasvattajia löytyy täältä: http://www.hamsteriyhdistys.net/kasvattajalista.php. :)

Hamsterit maksavat kasvattajilla yleensä 20-25e, eläinkaupassa jopa 50e. Hamsterin hoito-ohjeen löydät täältä: http://www.hamsteriyhdistys.net/syyrial ... o-ohje.pdf.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "Ezzie."aattelin sellasta kultahamsterii ja sille sellasta aika pientä terraarioo.

Kuinkahan pieni on pieni terraario? Vähimmäis mitoiksi suosittelisin 70x45 pohjaista. Pienempää ei kannata ottaa.

Hoito-ohjeet kannattaa lukea läpi ennen hankintaa  ;)

mm. tuossa meidän hoito-ohjeet: http://www.ikiroudankoti.suntuubi.com/?cat=19
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki